English grammar - Mihaela Starceanu

English grammar - Mihaela Starceanu

Foarte utilă și bine structurată.

2023-08-21 11:22:17

0

Fata, femeie, alta - Bernardine Evaristo

Într-adevăr tratează subiecte delicate, tipic feminine și feministe, din toate punctele de vedere. Sincer mă așteptam ca să fie o carte mai adâncă, dar poate ăsta era și scopul, de a-ți da de gândit nu de a-ți servi idei gata preparate. Imaginea femeilor din carte e un plus, dar nu pot să spun că mi-au plăcut toate. Apoi stilul fragmentar mă dă pe spate. Parcă prea m-am obișnuit cu proză scrisă cu alineat, punct, literă mare. Cred că e o carte, menită să fie recitită la diferite etape ale feminității. “actually it`s the commodification of it that bugs me, Amma, once upon a time feminists were so vilified by the media it turned generations of women away from their own liberation because nobody wanted to be denounced as one, now they`re in a lovefest with it, have you seen all these glamorous photoshoots of stunning young feminitas with their funky clothes and big attitude – until it`s no longer on trend feminism needs tectonic plates to shift, not a trendy make-over”

2023-06-23 02:47:37

0

Ce-ar fi sa nu ne mai prefacem - Jonathan Franzen

Un alt scriitor trage un semnal de alarmă și îndeamnă la acțiune imediată împotriva dezastrelor ecologice. Așa cum se petrece de cele mai multe ori, (până nu văd, nu cred) participarea directă la un astfel de eveniment aduce și reacții. Un incendiu de la Jüterborg îi dă de gândit autorului, care se pune pe treabă și scrie despre sentimentul nevoii de acțiune, despre păsări și viitor. O viziune realistă (poate pesimistă pe alocuri) despre ceea ce se petrece sau se va petrece în ecosistemul lumii în care trăim. ,,O mulțime de oameni sunt consternați de faptul că lumea tinde să nu mai poarte discuții civilizate, nu mai au răbdare să tot audă aceleași vechi promisiuni din partea politicienilor și activiștilor, sunt dornici să înțeleagă situația noastră disperată și caută modalități de menține cât de cât speranța. Oamenii ăștia îmi dau mie speranță și lor le dedic acest volumaș.”

2021-11-04 12:00:11

0

Copiii de faina - Anne Fine

Copiii de faina - Anne Fine

Anne Fine crează un profesor hotărât, inventiv și plin de speranță că experimentul lui va da roade. Imaginați-vă o clasă de băieți nătărăi, mereu puși pe șotii, având grijă de niște copii confecționați din făină. Acest proiect ar trebui să-i facă pe băieți să descopere cum este să îngrijești un copil, să găsească în ei înșiși figura paternă și să reflecte asupra propriei copilării. Mi-a plăcut pentru că pe lângă părțile hazlii, îți oferă și niște teme la care ar trebui să reflectăm și noi, teme precum copilăria timpurie (un stadiu deosebit de important în căutarea sinelui, după părerea mea; înainte să ne proiectăm ființa în viitor, ar trebui să ne cunoaștem rădăcinile), adolescența și relația cu părinții.

2021-04-23 12:00:01

0

Ludice. Exercitii de umor criptic - Gabriel Liiceanu

Apoi nici la asta nu m-am gândit! Să pun mâna pe o carte scrisă de Gabriel Liiceanu și să mă trezesc citind texte hazlii. Vă vine să credeți sau nu, dar această carte chiar există. În 14 texte ludice descoperiți o altă latură a scriitorului, un volum neobișnuit stilului său, în care veți citi despre obiecte, întâmplări comice petrecute cu dumnealui și multe altele. Cât despre umor? Vă spun doar atât, nu e ca Radu Paraschivescu.

