-50% -20% -67% -45% -10%

stanescu ionut

Membru din 05/06/2015

3

9

Rusia, un mileniu de istorie - Martin Sixsmith

O carte extraordinar de bine scrisa. Nici o pagina nu e plictisitoare. Cine are experienta lecturilor istorice stie ca fluenta, ritmul, spontaneitatea verbala se gasesc rareori printre virtutile acestui tip de opere. Singura critica pe care as aduce-o este ca spatiul alocat ultimului secol este infinit mai mare decat cel alocat secolelor anterioare. In fine, nod in papura... Sursele de informare pentru ultimul secol sunt, la randul lor, infinit mai multe decat cele referitoare la secolele anterioare. De asemenea, ultimul secol a intrecut in violenta toate secolele anterioare. Si, nu in ultimul rand, a fost secolul in care istoria Rusiei a influentat istoria intregii planete. Daca autorul accentueaza anumite lucruri si le ignora pe altele, daca nu e perfect obiectiv - desi obiectivitate perfecta nu exista - asa cum am vazut ca au comentat alti cititori, astea mi se par discutii imature. Orice autor, orice opera, chiar si de stiinta, este subiectiva. Cine vrea sa se apropie de obiectivatea pe care o cauta si n-o gaseste in aceasta carte n-are decat sa mai citeasca douazeci de carti cu acelasi subiect.

2022-04-04 12:00:11

0

Novecento - Alessandro Baricco

Novecento - Alessandro Baricco

Probabil, carticica aceasta este cea mai frumoasa scriere a lui Alessandro Baricco. O bijuterie epico-lirica. Nu se citeste, se bea.

2021-11-04 12:00:11

0

Lincoln intre vieti - George Saunders

Lincoln intre vieti - George Saunders

O capodopera! Probabil, unul dintre cele mai bune romane publicate in ultimii zece ani. Subiect istoric major (o secventa din viata lui Lincoln, din timpul Razboiului Civil), inventivitate de limbaj, inventivitate de forma, imaginatie debordanta. Literatura la puterea o mie. Traducerea lui Radu Paraschivescu este pe masura. Pe parcursul lecturii, sunt momente cand simti nevoia sa te ridici in picioare, pentru a saluta, in felul asta, magnifica reusita artistica a lui George Saunders.

2021-11-04 12:00:11

0

Cei trei regi - A Cheng

Cei trei regi - A Cheng

O bijuterie literara! Felicitari Editurii Humanitas pentru ideea de a aduce aceasta mare carte in Romania. Felicitari si filoloagelor Florentina Visan si Luminita Balan pentru superba lor traducere. Cartea cuprinde trei nuvele a caror actiune se desfasoara in timpul Revolutiei Culturale din China. Pe scurt, este vorba despre mascarada, cruzimea, absurdul si mizeria materiala pe care le-a presupus punerea utopiei comuniste in practica. Oricat de spectaculos poate fi faptul ca un autor chinez a putut publica o carte cu aceasta tema in anii 1980, nu subiectul da forta acestei carti, ci stilul. Laconismul bine strunit, simplitatea aparenta a actiunii, sensibilitatea cu care sunt portretizate personajele. O carte mi-nu-na-ta!

2021-11-04 12:00:11

3

De ce este Romania altfel? ed.2018 - Lucian Boia

Este o broșurică în care sunt repuse în circulație câteva dintre deja cunoscutele teze ale savantului. Doar că de data asta, pe un ton mai vehement, voit polemic. Este o cărțulie sentențioasă, care cam dă verdicte, îndepărtându-se de umorul și detașarea cu care Boia privește, în majoritatea lucrărilor lui, istoria. Asta o face să nu fie reprezentativă, dpdv stilistic, pentru autor. Pentru neinițiații în Boia, nu e un bun punct de plecare în explorarea operei lui. Pentru îndrăgostiții de Boia, e o carte pasabilă. Pentru detractorii lui Boia, e mană cerească. E cartea pe care ei o iau ca referință pentru a proba atitudinea ironică, zeflemitoare, uneori cinică cu care istoricul tratează facerea și prefacerea României. Una peste alta, în ciuda titlului ei incitant, care a provocat o mare agitație de presă în anul în care a apărut, e o carte care poate fi, lejer, pusă între paranteze. Nu reprezintă nici măcar 1% în economia scrierilor lui Lucian Boia.

2021-04-26 12:00:01

0

Romania, tara de frontiera a Europei - Lucian Boia

Dacă săriți peste lungul capitol „Între trecut și viitor”, care povestește - pentru publicul străin - transformările scenei politice românești din perioada 1990-2007, și care are un aer de compilație jurnalistică, cartea e, ca toate cărțile lui Boia, o lectură plăcută.

2021-04-26 12:00:01

0

Paravanul-Iad si alte povestiri - Ryunosuke Akutagawa

Un scriitor fascinant. Probabil, cel mai modern și mai inteligent scriitor dintre clasicii japonezi. Un Kafka nipon, contemporan cu europeanul Franz Kafka. Străini unul de celălalt, dar inovând, fiecare în parte, pe câte o față a lumii, arta povestitului. Un deliciu!

2021-02-16 12:00:01

0

Aventurile lui Sherlock Holmes. Memoriile lui Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle

Traducerea este foarte-foarte slabă. Execrabilă.

2021-02-16 12:00:01

0

Nu voi mai vedea lumea niciodata - Ahmet Altan

Este o carte valoroasa prin condițiile in care a fost scrisă, nu prin ea însăși. Sunt notițele unui scriitor din închisoare. Cine vrea sa afle mai multe - însă nu foarte multe - despre felul in care Erdogan își terorizează concetățenii trebuie sa o citească. Nu am citit alte cărți de acest scriitor - foarte popular, se pare, în Turcia - și nu vreau, după o singură carte, scrisă în condiții vitrege, să trag concluzii definitive în ceea ce îl privește.

2021-02-04 05:51:02

0