Alexandra Zbuchea2

Membru din 16/01/2021

1

6

Hotul Fulgerului. Seria Percy Jackson si Olimpienii Vol.1 - Rick Riordan

Recomand întreaga serie, pentru copii de toate vârstele. Părinții care cumpără această serie pentru copiii lor pentru a-i familiariza cu mitologia greacă vor fi parțial dezamăgiți. Personajele pricipale nu sunt vechii zei, semizei, eroi, titani și alte ființe fantastice care ”populau” Grecia Antică, iar acțiunea se petrece în America zilelor noastre. Totuși, cei care sunt prinși de poveste, sunt atenți la detalii, vor sfârși prin a afla despre foarte multe dintre ființele care populează miturile și legendele grecești.

2023-06-12 12:37:07

0

Marea monstrilor. Seria Percy Jackson si Olimpienii Vol.2 - Rick Riordan

Acest al doilea volum din seria Percy Jackson și Olimpienii reface, într-un fel, călătoria lui Ulise înapoi spre Itaca. Eroii acestei noi Odisei se întâlnesc cu o parte dintre monștrii cu care s-a întâlnit și Ulise. Este o istorie alertă, plăcută, tocmai bună pentru o vacanță relaxantă pentru adolescenți, dar nu numai...

2023-06-12 12:32:03

0

Cimitirul din Venetia - Matteo Strukul

Cimitirul din Venetia - Matteo Strukul

O carte care se citește foarte repede, fiind scrisă lejer, într-un ritm alert, care îți stârnește curiozitate cu privire la ce va urma. Este potrivită pentru pasionații de istorie pentru că, fără a fi bazat pe o poveste reală, în acest roman sunt multe personaje reale și se face referință la locuri, oameni și evenimente din cele mai interesante. Se poate spune că viața bate filmul... Romanul este potrivit pentru toate vârstele, inclusiv pentru adolescenți, fiind scris nepretențios, iar pe alocuri chiar prea ”evident” ni se dezvăluie aspecte și gânduri ale personajelor care altminteri ar fi trebuit să fie descoperite/bănuite de către cititori.

2023-06-12 12:29:36

0

Dumas. Contele negru. Povestea adevaratului Monte-Cristo - Tom Reiss

Deși este o carte destul de stufoasă, de istorie, este ușor de parcurs. Cartea este interesantă nu numai pentru că ne dezvăluie un personaj extrem de colorat și puternic. El este cu atât mai atractiv cu cât fiul său, Alexandru Dumas, este un autor iubit, care multora ne-a marcat copilăria apropiindu-ne de cărți și de istorie. Dar cartea este mult mai bogată. Aflăm extrem de multe detalii despre Revoluția franceză - în context mai larg, aflăm despre coloniile franceze și evoluția sclaviei, aflăm despre americanii de la Paris și alte subiecte interesante. În plus, facem cunoștință nu numai cu Dumas-tatăl ci și cu alte persoane/personalități interesante și chiar suprinzătoare. Napoleon este prezentat într-o lumină foarte gri - unii cititori s-ar putea să înceapă să îl urască... Un alt personaj deosebit care apare în mai multe secvențe din carte este Cavalerul de Saint-Georges, sclav eliberat care s-a remarcat, printre altele, ca spadasin de elită și ca muzician / compozitor de primă mână.

2023-04-21 10:01:40

1

Ionesco. Elegii pentru noul rinocer - Liliana Corobca

Dintre toate volumele din seria de biografii romanțate de la Polirom aceasta mi-a plăcut cel mai mult. Menționez că recomand cu căldură și celelalte volume, în special pe cele dedicate lui Steinhardt, Mariei Tănase și lui Constantin Brâncuși. Dar toate sunt interesante, adevărate romane, care vin cu priviri proaspete,, focalizate pe anumite aspecte ale personalităților complexe prezentate. Acest volum, dedicat lui Eugen Ionesco, ne dezvăluie nu numai personalitatea lui Eugen Ionescu și epoca în care a trăit (într-o oarecare măsură), ci și ne oferă ocazia de a intra într-un univers al manipulării și propagandei. Povestea ne permite să explorăm o lume aparent absurdă, dar de fapt mult prea reală - cea a Securității comuniste. Eugen Ionesco a fost nu numai urmărit de Securitatea comunistă, dar se dorea chiar ”recuperearea” sa pentru spălarea imaginii regimului comunist - așa cum reiese din arhivele cercetate de autoarea volumului. ”Elegii pentru noul rinocer” este o carte foarte interesantă, surprinzătoare, scrisă într-un ritm antrenant și alert.

2023-04-20 01:15:25

0

Steinhardt. Bughi mambo rag - Lavinia Balulescu

Imi place întreaga serie de biografii romanțate de la Polirom (din ce am citit până acum), dar cartea Laviniei Bălulescu despre Steinhardt este printre cele mai bine scrise și mai interesante. Cartea are 3 secțiuni - care ni-l dezvăluie pe N. Steinhardt prin prisma tatălui său, a ”securistului!” și a discipolului de la Rohia. Primele două secțiuni reușesc să contureze extrem de bine și pe cei doi ”povestitori”, ceea ce determină nu numai o lectură mai plăcută, dar și mai interesantă. Cartea nu ne dezvăluie numai pe Nicolae Steinhardt ci și o parte a mecanismului comunist de represiune din anii 50 până în anii 80.

2023-04-20 12:55:11

0