dana_xyxy03

Membru din 18/02/2017

1

27

Soseaua Jellicoe - Melina Marchetta

Soseaua Jellicoe - Melina Marchetta

"Șoseaua Jellicoe" este o carte captivantă, o poveste de dragoste și abandon, de tragedii familiale și iubiri pierdute. În această poveste ca un puzzle, nimic nu este ceea ce pare a fi și fiecare indiciu duce la o întrebare nouă. Cartea este relatată pe două planuri: trecut și prezent. Povestea lui Narnie. Și cea a lui Taylor, care se îmbină perfect. O carte despre suferință și căutarea propriei identități.

2023-08-16 06:14:29

0

Aventurile cainelui Paianjen - Andy Mulligan

Recomandată atât celor mici, aflați la început de drum în călătoria prin lumea cărților, cât și celor mari.

2023-08-12 11:57:30

0

Fiica negustorului de matase - Dinah Jefferies

Autoarea a plasat acțiunea în anii agitați ai Indochinei, ani în care au traversat cea mai neagra perioadă a istoriei lor. Ea surprinde la fel de bine peisajele frumoase, mirosurile specific orientale, opulența din zona franceză, dar și sărăcia din cartierele vietnameze. Un roman de atmosferă, o dramă de război, o realitate crudă căreia trebuie să îi supraviețuiască prea-visătoarea și naiva Nicole. Asistăm la procesul de maturizare al unei femei care își descoperă cu greu identitatea și scopul în viață.

2023-06-28 06:13:42

0

Inainte de ploi - Dinah Jefferies

Inainte de ploi - Dinah Jefferies

O carte extrem de generoasă, un adevărat festival al simțurilor, plină de culorile, aromele, sunetele și gusturile Indiei. O poveste cu o incursiune fascinantă în cultura, istoria, tradițiile și obiceiurile acestei surprinzătoare țări.

2023-06-28 05:05:01

0

Povesti minunate cu lucruri fermecate - Italo Calvino

Lecturi pline de magie care reușesc să te transpună în tărâmurile fantastice, unde întâmplările și personajele se aseamănă cu realitatea, dar sunt prezentate într-un mod care numai în povești pare posibil.

2023-06-28 02:29:09

0

Cele doua vieti ale Lydiei Bird - Josie Silver

Este o carte deosebit de profundă și emoționantă despre dragoste și prietenie, pierdere și suferință, dar și despre speranță și puterea de a merge mai departe. O poveste care ne trece prin toate gradele si emoțiile doliului.

2023-06-10 11:28:27

0

Sora de zapada - Emma Carroll

Sora de zapada - Emma Carroll

Deși povestea se desfășoară în perioada Crăciunului, nu se învârte complet în jurul vacanței. Încorporează mai mult adevăratul sens al sezonului prin importanța familiei asupra câștigului material...

2023-05-13 05:05:50

1

Silver Bay - Jojo Moyes

Silver Bay - Jojo Moyes

Silver Bay este o poveste emoționantă, un ansamblu de caractere și povești de viață. Ne vorbește despre oameni dedicați și despre toate sacrificiile de care sunt capabili pentru lucrurile pe care le iubesc..

