Un spion de miliarde - David E. Hoffman

O lucrare exhaustiva despre un spion care a schimbat esential perceptia occidentului fata de arsenalul tehnico-militar sovietic. Merita citita...

2021-03-03 03:00:01

0

CIA, o istorie secreta - Tim Weiner

CIA, o istorie secreta - Tim Weiner

Orice carte despre serviciile secrete este binevenita si pentru asta felicit editura LITERA...mai cu seama ca in Romania nu s-au tradus multe carti despre o istorie secreta a CIA. Insa acum apare un mare semn de intrebare. De cele mai multe ori autorii unor astfel de "Istorii Secrete" sunt influentati in pro sau contra de istoria serviciului descris in lucrarea sa...si un astfel de caz este si al autorului Tim Weiner. Sincer nu inteleg de ce aceasta carte nu a fost intitulata simplu "Rechizitoriul CIA" pentru ca asta face autorul. Nu vorbeste de reusite, ci doar de esecuri. Ar fi fost mult mai echitabil si ca istoric echitabilitatea este cheia succesului daca era echidistant ...sincer nu poate sa ma convinga ca CIA, doar prin propaganda a reusita sa convinga ca este nr. 1 in lume , fara nicio reusita notabila, doar pe baza unui buget urias ...desigur in afara de 2 lovituri de stat reusite. Sincer lucrarea nu ma convinge...nu o poti trece la o biografie serioasa ci pur si simplu este o simpla lucrare de cultura generala, atata tot.

2021-03-03 03:00:01

0

Attila, biciul lui Dumnezeu - Maurice Bouvier-Ajam

O lucrare interesanta care nu aduce extrem de multe informatii inedite despre Attile, dar sincer nu stiu ce ai mai putea aduce nou despre istoria acelei perioade, s-a tot scris despre Attila si despre incursiunile lui. Poate singura lucrare care ar mai putea aduce ceva exceptional o sa fie aceia care o sa ne conduca la identificarea locului unde este inmormantat marele razboinic, in rest c-am totul se stie despre implicarea lui in viata romana de apus si de rasarit.

2020-04-21 12:46:10

0

Mihai Caraman, un spion roman in Razboiul Rece - Florian Banu

O lucrare pe care n-as mai reciti-o ... sincer nu inteleg daca aceasta carte a fost una biografica, scrisa la comanda, spre a-l promova pe Mihai Caraman (desi cu siguranta notorietatea dumnealui nu mai necesita o astfel de promovare. Toti stim ca domnul Mihai Caraman a fost unul dintre cei mai mari ofiteri de spionaj din Romania si ne mandrim cu acest fapt) sau pur si simplu a fost scrisa intr-un mod straniu. Nu inteleg de ce se adanceste in atatea detalii laudative, cand ea ar fi trebuit sa reprezinte viata unui ofiter de informatii cu bune si rele. As fi preferat ca autorul sa realizeze aceasta lucrare prin ochii unui istoric nepartinitor si sa lase cititorul sa traga concluziile. Insa autorul incearca din primele pagini sa arate cat de mare a fost ofiterul Mihai Caraman (prin cate neajunsuri a trecut ...pentru a razbate in viata informativa) si cat de mult au gresit cei care l-au ponegrit. Pentru respectul pe care-l port domnului istoric Florian Banu spun in final doar ca aceasta carte din viziunea mea nu s-a ridicat la valoarea reala pe care a avut-o domnul Mihai Caraman, dar mai cu seama nu s-a ridicat la valoarea deosebita pe care o are domnul Florian Banu in istoriografia romaneasca, Un autor exceptional, dar o carte ..., pacat. Totodata rog editorul acestui site sa modifice in titlul descrieri cartii numele corect este Mihai Caraman , nu Mihai Caraiman

2020-04-21 12:46:10

7

De la SSI la SIE - Florian Banu

De la SSI la SIE - Florian Banu

O lucrare bine documentata si echidistanta. Prezinta o radiografie clara fata de tot ce a insemnat securitate in perioada comunista, post-comunista si putin din acel SSI cu ai sai profesionisti, cu bune si cu rele. Accept faptul ca nu denigreaza tot ce a insemnat DSS sau DIE, CIE ori contrainformatii, prezentand lucid atat erorile comise prin impunerea in fruntea sistemului a unor politruci, cat si succesul unor ofiteri de informatii care chiar s-au sacrificat pentru aceasta tara.

2020-04-21 12:16:10

0