2021-03-29 03:00:07

0

Marea, marea - Iris Murdoch

Marea, marea - Iris Murdoch

Pfuu... stufoasă carte, n-am ce zice! M-a cam dat peste cap Iris Murdoch cu mult lăudata ei carte. Dar i-am venit eu de hac! Nu că m-am dat în vânt după ea, ci pur și simplu fac parte din categoria cititorilor (poate ghinioniști) care nu pot abandona o carte, oricât ar fie ea de rea sau poate nepotrivită. Un regizor celebru de teatru se retrage în singurătate pentru aș scrie memoriile. Un bun prilej de a medita asupra vieții și a analiza unele evenimente din trecutul său. Toate bune și frumoase, până descoperă că în acest sătuc locuiește fosta lui mare iubire, acum căsătorită. Și ce iese? Un amalgam de sentimente de gelozie, posesivitate, invidie... Până la sfârșitul romanului, credeam că eu mă voi îneca. Cică (zic cititorii mai experimentați) această carte trebuie recitită ca să o savurezi din plin. Așa că e pusă în bibliotecă, mă așteaptă când voi fi la pensie.

2021-03-29 03:00:07

1

Britt-Marie a fost aici - Fredrik Backman

Am fost cam sceptică în ceea ce privește această carte, deoarece m-am gândit că după ce am citit ,,Un bărbat pe nume Ove”, voi avea prea mari așteptări. Dar surpriză, chiar mi-a plăcut ,,bătrâna pisăloagă”. Evoluția ei, sau mai bine zis transformarea ei este remarcabilă și demnă de apreciat. Aflată într-o profundă criză existențială, ea găsește până la urmă colacul de salvare. Viața ei în Borg este marcantă și marchează, celelalte personaje nu au cum să nu fie atinși de personalitatea ei. Afli lucruri interesante despre viață și oameni pe parcursul unei cărți frumoase și ușor de citit. Nu ai cum să nu o iubești!

2021-03-29 03:00:07

0

Esti ceea ce citesti - Jodie Jackson

Esti ceea ce citesti - Jodie Jackson

Când am achiziționat această carte m-am gândit că va fi din categoria cărți despre cărți. Surpriza a venit după ce am început să o citesc. Și, surpriză! Este o carte despre cum ne influențează știrile viața. Am aflat lucruri interesante. Iată câteva: pe lângă mulțimea de informații și știri pe care le citim, ar trebui să ne delectăm și cu jurnalismul de soluții (,,cuprinde știri referitoare la înnoiri, inițiatve, pași în vederea consolidării păcii și soluții pentru problemele sociale”) și efectele știrilor negative care duc spre anxietate, proastă dispoziție, dispreț, ostilitate, nepăsare. Așa că aveți grijă să fiți cun consumator al jurnalismului de bună calitate.

2020-12-17 02:53:56

0

Baiatul cu pijamale in dungi - John Boyne

Trebuie să recunosc faptul că începutul cărții nu mi se părea prea grozav și începusem să am îndoieli, dar spre surprinderea mea continuarea a fost captivantă. Autorul abordează o perioadă delicată a istoriei, dar prin tehnica narativă reușește să o transforme într-o poveste accesibilă și digerabilă tânărului cititor. De aceea aș recomnda-o tinerilor. Nu am văzut ecranizarea, iar cartea ar primi de la mine un 4/5. Sfârșitul cărții mi s-a părut cel mai reușit, și mi-a plăcut cel mai mult, mai ales prin faptul că realizezi că totuși diferă cei doi copii. Dacă pentru Bruno totul e o joacă învăluită în mister, pentru Shmuel e ceva real, deoarece este forțat să se maturizeze fără să aibă timp de copilării, și el încă de la începutul cărții mi s-a părut mai matur în gândire decât Bruno.

