mitzij

Membru din 15/10/2015

4

25

Incredibila si trista poveste a candidei Erendira si a bunicii sale fara suflet - Gabriel Garcia Marquez

O serie de povestiri scurte in stilul caracteristic al lui Marquez. Nu m-a dezamagit pana acum si am citit multe dintre operele sale fara sa stau prea mult pe ganduri. A reusit sa ma cucereasca in urma cu cativa ani in urma si de atunci ii citesc si recitesc cartile cu o placere deosebita. Are un mod aparte de a te face sa simti fiecare povestire de parca ar fi o intamplare adevarata. Recomand!

2023-03-12 02:20:15

0

Stapanul inelelor: Fratia inelului - J. R. R. Tolkien

O carte nemaipomenita! Pot spune fara sa exagerez ca este in top 10 cele mai bune carti pe care le-am citit. Ma uimeste Felul in care a scris Tolkien cartea asta cum nu a reusit niciun alt autor sa o faca pana acum. Te face sa crezi ca sunt intamplari care au avut loc cu adevarat in urma cu multe mii de ani intr-o lume magica. Numele locurilor date cu atata maiestrie, numele personajelor si povestea acestora, a intamplarilor prin care au trecut de-alungul timpului si anii cand au avut loc unele eveninente din viata lor, a amintirilor pe care le au, relatiile de rudenie dintre diferite personaje si povestile acestora de asemenea care se leaga toate ca un puzzle bine gandit, peripetiile prin care au trecut nu sunt lasate la voia intamplarii si sunt relatate in amanunt, numele raurilor, al asezarilor, al padurilor, al muntilor, diferite sarbatori care sunt plasate intr-o anume perioada a anului, hartile cu toate locurile astea, toate mestesugite cu atata pricepere incat iti da impresia ca este o istorie de demult, din vremuri magice. Cine nu a citit cartea trebuie sa o cumpere cat mai repede.

2022-12-06 06:00:06

1

Despre fericire, viata si multe altele - Dalai Lama, Rajiv Mehrotra

Cartea este foarte tare. Daca nu ati avut ocazia sa vedeti macar un interviu cu Dalai Lama va recomand sa-l cautati. Este un om de o modestie incredibila (spre deosebire de liderii religiosi cu care suntem obisnuiti). O carte care nu este neaparat numai despre budism si religie cat si despre respect, simplitate si bun simt fata de oameni, animale, natura si tot ce ne inconjoara. Recomand!

2021-03-07 09:00:01

0

Conacul Slade - David Mitchell

Conacul Slade - David Mitchell

Consider ca este supraapreciata cartea si foarte previzibila. Nu vreau sa dau niciun fel de spoilere dar pot sa spun doar atat: daca ai citit prima povestire, ai citit toata cartea. Ma asteptam la altceva tinand cont de laudele pe care le-a primit din toate partile. Nu va recomand, sunt multe alte carti bune care merita citite.

2021-02-15 06:00:02

0

Obscena pasare a noptii - Jose Donoso

Obscena pasare a noptii - Jose Donoso

Vreau sa mentionez inca de la inceput ca este o carte pe care nu poti sa o povestesti, nu poti sa spui clar despre ce anume este vorba, nu poti sa relatezi niciun fel de intamplari sau personaje fiindca nu ar avea sens pentru cineva care nu a citit-o. Am simtit cartea pana in maduva oaselor, ba chiar a ajuns sa ma obsedeze spre jumatatea lecturii. Am simtit pe tot parcursul ca ma plimb ca un nebun prin labirintul nesfarsit al casei pline de mucegai, intuneric si cotloane ascunse. Ba chiar am ajuns sa caut informatii despre autor, curios cum de a putut cineva sa scrie asa ceva. Este cartea care mi-a depasit asteptarile cum nu a reusit nicio alta carte sa o faca pana acum si pot sa spun fara sa ma laud sau sa exagerez ca am citit destul de multe carti foarte ciudate. Limbajul autorului, frazele obsesive si haotice si detaliile pe care aproape ca le poti simti de parca ai fi personajul principal, m-au lasat pur si simplu cu gura cascata. Daca esti atent si reusesti sa intri in ritmul evenimentelor si sa asculti fiecare voce in parte din toata simfonia de voci (reusind in acelasi timp sa-ti dai seama cine este naratorul), cartea asta o sa ti se para geniala. Este genul de carte pe care ori o consideri o capodopera ori o mare mizerie, nu exista cale de mijloc. Recomand cu toata increderea!

