Maria F.

Membru din 11/09/2020

1

2

DEA. Epicus brevis - Calin Dengel

DEA. Epicus brevis - Calin Dengel

În "DEA. Epicus brevis", autorul invita cititorul într-o călătorie alături de erou, nu prin locuri și timpuri, ci prin stări. Dacă, la început, eroul se afla într-o stare de adâncă tristețe, în care se simte neajutorat, victima a zbuciumului interior și a "răului nestăvilit" din afara, starea i se schimba într-una de învingător prin găsirea, descoperirea unui model, DEA, model ce aduce speranța și schimbare spre bine, zeitate ce ii insufla forță și încredere ca victoria este posibila. Schimbarea presupune lupta, efort, hotărâre, căci doar asa se poate aduce victorie si eliberare din capcanele, uneltirile pline de viclenie ale celui care este vrasmas. Este o carte a speranței, care dovedește ca schimbarea în bine este posibila, o carte potrivita pentru vremuri tulburi.

2021-01-12 04:26:56

0

Urbis - Calin Dengel

Urbis - Calin Dengel

Urbis o carte potrivita pentru cei care doresc sa descopere o analiza a metehnelor societății de astăzi, redata în versuri albe, pe un ton critic, sarcastic. Autorul surprinde un oraș în care nu se mai tine cont de vechile norme de conduita, cu o conștiința șubreda și incomoda ca o "gheata rupta", ce îl sacrifica pe celalalt pentru propriile interese( tot mai sus). De asemenea, sunt descrise tipologii de oameni și moravurile îndoielnice după care își conduc viata și obiceiuri ridicole( măsură M, moda etc). Per ansamblu, cartea cuprinde o combinație de poeme ce conțin aspecte banale ale vieții de zi cu zi (de ex. "Columbus", "la voiture" s. a.), dar și poezii cu înțeles profund ( de ex. "azi". "balauri" s. a.) care necesita o lectura mai atenta, combinație care mi-a plăcut. Aceasta alternanță de idei filosofice - banalitati, trivialitati nu da ocazia sa se instaleze plictisul în timpul lecturii. Ca minusuri, unele poezii erau scurte și mi-a fost greu sa înțeleg ideea. După ce am terminat de citit Urbis, in minte mi-au răsunat versurile lui T Arghezi, " Din bube, mucegaiuri și noroi/ Iscat-am frumuseți și preturi noi." ( Flori de mucigai)

2020-10-10 10:15:10

0