0

Wabi-sabi. Consideratii suplimentare - Leonard Koren

Foarte interesantă. Principii fundamentale bine de știut.

2024-03-10 09:48:46

0

Nu copilul e de vina. Pentru o contraetica a parintelui care stie tot - Ioana Scorus

O carte pe care ar trebui sã o citeascã toatã lumea, nu doar pãrintii. Pentru a întelege cum functionãm cu toții. Cu adevãrat o carte eveniment în domeniul parentingului, care nu este totusi o carte de parenting, ci este una care explică pe îndelete cum se formează psihicul copilului, al adultului de mai târziu... In final este vorba si despre lumea în care trãim, despre lumea spre care ne îndreptăm. O carte foarte curajoasă, care spune lucrurilor pe nume. Și totuși o face cu blândețe. Este vocea cuiva căruia îi pasă.

2024-02-13 11:40:00

0

In definitiv... - Ioana Scorus in dialog cu Ion Vianu

O carte foarte interesantă, o lectură care te îmbogățește ca ființă umană. Intrebări pe măsura invitatului, inclusiv pe teme esențiale de mare actualitate. Si totuși nu este un interviu din întrebări și răspunsuri, ci un dialog adevărat, la un nivel înalt de înțelegere, dar pe înțelesul tuturor. Recomand din tot sufletul.

2024-01-26 11:27:22

0

Hoinar prin America Latina. 6 luni, 12 tari, 40.141 de kilometri - Silviu Reut

Am citit-o cu interes și plăcere, stând la răcoare pe timpul caniculei și călătorind imaginar odată cu autorul acestei cărți de călătorie. Mi-am făcut o imagine despre o zonă a lumii pe care probabil nu voi ajunge niciodată să o văd în mod nemijlocit.

2023-08-15 11:34:18

0

The Blaue Reiter - Hajo D�chting

The Blaue Reiter - Hajo D�chting

Minunată. Foarte utilă pentru cei interesați de mișcarea artistică Der Blaue Reiter, fondată la Munchen, 1911-1912. Bine comentată și bine ilustrată cu lucrări de W. Kandisnsky, Franz Marc, August Macke, Paul Klee, A. Jawlensky și alții.

2023-04-28 12:37:18

0

Violeta - Isabel Allende

Violeta - Isabel Allende

O carte foarte frumoasă. Recomand din plin!

2023-03-20 10:04:22

1

Hasdeu. Duhuri - George Cornila

Hasdeu. Duhuri - George Cornila

Impresionantă, admirabil scrisă.

2023-02-18 09:55:02

0

Spune-mi unde te doare, iar eu iti voi spune de ce - Michel Odoul

O carte foarte sistematică despre semnificația bolilor noastre, boli care sunt simptome ale unor probleme de viață - cu rădăcini Altundeva (în copilăria timpurie, în generațiile anterioare) - pe care ar trebui să le rezolvăm.

2022-10-17 06:00:11

0

Dosarele mamei mele - Andras Forgach

Dosarele mamei mele - Andras Forgach

O carte tulburătoare, foarte bine scrisă, despre complexitatea și profunzimea vieții, aș spune eu mai întâi. Despre vremuri teribile, despre oameni cu un destin dramatic, de neînțeles la o simplă privire. Dar autorul ”știe”, dintr-o intuiție a binelui de fond, că trebuie să existe o explicație... Recomand tuturor să citească această carte.

2022-01-29 06:00:06

0

Medalionul de lemn pe snur de diamante - Alin Paul Petrisor

O carte frumoasă și interesantă, o poveste cu mult suspans de la început până la sfârșit, o călătorie în timp și spațiu, în interiorul sufletului, inclusiv prin înțelepciunea lumii.E o atmosferă atât de frumoasă în toată cartea aceasta, imposibil de definit exact, un fel de melancolie, ceva din atmosfera concertului nr. 2 de Rachmaninov... Pentru mine a fost o sărbătoare să o citesc. Nu am putut să o las din mâini până ce nu am terminat-o.Și cum tocmai se apropie sărbătorile de iarnă, iată o carte bună de citit în vacanță pentru că lectura ei este realmente o călătorie care îmbogățește, una cosmică, amețitoare ca și imaginația autorului.Și în același timp ar putea fi un dar de sărbători pentru cei care gustă această bucurie a lecturii unei cărți inteligent scrise și pline de frumusețe.