2020-12-11 09:23:13

0

Un veac de singuratate - Gabriel Garcia Marquez

M-am apucat sa citesc cartea asta pentru prima data in urma cu cinci ani insa atunci nu am reusit sa o termin fiindca mi s-a parut mult prea alambicata pierzandu-ma in scenele si detaliile intortocheate si uitand cine este cine din zecile de personaje cu nume asemanatoare. Am cumparat-o de data asta din nou si am zis ca trebuie sa o citesc pana la capat. Cu creion si hartie alaturi mi-am notat numele personajelor si in felul asta am reusit sa-i dau de cap (spre final am renuntat sa mai notez crezand ca o sa le tin minte de-acum incolo insa nu a fost asa si am reusit sa pierd din vedere cateva personaje uitand in felul acesta cine al cui fiu sau fiica este, insa nu am mai avut rabdare dupa ce am ajuns la 24 de personaje notate). Pot spune acum dupa ce am citit-o ca este o carte uimitoare. Nu este o lecteura usoara insa este o placere sa o citesti asemenea unei calatorii care iti doresti sa nu se mai termine. Nu este preferata mea dintre cartile lui Marquez insa comparamd-o cu celelalte are ceva aparte. Am descoperit in carte multe personaje si intamplari pe care le-am recunoscut si mi-au amintit de toate celelalte carti ale autorului (dragostea in vremea holerei si despre dragoste si alti demoni, cronica unei morti anuntate) ceea ce m-a facut sa cred ba chiar mi-a intarit convingerea ca toate povestile lui Marquez au loc intr-un univers al lor si ca de fiecare data se schimba doar povestea si personajele. Un umor negru absurd si exagerat ba chiar dus la extrem pe alocuri care m-a facut sa rad cum putine carti au reusit sa o faca. O granita atat de subtire intre real si imaginar incat ai impresia in timp ce citesti ca e ceva normal ce se intampla si ca lucrurile chiar asa stau daca vei avea curiozitatea sa vizitezi locurile acelea din America Latina. Ca sa nu o mai lungesc fara rost, recomand cu caldura cartea asta tuturor celor ce nu au citit-o

2020-05-25 11:31:41

0

In Calabria - Peter S. Beagle

In Calabria - Peter S. Beagle

Nu m-a dat pe spate. Ori am avut eu asteptari prea mari, ori pur si simplu nu este genul meu de carte. O aveam pe lista de lecturi inca de cand am vazut-o la precomanda pe site-ul editurii insa abia acum am reusit sa o citesc.

2020-04-26 02:13:03

0

Revizorul. Casatoria - N.V. Gogol

Revizorul. Casatoria - N.V. Gogol

Umorul inconfundabil al lui Gogol, talentul cu care surprinde ridicolul din orice intamplare oricat de simpla ar fi, limbajul deosebit de amuzant. Am ras ca un nebun de la inceput pana la sfarsit. Recomand

2020-04-24 01:13:03

0

Cimitirul animalelor - Stephen King

Cimitirul animalelor - Stephen King

Este in top 5 cele mai bune carti ale lui Stephen King dupa parerea mea. Cred ca este cea mai infricosatoare carte a lui King.

2020-04-15 10:31:08

0

Dragostea in vremea holerei - Gabriel Garcia Marquez

O poveste impresionanta cum rar am intalnit pana acum, in stilul inconfundabil al lui Marquez. As putea sa spun ca nu este numai o poveste de dragoste cat si o poveste si o lectie despre ambitie impletita frumos cu o doza buna de fanatism. Ma uimeste felul in care povesteste Marquez, stilul in care vorbeste despre obiceiurile, oamenii si locurile din universul in care se desfasoara actiunea in romanele sale. Fie ca este Macondo (satul imaginar din romanul Un veac de singuratate) sau orice alt loc, are un stil aparte de a te face sa calatoresti in locurile alea. Tensiunile politice, superstitiile absurde, razboaie civile, ceremoniile pline de mister... Este a patra carte scrisa de Marquez pe care o citesc si a reusit sa ma cucereasca si sa urce destul de repede in top 5 autori preferati pe care indeferent de cate ori ii citesc nu ma plicisesc. Recomand!

2020-04-15 07:00:06

0

Jocul lui Gerald - Stephen King

Jocul lui Gerald - Stephen King

O poveste care te tine cu sufletul la gura pana la sfarsit. Se numara printre cartile mele preferate scrise de Stephen King. As zice ca e undeva in top 10. A fost si ecranizata. Recomand!

