-50% -20% -67% -45% -10%

tagio

Membru din 09/11/2018

3

9

Aventurile unui tanar naturalist - Sir David Attenborough

Aventurile unui tanar naturalist -Sir David Attenborough -Publica 2019 - David Attenborough ne povesteste aventrile prin care a trecut in Guyana britanica, Indonezia si Paraguay ,in cautarea unor animale rare pentru Gradina zoologica din Londra.Demersul sau este justificat de dorinta de a inmulti animalele rare in captivitate si apoi repopularea arealelor de unde acestea au disparut. Gradina zoologica din Londra a incercat sa formeze perechi din rasele rare, cum ar fi lupul cu coama din chaco Argentina ,o specie de bufnita etc. Aflam multe despre obiceiurile animalelor ,despre modul de hranire,dar si despre localnici si obiceiurile lor. Unele state ,cum ar fi Indonezia interzic scoaterea unor animale din tara,cum ar dragonul de Komodo.Altele n-au auzit despre tatu.Din Paraguay au fost luate patru varietati de tatu. Aflam cu bucurie ca toate animalele au ajuns cu bine la destinatie fara sa sufere de foame sa se imbolnaveasca sau sa moara.

2021-05-29 04:00:01

0

Michelangelo ereticul - Matteo Strukul

Michelangelo ereticul - Matteo Strukul

Strukul Matteo - Michelangelo Ereticul - Humanitas 2021 Autorul, dupa cum declara singur s-a informat despre perioada de 5 ani din viata lui Michelangelo si despre Roma acelor vremi. Dupa cum reiese si din carte unii din cei mai inspaimantatori oameni din acele vremuri erau curtezanele si mercenarii sangerosi si cruzi.Totusi ,imi permit sa remarc ca nu au nicio legatura cu viata si opera marelui geniu al sculpturii, picturii si arhitecturii Renasterii italiene, scenele de sex pornografic intre Corsini si femeile pe care le poseda. Cartea ne ofera o imagine a mormantului funerar al papei Iulius al II-lea din Biserica Pietro in vincoli, reprezentandu-l pe Moise si complexul sculptural in care este incadrat.

2021-04-19 06:00:01

0

Charles si Emma. Crezul familiei Darwin - Deborah Heiligman

Heiligman Deborah - Charles si Emma ,Crezul familiei Darwin - ART 2009 O carte excelenta despre autorul Originii speciilor si sustinatorul evolutionismului,primul care a avut aceasta idee pe care a argumentat-o stiintific ,negand oarecum creationismul. A incercat toata viata lui sa nu o supere pe cea care i-a fost alaturi timp de 43 de ani ,Emma ,care credea in Dumnezeu ,in existenta raiului si iadului. Charles Darwin si Ema au avut impreuna zece copii ,din care trei au murit la varste fragede.Au fost veri primari ,dar in epoca victoriana casatoria intre veri era permisa,iar averea ramanea in familie.Charles Darwin a intocmit o lista cu argumente pro si contra casatoriei ,iar unul dintre argumentele pro a fost acela ca ii erau cunoscute rudele sotiei si acestea nu-i erau antipatice. Charles Darwin a murit la varsta de 73 de ani si a fost inmormantat in Catedrala Westminster ,alaturi de alti oameni de stiinta ,printre care si renumitul geolog Charles Lyell,prietenul sau.Emma i-a supravietuit timp de 14 ani si a murit la varta de 88 de ani. Aceasta carte m-a determinat sa citesc Originea speciilor,pe care spre rusinea mea ,desi si eu sunt intr-un fel o naturalista ,fiind geolog ,n-am citit-o pana in prezent in intregime.

2021-04-19 06:00:01

0

Doamna Nobel -  Lisa Stromme

Doamna Nobel - Lisa Stromme

Strømme Lisa - Doamna Nobel - Humanitas 2020 Sofie Hess a corespondat cu Alfred Nobel dar n-a fost luata de sotie de acesta.Totusi ,in unele scrisori Herr Nobel o numeste pe Sofie, Doamna Nobel. Inca o fapta buna si caritabila a lui Alfred Nobel fata de aceasta florareasa care nu stia nici sa scrie bine nici sa citeasca,deoarece incurca literele.Nobel i-a platit o profesoara care s-o invete limba franceza,i-a stabilit o renta lunara ,dar fiind prea ocupat cu inventiile lui nu s-a casatorit niciodata.Datorita cunostintelor dobandite, Sofie Hess este angajata pentru un timp,ca meditatoare a unui elev care avea aceleasi dificultati pe care le avusese si ea cu literele. Cartea este impartita in cinci capitole, pentru fiecare premiu Nobel : Chimie, Fizica, Literatura, Medicina/Fizologie ,Pace si fiecare capitol poarta un citat dintr-un laureat al pemiului Nobel pentru domeniul respectiv.De exemplu aflam ca laureatul pentru fiziologie Ivan Pavlov a spus : " Asa perfecta cum este aripa unei pasari,nu-i va da niciodata pasarii posibilitatea sa zboare daca nu e sprijinita de aer. " Aflam ca familia lui Nobel a atacat testamentul acestuia si s-a opus constituirii fondului de premiere.Primele premii au fost decernate in anul 1901 datorita executaorilor testamentari, colaboratori apropiati al lui Alfred Nobel, Ragnar si Lilljequist, cei care au facut tot posibilul pentru ca dorinta inventatorului dinamitei, sa fie indeplinita. " Sufletul tau nu-l am in gramofon.Lasa-mi sentimentele tale si poti sa iei si vocea si infatisarea.Nu ele te fac sa fii ceea ce esti. Henry Higgins , Pygmalion " George Bernard Shaw ,laureat al Premiului Nobel pentru Literatura .