2023-05-13 04:50:03

0

Carmilla si alte nuvele - Joseph Sheridan Le Fanu

Nuvelele sunt potrivite pentru luna Halloween-ului, fiind pline de supranatural, groaza si mister. ''Ceaiul verde'' si ''Carmilla'' sunt relatari din ''colectia de documente'' a doctorului german Martin Hesselius, detectiv care se foloseste de cunostintele sale medicale si de cele oculte pentru a rezolva cazuri inexplicabile. Vocea unui narator anonim, invatacel de-al lui Hesseluis, scoate la iveala notele asupra cazurilor si corespondenta doctorului cu privire la aceste evenimente. ''Carmilla'' urmeaza scenariul clasic al povestilor cu vampiri. ( A reprezentat o sursa de inspiratie pentru celebrul roman al lui Bram Stocker, Dracula. Stoker a preluat multe trasaturi vampiresti de aici.) In ''Pictorul Schalken'' subiectul a fost unul sinistru. Strania pictura a lui Schalken este in grija naratorului, care trimite mai departe istoria acesteia, o istorie plina de romantism, tragedie si groaza. (Schalken chiar a existat. La fel si pictura ''Young girl with a candle'' si multe alte opere asemanatoare, in care doar lumina unei lumanari il ajuta pe cel pictat sa nu se piarda intr-un intuneric total.) ''Paracliserul mort'' - Dupa o absenta de 12 ani in care nimeni nu stie sigur ce a facut, Crooke, fiul risipitor si oaia neagra a intregii comunitati, revine in satul natal total schimbat si dornic sa-si indrepte comportamentul. Dupa ce cadavrul sau este gasit, adevarata fire a paracliserului iese din nou la iveala, iar anii in care a lipsit din sat fara ca nimeni sa stie ceva de el devin un motiv de speculatii si barfe. Cert este ca faptele lui rele au fost atat de ''impresionante'' incat un strain pe un cal negru isi face aparitia noaptea la han, cautandu-l pe paracliserul mort.

2022-08-13 09:00:06

0

Extraordinara calatorie a ariciului Ariston - Iulian Tanase, Alexia Udriste

El este Ariston, cel mai îndrăgostit arici, visător din fire, cu dor de ducă, și dorințe de cunoaștere, libertate și curaj...și posibil să fie cam naiv. Este soțul frumoasei Leontina, cea mai îngăduitoare soție, având un mare respect și o dragoste nemărginită pentru acesta. Îi acceptă dorința de a pleca în lumea largă, căci altfel cum ar putea să stea lângă el, un soț iubitor, dar cu capul mereu în nori, într-o stare de visare către alte zări. Ne rămâne doar să savurăm fiecare rimă, personaj și dialog în parte.

2022-08-13 06:00:11

0

Adultii astia! - Caroline Hulse

Adultii astia! - Caroline Hulse

Romanul de față este o adevărată comedie de moravuri, iar autoarea surprinde cu acuratețe războiul nervilor, nesiguranțele personajelor sale și se dovedește o fină analistă a psihicului acestora. „Adulții ăștia!” pornește de la o situație de viață sortită eșecului din start: un fost cuplu se adună la un loc, aducând cu el și noii parteneri. Este o lectură care mi-a plăcut foarte tare în cazul anumitor pasaje și care m-a enervat la altele. Este o carte ușurică, simplistă, cu o acțiune statică/liniară și cu personaje mult prea imature pentru vârsta lor. Ea ne prezintă viața de după divorț și ne arată cum pot să o ia lucrurile razna într-o singură clipă doar din cauza unor impulsuri de moment, care, deși au intenții bune, conduc la adevărate dezastre în viețile tuturor celor implicați. „Adulții ăștia!” este o carte dulce-amăruie despre despărțire și despre refacerea vieții și, implicit, despre aducerea la un loc a vechii vieți cu cea nouă. Recomand cartea celor care caută o lectură ușoară, strict pentru relaxare.

2022-08-13 06:00:11

0

Fram, ursul polar - Cezar Petrescu

Fram, ursul polar - Cezar Petrescu

O carte clasică ce ar trebui să facă parte din biblioteca oricui. Am călătorit în lumea circului, am simțit adrenalina expedițiilor polare și m-am întristat și bucurat odată cu Fram pe parcursul întregii aventuri.

2022-07-19 09:00:11

0

Scaunele rosii - Edna O'Brien

Scaunele rosii - Edna O'Brien

Mă așteptam la cu totul altceva. Prima parte mi s-a părut plictisitoare. In partea a doua acțiunea și faptele sunt mai bine închegate, personajele mai bine construite, povestea prinde, cât de cât, coerență. Subiectul mi s-a parut interesant, dar nu m-a prins. Totul e haotic. Personajele, interacțiunea dintre ele, întâmplările. Mi s-a părut totul mult prea dezordonat. Incomplet. Niciun personaj nu este conturat. Toți par niște schițe neterminate. Nu îi poți „vedea/simți”, nu te poți conecta cu ei. Nu mi-a plăcut stilul autoarei. Această poveste ar fi fost mai interesantă dacă ar fi fost scrisă altfel. Dacă autoarea a ales să-și bazeze cartea pe un eveniment istoric real, voiam să ne furnizeze informațiile acestea...