2020-04-15 06:31:08

0

Trainspotting - Irvine Welsh

Trainspotting - Irvine Welsh

O carte nemaipomenita care nu mai are nevoie de laude si alte comentarii. Din pacate, am citit-o dupa ce am vazut filmul insa experienta a fost aceeasi. Welsh este unul din autorii mei preferati. Recomand de asemenea si Davaistii (Skagboys). A fost scrisa dupa Trainspotting insa actiunea se petrece inaintea evenimentelor din Trainspotting.

2020-04-13 04:00:06

0

Jeg - Irvine Welsh

Jeg - Irvine Welsh

O carte geniala! De cand am pus pentru prima data mana pe o carte scrisa de Welsh, m-a cucerit stilul lui nebun, direct, vulgar, agresiv, amuzant. Umorul tipic englezesc pe care-l ador si din filme sau emisiuni tv (romanul jeg a si fost ecranizat cu James McAvoy in rol principal si este la fel de bun ca si cartea). Recomand!

2020-04-13 03:46:07

0

Suflete moarte - N.V. Gogol

Suflete moarte - N.V. Gogol

O carte absolut geniala. Am ras cu lacrimi de la inceput pana la sfarsit. Talentul lui Gogol de a observa toate defectele si chestiile ridicole... Este una din cartile pe care le recitesc periodic si care ma binedispune de fiecare data. Recomand!

2020-04-08 02:16:07

1

Mantaua. Nasul. Insemnarile unui nebun - N.V. Gogol

Acelasi umor negru al lui Gogol si un talent aparte de a surprinde ridicolul din orice intamplare oricat de banala ar fi. Recomand

2020-04-07 06:31:07

0

Ciuma - Albert Camus

Ciuma - Albert Camus

Pusesem de mult timp pe lista de lecturi cateva carti de Camus si am zis sa incep cu asta. Mi-a placut in mod deosebit cartea. Recomand!

2020-03-22 12:38:19

0

Cartea cu pesti a lui Gould - Richard Flanagan

Primul lucru pe care vreau sa-l punctez inca de la inceput este acela ca traducerea este foarte proasta iar pe langa asta sunt si multe greseli de corectura/editare. Multe cuvinte articulate gresit insa hai sa zicem ca putem trece peste. Despre carte.... este ceva cu totul si cu totul nou fata de cartile pe care le-am citit pana acum si pot sa afirm fara falsa modestie ca am citit destul de multe carti super ciudate si complicate. Daca inceputul este unul lent si aparent normal, pe masura ce inainteaza, lucrurile se schimba. Nu pot sa spun ca este o carte buna, cat mai degraba as zice ca este o carte interesanta care merita citita. Nu vreau sa spun mai multe pentru ca ar insemna sa dau detalii importante. Enjoy!

2020-03-21 09:23:19

0

Maestrul si Margareta - Mihail Bulgakov

Maestrul si Margareta - Mihail Bulgakov

Cine nu a citit inca Maestrul si Margareta, trebuie sa o faca imediat. Am primit cartea cadou in urma cu cativa ani si sincer sa fiu nu ma asteptam sa fie asa! E putin spus ca mi-a depasit toate asteptarile. A reusit sa ajunga pe primele locuri in tipul cartilor pe care le iubesc cu adevarat si pe care le citesc si recitesc si rerecitesc periodic. Ma duce de fiecare data cu gandul la Sufletele Moarte ale lui Gogol (are acelasi gen de umor negru si talentul de a surprinde ridicolul din orice intamplare oricat ar fi ea de nefericita). Personajele au un umor aparte (si verbal dar si din punct de vedere al infatisarii, situatiile absurde in care ajung protagonistii). Fara alte comentarii nu-mi ramane altceva de spus decat LUATI CARTEA ASTA!

2020-03-21 07:23:19

1

Doctor Sleep - Stephen King

Doctor Sleep - Stephen King

Acelasi stil inconfundabil al lui Stephen King, acelasi univers pe care il stim cu totii insa parerea mea este ca este un pic cam departe de a fi o continuare la The Shining. Nu m-a dat pe spate insa pot sa spun ca mi-a placut.

2020-03-21 07:23:19

0

Strainul - Stephen King

Strainul - Stephen King

O carte care te prinde inca de la primele pagini. Acelasi stil inconfundabil al lui Stephen King, acelasi unor negru iar daca esti cititor pasionat si iti plac cartile lui vei descoperi multe referinte din alte carti ale acestuia. Mi-a placut foarte mult mai cu seama ca nu mai citisem o carte scrisa de Stepehen King de un an-doi, ultima pe care am citit-o fiind Doctor Sleep.

