Ana Jecu

Membru din 10/07/2019

1

4

Scoli care invata - Peter Senge

Scoli care invata - Peter Senge

Mi-a plăcut atât de mult, incat scriu un review de dragul cărții. Cred ca este o lectura utila in primul rând cadrelor didactice tinere, care pot aduce o schimbare de perspectiva in procesul educațional, in perspectiva. Este un loc comun ca Scoala este de mult depașită de realitățile socio-economice (as spune, la noi chiar mai mult decât in sistemul diagnosticat de autorii cărții). Ideea de ansamblu este ca evoluția sistemului nu poate avea loc fără o schimbare a politicilor școlii, care ar trebui sa fie centrata pe elev, sa respecte demnitatea copiilor, sa incurajeze învățarea și diferențele individuale. Schimbarea presupune participarea și dialogul real al tuturor celor implicati, cadre didactice, elevi, comunitate și administratia care coordonează politicile educaționale (inspectoratele școlare). Cartea propune metode concrete (testate) prin care lucrurile pot fi puse in mișcare in folosul tuturor, întrucât așa cum arată autorii, finalitatea școlii - de a pregăti tineri care sa fie utili și adaptați vremurilor și sistemelor economico-sociale in care vor trai - pare sa fi fost demult uitată de autoritate (in sens larg, toți adulții din sistemul de educație).

2022-04-28 03:00:11

1

Einstein, viata si universul sau - Walter Isaacson

Când am ajuns la capitolul “Sfarsitul”, după o lectura de 574 de pagini, am simțit părere de rău ca se termina frumoasa călătorie prin viața omului de știință. O carte frumos scrisă, si un efort semnificativ de documentare.

2020-08-19 07:09:15

0

Mami, tati, ma auziti? - Jacques Salome

Mami, tati, ma auziti? - Jacques Salome

O carte instructiva, care încurajează educația bazată pe diferențele individuale. Prin modelul de educație propus, cartea oferă o perspectiva diferită pentru o generație de părinți/educatori care are, așa cum spune autorul, propria “mitologie” greu de depășit, despre cum “trebuie crescuți copiii”. Între multele idei folositoare, un punct de vedere pe care nu l-am mai întâlnit pana acum, îmi revine mereu in minte: “Uneori părinții ii fac pe copii, dar întotdeauna copiii ii fac pe părinți”.

2020-07-08 11:33:51

0

Creierul copilului tau - Daniel J. Siegel, Tina Payne Bryson

O carte instructiva pentru părinți, scrisă in limbaj accesibil, cu multe soluții și idei practice clare. Multe explicații care ii pot ajuta pe părinți sa aiba o înțelegere mai buna cu privire la comportamentul și reacțiile copiilor, și mai ales multe sfaturi despre cum empatia și înțelegerea de zi cu zi ii pot ajuta sa dezvolte relații mai bune cu copiii lor. Mi-a plăcut in mod deosebit “tonul” de ansamblu al cărții, din care răzbate o devotiune sinceră pentru copii și o preocupare atenta pentru dezvoltarea și bunăstarea lor emoțională.

2020-03-29 01:38:23

0