2022-07-19 09:00:11

0

Patinele de argint - Mary-Elisabeth Mapes Dodge

"Patinele de argint" este o carte înduioșătoare, cu o poveste clasică și fermecătoare. Prezintă povestea a doi frați sărmani care după accidentarea tatălui său sunt nevoiți să muncească și să o ajute pe mama lor. Copii sunt pasionați de patinaj, dar nu au decât niște patine improvizate de lemn. Și în timp ce unii copii îi privesc de sus întrucât sunt săraci, alții îi tratează cu bunătate și respect. Povestea te poartă prin tărâmul înzăpezit al Olandei în preajma sărbătorilor de iarnă când toată lumea circulă patinând pe canalul înghețat. Șirul de coincidențe ce au loc face povestea magică și îi dă o notă optimistă. Cartea se poate rezuma astfel: "Ca să fim fericiți, trebuie să facem bine".

2022-07-08 09:00:11

0

Razboi cu bunicul - Robert Kimmel Smith

Razboi cu bunicul - Robert Kimmel Smith

Bunicul nu-și dorește război cu nepotul și face tot ce poate pentru a aplana lucrurile. Când nimic nu funcţionează, bunicul contraatacă, iar Pete se trezește ţinta unor farse și descoperă că nu e la fel de amuzant ca atunci când le faci tu altora. Probabil că Pete ar fi încetat războiul mai repede, dacă n-ar fi fost prietenii lui să-l întărâte să continue. La final, Pete trage concluzia că e mai bine să faci lucrurile de capul tău și să nu asculţi de prieteni, pentru că ei nu sunt în locul tău pentru a decide ce e bine și ce nu.

2022-07-04 03:00:06

0

Verity - Colleen Hoover

Verity - Colleen Hoover

Un thriller psihologic cu o intriga originala in care suspansul, romantismul, erotismul (muult erotism) si misterul se impletesc. Cartea este scrisa la persoana intai din perspectiva lui Lowen, o tanara scriitoare in varsta de 32 de ani, aflata intr-un moment de dificultate al vietii, fiind impovarata de mari datorii financiare. Finalul cartii mi s-a parut confuz. Ma simteam de parca eram un jurat care trebuia sa pronunte o sentinta - vinovat sau nevinovat? Ce este mai tulburator este ca, in functie de verdictul dat, o alta fapta din trecut putea capata cu totul alte valente, de-a dreptul bulversante, ridicand noi dileme morale si grade de vinovatie. Coperta cartii mi se pare foarte bine aleasa, sugerand o dualitate.

2022-06-07 09:00:06

0

Craciunul in cele mai frumoase povestiri

Câteva povești sunt interesante, altele sunt plictisitoare..

2022-06-06 09:00:06

0

Tatu si Tup - Jeremy Strong, Rebecca Bagley

Pe mine, ca adult, m-a cucerit povestea celor doi încă de la primele pagini. Și are toate șansele să-i țină captivi în lumea poveștilor și pe cei mici – ilustrații excelente, scris mare și spațiat adecvat vârstei, dimensiune potrivită, redactare impecabilă și o traducere fidelă. Ce să-ți dorești mai mult de la o poveste pentru copii? Tatu și Țup de Jeremy Strong este despre valori și principii de viață. E interesant să le fii alături în cele câteva călătorii, fie ele interioare, fie pline de pățanii (cum e cel cu inundația), călătorii inițiatice menită să le sudeze prietenia, să le cultive empatia și să-i ajute să-și facă noi prieteni.