2020-12-13 05:55:14

0

Diavolul din Orasul alb - Erik Larson

Diavolul din Orasul alb - Erik Larson

Nu prea mă pasionează să citesc cărți despre orașe, dacă nu au și ceva romanțat în ele. . Prin ce e deosebită? Iată: expoziția grandioasă din orașul Chicago, un criminal în serie care bântuie orașul, este cea mai bine documentată carte din câte am citit până acum (are o grămadă de note și informații folositoare cititorului) Nu e subțirică, dar alternanța firelor narative o face ușor de citit. ,,Expoziția a avut un impact puternic și de durată asupra spiritului națiunii, în general și în particular. Tatăl lui Walt Disney, Elias, a ajutat la construirea Orașului Alb; e posibil ca Regatul Magic al lui Walt să fi pornit de acolo. Cu certitudine, expoziția a lăsat o impresie puternică asupra familiei Disney și s-a dovedit un asemenea succes financiar încât, atunci când cel de-al treilea fiu al familiei s-a născut în acel an, Elias, în semn de recunoștință, a vrut să-l boteze Columb. Soția lui, Flora, a pus piciorul în prag; copilul a primit numele de Roy. Următorul a fost Walt, pe 5 decembrie 1901. Scriitorul Frank Baum și colaboratorul său, artistul William Wallace Denslow, au vizitat expoziția; măreția acesteia i-a inspirat pentru crearea lumii din Oz.”

2020-11-19 11:35:36

0

Toti copiii libraresei - Veronica D. Niculescu

România comunistă, anii `80, într-un cartier de la marginea Piteștiului, o femeie tânără încearcă să își reclădească încrederea în propia persoană și este absorbită într-o călătorie a descoperirii iubirii și încrederii în oameni. Contextul istoric nu este prielnic pentru o adolescentă care rămâne însărcinată, părinții găsind o soluție salvatoare a imaginii familiei, o trimit la o mătușă într-un alt oraș. Sentimentul de vină, rușine, dezamăgire se împletește cu dragostea pentru acel copil considerat bastard. După un timp revine în orașul natal unde încearcă să își găsească fericirea și pacea sufletească, o misiune la care participă, involuntar, copiii din cartier și profesia ei de librăreasă.

2020-10-22 10:19:30

0

Strainul de langa mine - Irina Binder

Strainul de langa mine - Irina Binder

,,- Ce bine ar fi dacă oamenii și-ar putea cunoaște mai întâi de toate sufletele!... Cum ar fi să se cunoască legați la ochi, fără să știe nimic unul despre celălalt, fără să-și vadă corpurile, fără să-și cunoască trecutul, posesiunile, posibilitățile?” Irina Binder ,,Străinul de lângă mine” Nu știu dacă chiar ar fi bine dacă oamenii și-ar putea cunoaște mai întâi sufletele, poate în unele situații da, dar în altele... nu prea cred, deoarece știți cum se zice, că sufletul omului este un ocean, mai ales unul de sentimente. Cartea urmărește traseul emoțional al unor prietene în căutarea jumătății. Fiecare femeie a trăit unele experiențe neplăcute, iar acum trebuie să invețe să aibă din nou încredere în ele însele și într-o altă persoană.

2020-10-13 09:00:39

0

Vantureasa de plastic - Marius Chivu

Vantureasa de plastic - Marius Chivu

Acest volum de poezie m-a făcut să rezonez cu fiecare rând, să pătrund în fiecare stare, să mă concentrez într-atât încât îmi era parcă și frică. Rar mi se întâmplă să citesc un volum de poezie cu atâta concentrare și grijă. Rândurile lui Marius Chivu m-au răscolit, m-au făcut să plâng, să zâmbesc amar și să oftez la ceea ce transmite. A creat niște imagini de o frumusețe extraordinară, și surprinde cititorul prin simplitate, sensibilitate și onestitate. Boala mamei și eforturile familiei de a face față situației creează o poveste pe care greu o poți uita, și te determină să realizezi că zâmbetele, chinul și lecțiile de viață sunt doar ingredientele schimbării.