2021-12-01 06:00:06

0

Cum sa le vorbim copiilor astfel incat sa ne asculte - Joanna Faber, Julie King

Am dăruit-o cuiva, unei mămici, și a fost foarte încântată de carte după ce a apucat să o citească. ”Funcționează!” mi-a spus ea. ”Tocmai de așa ceva aveam nevoie... Dacă mai aveți astfel de cărți în bibliotecă... cu împrumut desigur...”

2021-11-10 12:00:11

0

Meditati cu noi - Christophe Andre

Meditati cu noi - Christophe Andre

21 de experti în meditație, care de care mai interesant, fiecare vorbind din propria experiență și din propria perspectivă despre... esențialul din noi și reconectarea cu el. Un exemplu doar: opinia unui cercetãtor neurobiolog (Jean-Philippe Lachaux), pentru care de 25 de ani meditatia ocupã locul central în existenta sa, despre ce se întâmplã la propriu în noi în cursul meditatiei. Iar în final un sfat, totusi, din partea aceluiasi: Sã nu punem în opozitie meditatia ”laicã” cu meditatia ”religioasã”. Impresionantã si relevantã si mãrturia sa personalã Cum am descoperit meditatia? (pag.243) ... sub forma unei succesiuni de clisee ... ... în cele din urmã i-a iesit în cale o carte, La pratique de la concentration (Practica concentrãrii), scrisã de maestrul zen Taisen Deshimaru, pe care a citit-o într-o zi de primãvarã, sub ciresii înfloriti din Parc de Sceaux, în regiunea parizianã. ”Dupã cîteva pagini, era evident: nu mai citisem niciodatã ceva atât de important. Tot ceea ce cãutam se gãsea în aceastã practicã zen atât de simplã si de elegantã. Din acel moment, am devorat tot ce puteam citi în francezã despre zen si am început sã practic postura în fiecare zi. Din aceastã practicã zen avea sã decurgã natural tot ce a fost bun în viața mea: traiectoria mea profesionalã, întâlnirile cele mai importante... Pe scurt, datorez totul acelei frumoase zile de primãvarã.”

2021-09-25 03:00:11

0

In cautarea fericirii - Bertrand Russell

O carte foarte interesantă, care, deși scrisă prin 1930, este la fel de actuală. Cu toate că este scrisă de un atât de mare gânditor, este o carte scrisă pe înțelesul tuturor. Autorul era în temă deja cu multe lucruri pe care noi le aflăm acum din cărțile scrise de psihologi. Fără să pomenească termeni de psihologie, fără să invoce texte de specialitate. Prima parte a cărții se ocupă de cauzele nefericirii, iar a doua de cauzele fericirii, adică de ceea ce poate face omul pentru a ”izbândi”, în pofida dificultăților. Fericirea este o izbândă, ne spune autorul, nu un dat absolut. O carte despre fericire scrisă de cineva care nu s-a născut sub semnul fericirii. La vârsta de 4 ani îi murise și tatăl, după ce mama a murit la 2 ani... O carte scrisă cu onestitate și înțelepciune: realistă și nicidecum moralizatoare despre fericire. Ca un adevărat matematician, vede esențialul problemei: Eu cred cã aceastã nefericire (de zi cu zi de care suferã majoritatea oamenilor în tãrile civilizate) se datoreazã în foarte mare mãsurã unor viziuni gresite despre lume, unei etici gresite, unor deprinderi de viatã gresite, care cu timpul nimicesc savoarea si apetitul natural pentru lucruri posibile de care depinde în cele din urmã fericirea. (pag.16). Se citește ușor, nefiind o carte de specialitate. Nu e de mirare că Bertrand Russell a primit premiul Nobel pentru... literatură (1950).