2022-02-03 06:00:11

0

Jucariile-spion - Mark Powers

Jucariile-spion - Mark Powers

Cartea este amuzanta si ii invata pe copii despre relatiile de prietenie si altruism, dar mai ales despre cinste si dreptate, aducand in atentie notiunile de rau si bine. Raul va fi invins intr-un final, iar Sam, un copil de 8 ani care este amenintat de elefantul Ruginel Trompaitorul, va fi protejat de cele trei jucarii "defecte" care se dovedesc demne de incredere. Este usor de parcurs, cu fontul destul de mare, placut privirii, iar ilustratiile alb-negru sunt amuzante. Un minus la traducere ar fi cele cateva cuvinte cu sens arhaic/invechit sau regionalisme, greu de inteles pentru un copil.

2022-01-27 06:00:11

0

Tara nesfarsitelor povesti - Kate Saunders

Chiar dacă subiectul carții este unul incomod, pe care nu am vrea să-l trăim vreodată, cei mici trebuie să știe că viața e un lung șir de întâlniri și de pierderi, pe care cu greu le putem controla sau anticipa. Subiectele dificile pot fi mai ușor explicate cu ajutorul cărților și e bine pentru cei mici să cunoască cât mai multe perspective asupra unui subiect. În spatele acestei cărți stă o poveste tristă, imposibil de pus în cuvinte, din viața autoarei. Fiul acesteia, Felix, a murit la vârsta de 19 ani - suferea de depresie și, în cele din urmă, s-a sinucis. Felix a fost amuzant, talentat și bun. Cânta într-o trupă numită Fauntleroy și a lăsat în urma lui o tristețe fără margini. Singurul mod în care a reușit autoarea să-și trăiască doliul a fost scriind. Toată suferința, furia și disperarea le-a pus pe hârtie și așa s-a născut această carte.

2022-01-17 09:00:06

0

Hipopotamul de la capatul coridorului - Helen Cooper

O lectură plăcută datorită răsturnărilor de situație, a magiei și a animalelor drăgălașe, dar și a poveștii în sine. Împreună cu aceste animale vorbitoare, care îl așteptau cu nerăbdare, Ben trebuie să pună capăt necazurilor muzeului. Se trezește prins la mijloc și trebuie să își salveze muzeul și prietenii de la uitare înainte ca planurile unui agent imobiliar malefic și lacom și a directoarei celuilalt muzeu din oraș să avanseze.

2021-12-29 06:00:11

0

Foca domnului Cleghorn - Judith Kerr

Foca domnului Cleghorn - Judith Kerr

O carte sensibilă și frumoasă despre bunătatea unor oameni în încercarea de a ajuta o biată focă rămasă orfană de a-și găsi adăpost la o grădină zoologică. Un final fericit spre deosebire de povestea originală în care puiul a trebuit să fie împușcat.

2021-07-30 09:00:02

0

O insula numai a noastra - Sally Nicholls

O poveste grozavă despre o familie unită formată din trei frați orfani și prietenia dintre ei. Aceștia pleacă împreună să găsească pe o insulă o valiză în care erau bijuteriile lăsate de mătușa lor pe patul de moarte. Toată lumea se oferă să îi ajute în această aventură.

2021-04-08 06:00:01

0

Povesti dintr-o padure 'nalta - Shaun Micallef

Ilustrațiile care înlesnesc poveștile sunt excelent realizate, dar chiar și așa, cu greu m-au prins presupusele povești.

2021-04-02 09:00:01

0

Baiatul din bula - Stewart Foster

Baiatul din bula - Stewart Foster

O poveste emoționantă despre un băiețel curajos care trăiește într-un salon steril de spital din cauza bolii și cum un asistent medical ciudatel încearcă să-l facă pe acesta să nu se mai plictisească în camera lui și îi aduce multe monitoare. Acestea sunt doar un pretext pentru intențiile lui.

2021-03-04 03:00:09

0

Scoala egoistilor - Fabrizio Silei

Scoala egoistilor - Fabrizio Silei

O carte lejeră pe care am terminat-o de citit în doar câteva zile. Mi-a plăcut mult stilul abordat. Personajul nostru reușește cu bunătatea, cu blândețea și naivitatea lui să topească inimile oamenilor cu care intră în contact. Asta datorită bonei care l-a crescut până la 8 ani. E de ajuns doar o îmbrățișare...

2021-02-19 06:00:02

0

Cum sa traiesti vesnic - Sally Nicholls