2020-08-12 03:39:15

0

Laptarul - Anna Burns

Laptarul - Anna Burns

Cartea prezintă confesiunile și relatările unei tinere care luptă cu mentalitatea unei societăți închise atât din punct de vedere politic cât și social. Autoarea te bagă în ceață încă de la început deoarece nu sunt menționate substantive proprii, toate personajele și locurile sunt comune, fapt care ar putea să ne ducă cu gândul la genul unei cărți distopice, individualitățile fiind doar creionate nu și numite. Provenită dintr-o familie numeroasă, naratoarea se trezește într-o situație ciudată, peronalitatea ei este creată pe baza bârfelor și părerilor oamenilor, deoarece acțiunile ei nu se identifică cu cele ale societății din care provine (nu este căsătorită la 18 ani, citește în timp ce merge, este văzută în compania lăptarului, un personaj misterios și controversat al cărții). Societatea cu care încearcă să se identifice cât de cât nu i se potrivește deoarece ea are individualitate, păreri, iar lumea care o înconjoară este bazată pe superioritate masculină, căsătoria este văzută ca un scop important în viața unei tinere, care dacă nu este căsătorită până la douăzeci de ani nu este văzută cu ochi buni, apoi cea mai importantă trăsătură a acestei lumi e faptul că e condusă de zvonuri și bârfe de cele mai multe ori nefondate, dar cărora li se dă atâta atenție că uneori ajunge ca zvonul să fie chiar și personificat. În această lume tânăra fată încearcă să facă lumină, să trezească conștiințe și să lupte împotriva regulilor nescrise ale societății.

2020-06-30 10:32:45

0

Povestea mea - Michelle Obama

Povestea mea - Michelle Obama

Cartea de față e de fapt inspirațională, motivațională, probabil adresată în primul rând tinerelor care se află la început de drum, dar e parcă un pic și explicativă deoarece vrea ca să se înțeleagă ceea ce se află în spatele camerelor și tabloidelor. Firul narativ biografic se împletește cu aspecte din trecutul Americii, prezintă ascensiunea socială și politică în această țară, iar o parte a scrisului este destinat și ilustrării desfășurării campaniilor electorale ale lui Barack și nu numai. Autoarea își amintește cu drag de perioada copilăriei, marcat de pasiunea pentru pian moștenit de la o mătușă profesoară de pian. Din păcate copilăria îi este umbrită de boala tatălui, atrofie la picior, dar acest lucru nu a împiedicat-o să-și atingă scopurile și să își vadă îndeplinite visurile profesionale. Ultima parte a cărții este destinată campaniilor electorale ale lui Barack, efortul și munca depusă, prezentarea vieții la casa albă, urmând ca la final să prezinte câteva portrete ale unor politicieni.

2020-06-25 10:32:44

0

Pamant american - Jeanine Cummins

Pamant american - Jeanine Cummins

Nu pot să nu remarc firul epic cam de telenovelă spaniolă în această carte. Într-adevăr lectura curge de la sine, nu prea ai teme de aprofundat. Apărută într-un context în care situația migranților e o problemă globală, cred că această carte are menirea de a te face să privești problema lor dintr-un alt punct de vedere. Pe lângă firul epic telenovelistic se mai adaugă și destinele migranților, destinele lor fiind marcate de către atitudinea oamenilor cu care se întâlnesc. Nu ai cum să treci nici de faptul că unele personaje sunt forțate să se maturizeze din cauza circumstanțelor întâlnite. Personajul feminin central dă dovadă de o tărie specifică mamelor luptătoare, fapt cu adevărat remarcabil. M-am tot gândit și la titlul original al cărții (American Dirt) și cred că el reflectă cu o mai mare acuratețe ceea ce a vrut autoarea să realizeze în acest roman (dirt înseamnă și mizerie).

2020-06-18 03:00:32

0

Ultimele povestiri - Olga Tokarczuk

Ultimele povestiri - Olga Tokarczuk

Explorarea enigmei feminine în această carte începe la Olga Tokarczuk cu un accident, fapt care o determină pe Ida, una dintre protagoniste, să se refugieze într-o căsuță cu oameni primitori și binevoitori. Prima povestire este relatată de Ida, un ghid turistic care călătorește mult și scrie ghiduri. Dorința ei este de a merge încă o dată la casa părintească, doar că drumul ei este oprit de un accident. În a doua povestire, ne este adusă în prim-plan mama Idei, Parascheva, o văduvă care își dă seama de nefericirile din viața ei, abia după moartea soțului. Relatările fiicei Idei deschide a treia povestire. Maia, este o mamă tănără, divorțată, care își crește singură fiul, neîncrezătoare în bărbați, călătorește prin lume, călătoriile fiind pentru ea o stare. Trei femei singure, care par mereu că fug de ceilalți, își caută împlinirea emoțională aventurându-se în diferite experiențe obișnuite. Fiecare femeie își caută propiile granițe, atât ale vieții cât și ale eului: ,,Granițele sunt la fel de necesare ca aerul. Fără granițe de orice fel nu am mai ști cum să trăim; nici cine suntem, nici ce avem de făcut. Granițele există pentru a ne arăta că sunt lucruri pe lume pe care nu ai voie să le încalci.” Cele trei frânturi biografice alcătuiesc un roman al căutării, al izolării, unde protagonistele parcă obosite în acest drum inițiatic, se cuibăresc ,,în moarte ca în compartimentul confortabil al unui tren transcontinental”.