2020-12-01 11:24:10

1

Autobiografia lui Bertrand Russell - Bertrand Russell

Un Mare Om... care a trăit cu mult înaintea vremii sale, asumându-și opinii nepopulare, dar juste. Pentru că a înțeles realități fundamentale despre om și viața sa, despre societate și mersul ei, despre cauzele care se află la originea multor situații. Cartea ne oferă ocazia de a-l cunoaște. Mai ales ocazia de a vedea evoluția gândirii sale pe parcursul unei vieți de 98 de ani... Pasionat, rând pe rând, de matematică, filosofie, teoria cunoașterii, psihologie, sociologie, în final de de tot ceea ce poate participa la ”viața bună” a omului. ”Mi-au stãpânit viata trei pasiuni, simple, dar coplesitoare: dorinta de iubire, cãutarea cunoasterii si mila greu de îndurat fatã de suferinta omenirii.” Așa își începe Bertrand Russell Autobiografia. O carte foarte interesantă pe care nu pot decât să O RECOMAND călduros celor interesați de chestiunile profunde și fundamentale ale vieții. O carte a cărei lectură ne îmbogățește. Valabil pentru toate cărțile sale.

2020-12-01 11:00:35

1

Care e diferenta dintre un copil si un laptop? - Cristian Presura

Pentru mine este o carte foarte interesantă și nu mai puțin impresionantă. De citit pe îndelete. Impresionantă prin deschiderea autorului, prin sinceritatea căutării și onestitatea punerii problemelor. Interesantă și prin răspunsurile oferite de știință, de ”știința de la acest moment” ne spune mereu autorul, povestite atât de expresiv încât te cucerește fizica astfel povestită. Tot respectul pentru autor. O carte a cărei lectură va îmbogăți pe orice cititor atât în cunoașterea de sine mai profundă cât și în lărgirea orizontului științific.

2020-10-31 08:42:59

0

Motivatie si personalitate - A.H. Maslow

O carte foarte interesantă pentru cei interesați de natura umană și de posibilitățile de realizare cele mai înalte ale ei. Mulți se revendică de la ”piramida trebuințelor umane” a lui A.H. Maslow sau își fac o filosofie de viață pe baza acestei ierarhii a trebuințelor umane. Dar câți dintre noi știu că trebuința de la vârful ierarhiei trebuințelor umane este de fapt ”nevoia de actualizare a sinelui” și nicidecum ”autorealizarea”, așa cum s-a preluat în masă. Tocmai despre nevoia de actualizare a sinelui vorbește autorul în această carte. Încă de atunci, viziunea sa revoluționară a fost ignorată. Revoluția neobservată... Deși mă temeam că ar putea fi un text în limbaj ”tehnic”, adică strict psihologic, am constatat că e o carte care, dacă ești interesat de subiect, se citește cu interes și pasiune, scrisă fiind de un autor pasionat de natura umană. Ceea ce mi-a plăcut în mod deosebit a fost caracterizarea pe care A.H. Maslow o face oamenilor aflați pe calea de actualizare a sinelui. Autorul se dovedește a fi un foarte bun observator, extraordinar chiar. Prima caracteristică a acestora: percepția clară a realității - în primul rând ”o abilitate neobișnuită de a detecta prefăcătoria, falsitatea, lipsa de onestitate și, în general, de a judeca oamenii corect și eficient”. De reținut totuși că psihologia sa strict pozitivă ignoră existența ”răului” și a ”umbrei”, o parte considerabilă a realității. Fapt recunoscut de autor în ultimii ani. Din păcate, viața sa relativ scurtă, 62 de ani, nu i-a mai permis să refacă conceptualizarea dezvoltării personale cu luarea în considerare a existenței ”răului”. A rămas să aflăm de la alții CUM anume se accede la acest nivel de dezvoltare umană. Un exemplu: din cărțile lui K.G. Durckheim.

2020-09-13 01:11:57

0

Chemarea maestrului spiritual - Karlfried Graf Durckheim

O carte scrisă de K.G. Durckheim la începutul anilor 1970, după 20 de ani de practică terapeutică ca om de știință în slujba esențialului din om. Originalul în germană: ”Der Ruf nach dem Meister. Der Meister in uns” (Strigătul după maestru. Maestrul din noi). Este cartea despre MAESTRUL INTERIOR din noi. ”În fiecare din noi există un maestru interior, care capătă realitate atunci când omul este pregătit să se angajeze ca discipol”. Un ghid de cel mai înalt nivel pentru o viață la cel mai înalt nivel. E vorba de viața destinată omului, prin legea sa interioară, în a doua parte a vieții, cea în care este ”prevăzut” pentru el să se angajeze pe calea maturității umane, adică a realizării ”naturii mai înalte” din el, cum spune A. H. Maslow. O carte fundamentală pentru cei care au ”descoperit”, prin propria experiență, că viața omului este menită să fie - așa cum bine spunea cineva - ”un pelerinaj, și nu o hoinăreală”. Un pelerinaj spre sinele nostru adevărat...