2021-04-19 06:00:01

0

Nepovestitele iubiri. 7 minibiografii sentimentale - Tatiana Niculescu

Niculescu Tatiana - Nepovestitele iubiri - Humanitas 2021 Sunt sapte minibiografii sentimentale, care se leaga mai mult sau mai putin de spatiul romanesc, fie ca este vorba de Transilvania, Basarabia sau Tara Romaneasca.Se pare ca autoarea le-a auzit povestite de cineva sau s-a documentat din presa vremii, din scrisori. Cartea prezinta si poze ale locurilor descrise sau ale personajelor de la inceputul secolului XX, sfarsit de secol XIX. Una din povesti o are in centru pe principesa Elisabeta a Romaniei ,alta are iz politist, incercand sa dezlege misterul descendentilor unei familii de preoti din Stefanesti ( langa Pitesti ), o a treia o are drept protagonista pe sotia unui nobil englez ,care a militat pentru abolirea sclaviei in Africa si Imperiul Otoman,originara din Transilvania. Mai este si povestea a doi frati , sora si frate din Oltenia ,care vazuti din afara pareau o pereche si al caror mormant se afla la Cimitirul Bellu si se face remarcat printr-un frumos monument funerar. Alta poveste porneste de la icoana Sfintei Fecioare de la Caravaggio ,aflata in Biserica catolica din Sulina si se prea poate sa fie o intamplare adevarata, daca visam cu ochii deschisi si credem in miracole . Si in sfarsit o alta ii are in centru pe Neagu Djuvara si fratele sau Razvan, care se pare ca au fost indragostiti de o tanara poloneza de vita nobila,pe cand se aflau la studii pe riviera franceza. Si ca sa le enumar pe toate mai este o poveste legata de un basarabean afemeiat si originea expresiei : " Cozonaci mamii ei de viata ! "

2021-04-19 03:00:02

1

Ai toata viata inainte - Romain Gary

Ai toata viata inainte - Romain Gary

Gary Romain ( Emile Ajar ) - Ai toata viata ianinte -Univers 2020 Inca odata Romain Gary ma surprinde cu scrierile lui,de data aceasta are un stil nou ,ca si cum povestea ar fi spusa de un pusti arab Momo crescut de o fosta prostituata evreica ,tanti Roza.Iti vine sa zambesti uneori datorita limbajului,dar nu poti din cauza situatiei in care-si duc taiul acesti oameni. Atmosfera este una de periferie pariziana unde convietuiesc senegalezi, marocani,evrei,algerieni,dar si francezi .Este o bucatica de viata care surprinde sufletul unui copil sarac,orfan,dar pentru care cea care a avut grija de el este cel mai important om,de care se simte raspunzator atunci cand tanti Roza se imbolnaveste.Desi tentatia de a-si gasi o noua familie este mare , Momo nu o paraseste pe tanti Roza pentru ca TREBUIE SA IUBESTI.

2020-12-15 07:12:18

1

Iarta-ma ca te-am iubit - Ela E.H.

Iarta-ma ca te-am iubit - Ela E.H.

Ela E.H. -iarta-ma ca te-am iubit -Ed Creator Brasov 2020 - Eram curioasa sa citesc de ce isi cere iertare autoarea pentru ca a iubit.Poate ca unii nu se intalnesc cu iubirea niciodata in viata.Este un sentiment inaltator ,poate insemna chiar ratiunea existentei noastre pe Pamant.In lipsa ei viata nu isi are rostul ,poate deveni un chin,poate genera depresie,etc. Barbatii se gandesc uneori doar la scopul lor, la sex ,sunt egoisti ,nu simti ca esti iubita si atunci renunti sa mai crezi la nesfarsit ca el iti va descifra sufletul,ca va avea rabdare sa te asculte, ca sunteti pe aceeasi lungime de unda.Sau poate barbatul ideal exista doar in mintea ta si nu corespunde cu realitatea. ”Macar pentru o noapte, un barbat ar fi putut minti suficient, chiar daca nu ar fi avut sentimente, incat sa o faca sa se simta dorita si mandra.” “Ajunsese sa fie umilita in fata unui om de care se indragostise nebuneste .Daca ramanea,avea sa-si lase sufletul sa fie omorat cu brutalitate de o iubire neimpartasita.” Distanta dintre fericire si suferinta este uneori mica,iar amintirile raman pentru toata viata.Cum spunea un scriitor roman,iubirea vine pe nesimtite si pleaca in varful picioarelor. Citind o carte traiesti putin si viata autoarei si cauti similitudini cu propria ta experienta,incerci sa intelegi ca viata este complicata desi unii ar vrea sa o simplifice.Vorba unuia :”de ce simplu cand se poate complicat ”.