2020-06-18 03:00:07

0

Scurta scrisoare pentru o lunga despartire - Peter Handke

Când am început să citesc această carte și am dat de o frază în care personajul mărturisește că este urmărit de soția lui, jur că mi-a trecut prin cap firul narativ din filmul Mr. și Mrs. Smith. Și nu m-am înșelat prea mult. Relațiile interumane sunt foarte complicate și au o grămadă de nuanțe, iar aceată carte ne oferă o parte dintr-o căsnicie. Scrisă la persoana întâi singular, toată acțiunea și evenimentele sunt proiectate prin prisma personajului narator, un soț care pe lângă neînțelegerile cu soția are și dubii în legătură cu propria persoană. După repetate certuri, el decide să fugă de ea, și fuga lui nu e într-un oraș apropiat ci chiar pe un alt continent (Europa - America de Nord). Dar acestă fugă nu rămâne neobservată deoarece soția e pe urmele lui și îi dă de înțeles prin diferite acțiuni că nu va avea scăpare: pachetul ciudat, asaltul copiilor... Protagonistul cărții, a-l cărui nume nu-l vom afla, povestește călătoria prin Statele Unite ale Americii și evenimentele care se petrec cu el. Această călătorie este de fapt una de redescoperire a sinelui și găsirea unei soluții salvatoare, dar este și o ocazie de a aduce înaintea cititorului evenimente istorice și descrieri ale locurilor din America. Oricât de paradoxal ar suna, călătoria lui în Lumea Nouă este și o călătorie înapoi, în propria copilărie, amintiri care îl ajută să înțeleagă anumite aspecte din viața lui. Dar Peter Handke nu își abandonează personajul, îi oferă în acestă misiune și doi eroi din ,,Marele Gatsby” și ,,Heinrich cel Verde”. Oare reușește să se regăsească? Oare se va împăca cu soția? Răspunsurile le găsiți în roman. Spor la citit!

2020-06-18 03:00:07

0

Tatii vin de pe Marte, mamele de pe Venus - Alberto Pellai, Barbara Tamborini

Cartea de față ne propune o incursiune în lumea minții bărbaților și a femeilor din momentul în care pe testul de sarcină apar cele două liniuțe magice. Pe lângă relatarea evenimetelor din punctul fiecărui gen, mai apar și explicațiile referitoare la acele perioade sau la situațiile descrise. Nu mai trebuie să subliniez probabil că empatia joacă un rol important în relațiile umane. Dar ce facem atunci când uităm să fim empatici? Ei bine, atunci vedem lumea și evenimetele din viața noatră doar prin propia noastră prismă și abia atunci încep neînțelegerile. Am descoperit că această carte atinge și puncte sensibile, care probabil ne-ar veni greu să le verbalizăm celui de lângă noi, așadar aș recomanda-o celor la început de drum în viața de familie. Te ajută să înțelegi de ce unele lucruri se întâmplă așa cum se întâmplă în viața de părinte. Este o carte accesibilă din punct de vedere al limbajului, nu se încurcă cu terminologii complexe sau de neînțeles. Chiar dacă ați venit de pe Marte sau de pe Venus totuși ar fi indicat să vă documentați la ceea ce se întâmplă în mintea celuilalt. Spor la citit!