2020-09-13 11:26:57

0

Hara. Centrul vital al omului - Karlfried Graf Durckheim

O carte bestseller încă de la apariția ei în 1954, care se reeditează mereu. Iată, de exemplu, ce spune editura germană O.W.Barth pe coperta ediției din 2009 a cărții ”HARA. Die Erdmitte des Menschen”: ”O carte menită să devină o carte de viață esențială (Frankfurter Allgemeine Zeitung).” ”Karlfried Graf Durckheim, cel care - ca nici un alt european - a reunit în gândirea sa vechea înțelepciune a Orientului și cea a Occidentului într-o sinteză creatoare ne prezintă prin această carte exercițiul fundamental al tuturor practicilor meditative orientale, cu o mulțime de exemple și de indicații practice.”

2020-09-13 11:11:57

0

21 de lectii pentru secolul XXI - Yuval Noah Harari

O altă dezamăgire, după Homo Deus. Aşa cum spuneam la celelalte cărţi, perspectiva asupra omului este foarte redusă, autorul ignoră esenţialul uman. Să meditezi 2 ore zilnic şi să fii atât de străin de propriul mister, de propria fiinţă... Cu mare părere de rău... Dar încă este timp pentru a afla mai mult.

2020-02-20 09:36:22

0

Sapiens. Scurta istorie a omenirii - Yuval Noah Harari

O carte foarte interesantă pe care am citit-o cu plăcere. O bună organizare şi sistematizare a unui bagaj imens de date. De apreciat talentul şi expresivitatea autorului de a pune în imagini vii epopeea umană. Doar că lipseşte ceva din acest "om sapiens", ceva specific uman: apariţia conştiinţei. Şi evoluţia ei. Omul este o fiinţă de conştiinţă. Este calitativ altceva decât un animal evoluat. Cu toate acestea, cartea merită citită fără nici o îndoială.

2020-02-20 09:06:22

0

Homo Deus. Scurta istorie a viitorului - Yuval Noah Harari

O mare dezamăgire… Mă aşteptam la o carte despre apariţia şi evoluţia conştiinţei… M-a izbit perspectiva redusă asupra omului: doar un animal evoluat, cel mai evoluat, sau un robot care tinde să fie cât mai performant şi mai ales să dobândească imortalitatea:o mare plictiseală în cel mai bun caz, o oroare în cele din urmă. Înţeleg că autorul descrie tendinţa, şi nu propune o direcţie, spre care se îndreaptă lumea, o parte a ei aş spune, şi ceea ce se vede este un viitor apocaliptic. Dar cartea e atât de "strict ştiinţifică" încât ignoră tocmai esenţialul uman. Omul este o fiinţă de conştiinţă în continuă evoluţie. Şi nu o spun doar misticii sau „înapoiaţii” sau cei care cred în "legende". O spun marii psihologi. Dau un exemplu. Angajaţii trimişi de marii angajatori la cursuri de dezvoltare personală află de „piramida trebuinţelor” lui A.H. Maslow ca bază de plecare în definirea omului. Însă Maslow vorbeşte şi despre trebuinţele superioare, comparativ cu care primele sunt trebuinţe inferioare, absolut necesare unei bune vieţuiri în lume. Dar ceea ce e specific uman ţine tocmai de aceste trebuinţe superioare - nevoia de actualizare a sinelui. Aşa şi Harari. Dacă l-ar fi citit pe Maslow ar fi aflat mai mult despre om, nu doar ceea ce se vehiculează la cursurile de dezvoltare personală, care se dovedesc a fi mai degrabă de „dresare” personală. Cei interesaţi pot citi în acest sens două cărţi scrise de Abraham H. Maslow şi traduse în româneşte la Editura TREI : "Motivaţie şi personalitate" şi "Religii, valori şi experienţe de vârf". Cam pe acolo s-ar situa adevăratul Homo Deus. Dar cel care cunoaşte cel mai bine subiectul acesta este germanul Karlfried Graf Durckheim. Care vorbeşte nu doar dintr-o cunoaştere academică, ci din propria experienţă. Adevăratul Homo Deus ar fi omul devenit "transparent pentru transcendenţă"... Cu părere de rău...