2020-03-20 08:53:19

0

Cronica unei morti anuntate - Gabriel Garcia Marquez

Imi era dor de o carte buna si nu-mi mai picase in mana una de multa vreme. Nu stiam la ce sa ma astept cand am luat Cronica unei morti asteptate insa era pe lista de mult timp si am zis sa vad cum este mai cu seama cand am vazut ca are doar 150 si ceva de pagini, dar dupa experienta cu Un veac de singuratate, cand am avut nevoie de pix si hartie ca sa nu ma pierd in nume si personaje, am pasit de parca intram pe teren minat. O carte uimitoare, o intamplare aparent simpla care este povestita cu atata maiestrie ce te tine in suspans pe tot parcursul desfasurarii evenimentelor. Un umor negru care mi-a placut foarte mult si care in ciuda evenimentului relatat, te face sa zambesti (ba chiar sa razi la unele scene). Este mult mai simpla si mai usor de urmarit si mai putin alambicata ca si numar de personaje in comparatie cu Un Veac de Singuratate si pot sa spun ca a devenit instant preferata mea din cartile lui Marquez. Pe langa relatarea evenimentelor de catre autor/narator intr-o maniera specifica romanului obiectiv, apare si povestirea unui “martor” care pana la sfarsitul romanului nu am aflat cine este (mai are doi frati si doua surori - Jaime, Luis Enrique, Margot si calugarita) dar care este impletita superb alaturi de cea a lui Marquez, insa tocmai confuzia asta data de lipsa numelui celui de-l doilea narator mi s-a parut foarte tare. Fara alte cuvinte si adaugari, nu-mi ramane altceva de zis decat ca este o carte care mi-a depasit asteptarile cum putine carti au reusit sa o faca. Recomand!

2020-03-20 08:53:19

0

Barbati fara femei - Haruki Murakami

Barbati fara femei - Haruki Murakami

Mi-a placut foarte mult cartea. Este diferita de restul cartilor lui Murakami si de stilul cu care ne-a obisnuit pana acum. Eu as spune ca este cea mai buna pe care am citit-o din toate cartile lui, insa asta-i doar parerea mea. Este o carte mai “de nisa” sa zicem care se adreseaza mai mult oamenilor care se afla intr-o astfel de situatie si stiu cum se simte asta, se pot pune in pielea personajelor, ba chiar regasindu-se in unele cazuri si stiu cu adevarat despre ce vorbeste autorul. Este o problema actuala cu care se confrunta foarte multe persoane si care este in continua crestere. Recomand!

2020-03-20 08:53:19

0

J. Fiinta sexuala - Kenzaburo Oe

J. Fiinta sexuala - Kenzaburo Oe

Nu e ceva la care nu ma asteptam cand m-am apucat de carte. Imi place literatura japoneza si tocmai asta este motivul pentru care am cumparat-o. Nu pot sa spun ca este o carte extraordinara insa merita citita mai ales ca este foarte usor de citit.

2020-03-20 08:53:19

0

Zadarnica e arta fugii - Dumitru Tepeneag

O carte interesanta pe care nu o poti povesti. Actiunea ma duce cu gandul la filmele lui David Lynch. Se aseamana cu un vis ciudat din care nu te poti trezi (mai degraba un fel de cosmar as zice). Recomand!

2020-03-20 08:38:19

0

La sud de granita, la vest de soare - Haruki Murakami

Este o carte despre greseli ce nu mai pot fi reparate, despre dragoste, moarte, sentimente neimpartasite, alegeri gresite, timp pierdut pe care nu-l mai poti recupera, persoane dragi pe care le pierdem fara sa vrem (dar pentru care avem o vina foarte mare) si despre regretele care vin impreuna cu toate cele de mai sus. Spre deosebire de celelalte carti pe care le-am citit scrise de Murakami, asta mi s-a parut mult mai personala. Ca si personajul principal, Murakami a fost proprietarul unui bar asemanator celui din carte al lui Hajime in care se asculta jazz si sincer nu cred ca este o coincidenta iar asta ii da nota aparte fata de celelalte carti ale lui. Preferata mea este Barbati fara femei insa asta m-a atins intr-un mod diferit. Recomand!

2020-03-20 08:38:19

0