2020-12-12 05:54:40

0

Bijutieri de legenda - Bertrand Meyer-Stabley, Laurence Catinot-Crost

Bijuterii de legenda-L.Catnot-Crost,B,Meyer-Stabley -Baroque Book Arts 2020 O carte bine documentata despre marii creatori de bijuterii si iubitori de geme. Cele mai mari diamante au un nume :Hope, Jonker, Star of the East,dar Harry Winston l-a botezat pe unul dintre ele The Week-end Diamond ,deoarece a petrecut cel mai frumos weekend din toata viata lui datorita acestui diamant. Plecand de la marile familii regale din Rusia, Marea Britanie ,Iran, Franta, Egipt etc.si pana in epoca moderna cand femeia nu mai depinde de un sot sau un amant pentru a-si cumpara bijuteriile care ii plac, asistam la o pleiada de pietre pretioase, incepand cu marile diamante Cullinan, Koh-I -Nor, Hope, The Timur Ruby ( este spinel), The Lahore Diamont, amplasate in coliere, brose, bratari coroane, tiare, diademe.Unele dintre acestea au trecut de la o colectie la alta,transformandu-se in alte bijuterii, dupa moda epocii , gusturile proprietarului sau arta bijutierului. Fiecare casa de bijuterii : Tiffany, Cartier, Bulgari, Faberge are un intemeieror caruia i-au placut gemele dar si mestesugul prelucrarii metalelor si pietrelor pretioase.Au fost mari orfevrieri ,gemologi ,ceasornicari si si-au adaptat bijuteriile sau creatiile artistice fiind influentati de curentul artistic din epoca lor : Art Deco, Art Nouveau sau de obiceiurile din tara lor. Unii au inovat in montarea gemelor, in taierea ( Acher cut ) sau forma lor sau in alaturarea mai multor culori. Fabergé in Rusia a creat celebrele oua pentru a fi oferite de pasti. In alte tari ,cu ocazia mariajului,mireasa primea un cos de nunta cu bijuterii. In Birmania rubinul-talisman era considerat odinioara o picatura de sange izbucnita din inima Mamei Pamant si te ferea de 96 de boli. Unii au creat ceasuri ,cum a fost Cartier in Franta sau Piaget in Elvetia.Toti au fost profesionisti in bransa si au primit recunoastereea internationala la Targurile de bijuterii organizate de-a lungul anilor si in diverse tari.

2020-12-12 10:39:03

0

Memoriile unui motan calator - Hiro Arikawa

Arikawa Hiro -Memoriile unui motan calator -Ed.Humanitas 2020 Satoru il adopta pe Nana, o pisica vagaboanda.Nana si-a primit numele de la cifra sapte, cu care seamana coada lui indoita.Autoarea aminteste si rase de pisici ,cum ar fi calico,cea in tei culori (alb,gri-negru si roscat-bej) sau rase de caini japoneze,cum este Shih Tzu,cu blana groasa alb cu maro. Din motive de sanatate Satoru incearca sa-l lase pe Nana la diversi prieteni,fosti colegi de scoala,in drum spre Hokaido ( cea mai nordica insula a arhipelagului japonez,cu clima mai rece ). Aflam astfel ca in Japonia exista fotografi pentru animale, pensiuni pentru posesori de pisici sau de caini,care au si un spatiu verde la dispozitie. Asistam si la dialoguri imaginare intre pisici sau monologuri ale lui Nana, din care transpare psihologia pisicilor. Satoru nu reuseste sa-l plaseze pe Nana la vreunul din fostii colegi de scoala sau mai bine zis Nana ii dejoaca planurile prin diverse tertipuri si astfel are ocazia sa admire peisaje diferite si sa invete multe lucruri, cum ar fi Muntele Fuji, marea cu vuietul ei ,tulpinile de orez in bataia vantului, curcubeul dublu, feribotul cu zeci de masini ,caii care pasteau pe pasune, fructele rosii de scorus etc. Nana vrea sa ramana alaturi de Satoru chiar si atunci cand acesta este internat in spital si in final stau impreuna cu matusa lui ,Noriko . Ne dam astfel seama de devotamentul psicii fata de stapinul ei si viceversa,cu alte cuvinte de atasamentul care se creaza intre cei doi.

2020-10-16 06:52:43

0