2020-02-20 08:51:22

1

Tradarea. Viata pierduta a Lui Isus - Kathleen O Neal Gear, W. Michael Gear

Interesantă! Merită citită!

2020-02-19 01:21:20

0

In cautarea unitatii - Renee Weber

In cautarea unitatii - Renee Weber

O carte pe care am citit-o cu interes pentru peisajul intelectual al cărţii. „Mi-am pus intrebarea privitoare la ce ar putea invata unul de la altul omul de stiinta si misticul. Un anumit raspuns s-a ivit intr-un chip mai degraba personal, sugerandu-mi ca asa cum, familiarizandu-se cu mistica, stiinta poate deveni mai profunda, mistica poate fi la randul ei lamurita prin stiinta.“, spune autoarea. Redau doar o idee esenţială: Despre individualitate şi egocentricitate Din dialogul dintre Renée Weber (RW) şi David Bohm (DB) RW… cu cât sentimentul întregului este mai viu în noi, cu atât ne simţim mai răspunzători în a-l exprima în viaţa noastră de zi cu zi ca individualităţi. … DB Individualitatea este posibilă doar dacă se desfăşoară din întreg. Egocentricitatea nu este deloc individualitate.

2020-02-19 01:21:20

0

Cum sa nu scrii un roman - Howard Mittelmark, Sandra Newman

O carte bună pe acest subiect! Cu sfaturi amuzante, dar de fond. Cei interesaţi merită să o citească.

2020-02-19 01:21:20

0

Intre violenta si compasiune - Ion Vianu

Am citit-o cu mare plăcere şi cu mare interes. M-a interesat perspectiva asupra omului. Inclusiv opinia despre viitorul posibil, diferenţa faţă de optica lui Yuval Harari. Vorbeşte până şi despre "numinos": "Numinosul" este un fel de realitate, iar noi trăim, în mod obişnuit, într-o alta. ... dar proximitatea cu numinosul ridică probleme tulburătoare, pe lângă ele nu se poate trece ca şi cum nu ar fi nimic. ... Oare modernitatea mai poate crede în basme? Sau singura cale este percepţia valorii simbolice a mitului? [...] Pentru a înţelege omul religios, singura lui posibilitate de a exista în lumea actuală este modul basmului, aşa cum îl înţeleg şi trăiesc copiii: nici sens literal, nici fals asumat! O lume „de farmec plină”. Sunt convins că, în felul acesta, omul rămâne capabil să admită Sacrul. Universul tehnic nu este obligatoriu raţionalist, numai că vârsta supunerii oarbe a imaginarului faţă de o autoritate intelectuală specializată, dogma, a trecut. După cum trecută este şi capacitatea de a te minţi. Soluţia prin basm, a gândirii simbolice care creează, face ca viul să fie şi mai viu, dă adâncime şi sens conştiinţei. Tragedia de azi a religiei este aceea că ne închide undeva între reaua-credinţă şi reaua conştiinţă.

2020-02-19 01:21:20

1

Lumea Sofiei ed.2013 - Jostein Gaarder

Lumea Sofiei ed.2013 - Jostein Gaarder

O carte excelentă pentru istoria filosofiei. Ar putea fi un manual de liceu foarte bun! Sau în orice caz ar merita să fie inclusă în bibliografia ultimilor ani de liceu. Chiar dacă Jostein Gaarder "dă cu bâta în baltă" la finalul cărţii sale minunate...

2020-02-19 01:21:20

0

Limbajul secret al corpului - Anne Ancelin Schutzenberger

O carte grea, pe care m-am străduit să o citesc... dar cred că este destinată specialiştilor în primul rând.

2020-02-19 01:06:20

1

Constelatiile familiale - Bert Hellinger

Am citit-o mai demult, dar, personal, nu prea am fost de acord cu punctul de vedere al autorului.