2020-06-17 12:17:37

0

De ce m-am imbolnavit? - Richard Flook

De ce m-am imbolnavit? - Richard Flook

Am citit această carte din curiozitate și din convingerea că există într-adevăr o legătură între trup și suflet. Am vrut să descopăr care sunt capcanele vieții cotidiene care te scot de pe orbita vieții și te lansează într-un spațiu unde ai impresia că nu mai există scăpare. O propoziție de pe coperta cărții chiar nu m-a convins, și anume că la 99% dintre bolile acestei lumi, cauza declanșatoare este necunoscută. Să fie chiar așa? Probabil e un pic exagerat. Dar un lucru e sigur, în secolul XXI, un început de mileniu în care oamenii își pierd frica de Dumnezeu, aceștia încep să o înlocuiască cu frica pentru microbi și boli. De ce? Când sunt cercetări că unele bacterii și virusuri sunt chiar salvatoare de vieți. Cartea abordează cazuri și soluții bazate pe Advanced Clearing Energetics. Și ce înseamnă acest lucru mai concret? Ea se referă la ,,transformarea în învățătură a durerii provocate de întâmplări stresante specifice care produc anumite boli”. Este o abordare nouă pe plan medical deși ideea că un specialist în acestă analiză poate elibera un pacient în câteva minute de o emoție traumatizantă, mi se pare puțin cam exagerată. Un lucru sigur mi-a rămas întipărit, și anume că efectele mediului, stresul și șocurile emoționale pot provoca anumite dereglări în acest sistem minunat pe care îl numim corp. Așa că nu puneți la inimă dacă nu aveți suficiente rafturi sau suficienți bani penru cărți, pentru că nu uitați, dăunează sănătății. Spor la citit și sănătate!

2020-06-12 04:47:34

0

Doamna Pylinska si secretul lui Chopin - Eric-Emmanuel Schmitt

Sunt momete în care atunci când simțim nevoia de reîncărcare apelăm la o îmbrățișare, o lectură plăcută, o conversație cu cineva drag sau la muzică. Recunosc, nu sunt o melomană, dar ascult muzică cu mare plăcere și melodiile care îmi intră până la suflet sunt acelea care le simt prin toți porii din piele. Un mare meloman puteți descoperi în cărțile lui Eric-Emmanuel Schmitt, care a scris despre Mozart, Beethoven, iar în cartea de față despre Chopin. Știați că pentru a putea stăpâni pianul aveți nevoie de anumite etape de trecere? Eu nu știam, așa că m-am lăsat dusă într-o călătorie inițiatică alături de autorul francez. Cartea este itinerarul descoperirii muzicii lui Chopin, dar și o călătorie spre eul interior. Dorința de a cânta Chopin îl împinge pe autor la studiul pianului astfel ia legătura cu o profesoară exigentă, care la început pare demoralizatoare cu lecțiile și probele ei impuse: să culeagă flori în zori de zi, să asculte tăcerea, să facă cerculețe în apă, să studieze până la hipnotizare mișcarea frunzișului copacilor și să facă dragoste activându-și toate simțurile. Și știți care e secretul lui Chopin? Ah, nu, mai bine vă las să-l descoperiți singuri.

2020-06-09 09:30:44

1

Recviem vesel pentru tata - Radu Paraschivescu

Cu toții avem oameni dragi cărora vrem să le păstrăm amintirea vie în mintea și în sufletele noastre cât mai mult. Cam așa e și cu această carte. Nouă povestiri în care autorul ni-l prezintă pe tatăl lui în diferite ipostaze ale vieții. Titlul, un oximoron/metaforă, nu are însemnătatea a ceea ce găsim în dicționar la cuvântul recviem. Cartea dorește a fi o reverență postumă în amintirea figurii paterne. În ea găsim episoade din viața în armată, despre ,,societatea educată”, despre cum face față în calitate de părinte când este chemat la școală pentru câte o năzbâtie a fiului, urmând ca să-l avem ca figură de ghid personal într-un oraș sufocat de denumiri din epoca comunistă. Cred că cea mai memorabilă parte a cărții e când își exprimă opiniile în legătură cu muzica pop-rock ascultată de către fiul lui, unde aproape toți cântăreții primesc câte o descriere : ,,-Ăsta care cântă. Zgârie cu vocea. E ca șmirghelul. / - ,,Ăsta” ăsta e Phil Collins.” sau când au discuții în contradictoriu la câte un campionat mondial. Deși își alintă fiul cu augmentativul ,,Răducane”, în cuvintele lui există întotdeauna iubire și apreciere paternă pentru el, chiar dacă uneori este pus în situații jenante. Aflăm despre el că ,,e repezit și agitat, dinamic și coleric, pasionat și pasional. Transpiră și dacă aude cuvântul ,,căldură” (aici îi semăn). Se aprinde din nimic, se consumă, se congestionează, se dezlănțuie.”. Iar dacă vreți să aflați ce este corocoțumbulus, vă invit să citiți cartea.