2020-02-19 01:06:20

1

Bucuria de a trai - Anne Ancelin Schutzenberger

O carte autobiografică pe care am citit-o cu mult interes înainte de a se traduce în româneşte. Scrisă de o terapeută admirabilă, Anne Ancelin Schuzenberger(1919-2018). La peste 90 de ani încă publica... Este "inventatoarea" psihogenealogiei. Interesantă povestea celor trei prinţi din Serendip pe care o povesteste aici, de unde şi conceptul de serendipitate. Şansa favorizează pe cel pregătit. Merită citită. Inclusiv pentru deschiderea ei. Înţelepciunea unei vieţi este pusă aici, a unei vieţi de aproape un secol.

2020-02-19 01:06:20

0

Jurnalul Annei Frank. Adaptare grafica - Ari Folman, David Polonsky

Foarte bine realizată grafica pentru această poveste reală atât de dramatică.

2020-02-19 01:00:06

0

Istoria albinelor - Maja Lunde

Istoria albinelor - Maja Lunde

O carte interesantă pe care am citit-o cu plăcere. A trecut ceva timp de atunci. O ficţiune prin care se pot spune atâtea lucruri. Trei poveşti petrecute în trei epoci diferite. Merită citită. E despre oameni...

2020-02-19 01:00:06

0

Invat sa citesc! Minunata calatorie a lui Nils Holgersson prin Suedia. Adaptare dupa Selma Lagerlof - Nivelul 3

O frumoasă repovestire, mai pe scurt, a poveştii atât de lirice a Selmei Lagerlof. O poveste care m-a impresionat şi pe mine... cu zeci de ani în urmă. Încă îmi aduc aminte încântarea cu care am citit povestea lui Nils Holgersson.

2020-02-19 12:51:20

0

Povesti din viitor (Biblioteca povestilor magice)

Foarte bună ideea şi bine realizată! A-i apropia pe copii de marile poveşti din viitorul lor.

2020-02-19 12:51:20

0

Recunostinta - Oliver Sacks

Recunostinta - Oliver Sacks

O carte scrisă în ideea apropierii finalului de viaţă, din cauza unei boli fatale. Scrisă cu sinceritate. Şi... recunoştinţă! "Nu neg că mi-e teamă. Şi totuşi, predominant în mine rămâne sentimentul de recunoştinţă. Am dăruit dragoste şi am primit dragoste în dar; am fost binecuvântat cu multe lucruri minunate, şi la rându-mi am întors lumii din zestrea mea; m-am bucurat de cărţi, de colindat prin lume, de idei şi de scris. Am întreţinut o legătură cu lumea, genul acela special de legătură care se înfiripă între scriiitori şi cititorii lor. Mai presus de orice, am fost o fiinţă gânditoare, un animal cu raţiune, născut pe o planetă frumoasă, ceea ce în sine e un privilegiu enorm şi o aventură unică."

2020-02-10 12:20:48

0

In miscare. O viata - Oliver Sacks

In miscare. O viata - Oliver Sacks

O carte autobiografică. Interesantă. Foarte sinceră. Despre singurătatea alergătorului de cursă lungă, aş spune. Nu citisem niciuna din cărţile sale până acum. Am văzut doar filmul făcut după una din ele, Revenirea la viaţă. Apoi am citit si RECUNOŞTINŢĂ.

2020-02-10 12:00:06

1

Calatoria oamenilor cartii - Olga Tokarczuk

Mie mi-a plăcut foarte mult această carte, cel mai mult din câte am citit de Olga Tokarczuk. Olga Tokarczuk scrie dintr-un background foarte bogat şi profund. Admirabil!

2020-01-31 09:35:41

0

...isme sa intelegem arta - Stephen Little

Foarte utilă. Concisă, bine structurată, ilustrată expresiv.

2020-01-29 11:35:40

0

Cartea intamplarilor. Mistere, ciudatenii, uimiri - Tatiana Niculescu

O carte deosebit de frumoasă în primul rând ca aspect. Iar conţinutul este plin de miez, de ferestre spre Misterul vieţii. Motto-ul cărţii "Fiţi atenţi la noul fiecărei zile şi veţi vedea cum se naşte miracolul." (C. Noica) spune deja despre ce este vorba. O carte care cu siguranţă poate fi un DAR frumos de Sărbători pentru oameni care citesc. Eu aşa am făcut...

2019-12-21 11:42:16

0