2020-06-07 07:07:59

3

Shining - Stephen King

Shining - Stephen King

Uau! Am început cu o interjecție descrierea cărții pentru că nu mi-a trecut un cuvânt suficient de bun pentru cartea lui Stephen King ”The Shining”. Suficient de bună cât să te țină treaz (da, chiar dacă ești mamă cu normă întreagă și oboseala te doboară) cu un fir narativ simplu de urmărit, aceată carte este o bijuterie al thrillerului psihologic. Și chiar așa e! La început m-am gândit: ,,Mda, o familie, un tată nebun, ceva hotel bântuit, nimic deosebit.” Apoi când am observat că deja sunt la pagina 100 realizând că nu e o carte care se uită ușor. În primul rând, îți dai seama că autorul e un bun cunoscător al tenebrelor sufletești, construcția tatălui fiind absolut genială. Un tată care încearcă să găsească soluții salvatoare atât în relația cu familia lui cât și cu sinele. În al doilea rând, tema copilului dotat cu capacități mentale superioare și neîțeles de către adulți este prezentată și descrisă foarte bine. Un alt aspect foarte important și deloc neglijabil ar fi Hotelul Overlook. Un loc pe cât de misterios pe atât de malefic transformă și se joacă cu mințile oamenilor. (This inhuman place makes human monsters.) Citiți-o cu încredere, la lumina zilei, seara, când doriți, oricum la sfârșitul ei sunt sigură că veți ajunge la concluzia că Stephen King este într-adevăr un king în ceea ce scrie și în jocul cu mintea umană.

2020-06-03 07:00:11

1

Razbunarea iertarii - Eric-Emmanuel Schmitt

Oximoronul din titlul cărții cuprinde două cuvinte care exprimă sentimente de o tărie inimaginabilă, care a dus lumea deopotrivă spre catastrofă și spre eliberare. Ele sunt epicentrul unei coleții de patru povestiri, ,,Răzbunarea iertării”, o carte extraodinară pe care autorul o dedică celor care nu mai știu și nu mai pot să se răzbune, și să ierte. Cu un iz de thriller psihologic, autorul explorează cele mai întunecate și cele mai ascunse sentimete care pot prelua și guverna acțiunile unor oameni. Povestea a două gemene frumoase deschid volumul. Chiar și momentul nașterii și copilăriei lor pare a fi prevestitor. Ele par la început a fi de nedespărțit, dar în timp, gelozia uneia preia controlul și ele ajung rivale, chiar dușmance de moarte. Cu un final ușor previzibil, povestirea de față ne lasă cu cura căscată. (Recunosc, eu am citit finalul de trei ori.) În următoarea povestire un tânăr răsfățat de soartă și sigur pe el ajunge să învețe ce este iubirea și sacrificiul de la o tânără cu retart mintal. A treia povestire surprinde o mamă ancorată în durerea pierderii fiicei, care a fost ucisă și violată cu bestialitate de un criminal în serie. În aceată povestire autorul surprinde cel mai bine natura umană care se poate degrada atunci când îi este refuzată iubirea. Ultima povestire are în prim-plan un pilot german din Al Dopilea Război Mondial care nu se poate ierta pentru că a luat viața unui om, și nu al oricăriu om, ci al unui scriitor: „Ajungem astfel în miezul problemei: Se poate un om autoabsolvi? Se poate reduce o persoană la actul pe care l-a comis?” La finalul celor patru povestiri rămâi cu întrebarea: Există cu adevărat iertare, și dacă da, e dată din toată inima? Citiți, recitiți și gravitați în jurul mesajelor transmise.

2020-05-30 08:00:07

1