Asuculina

Membru din 01/03/2012

1

6

Doamna Pylinska si secretul lui Chopin - Eric-Emmanuel Schmitt

Ca de fiecare data, lectura unei carti de EES este pentru mine o incantare. Am fost cu atat mai impresionata, fiind vorba de aceasta data despre o experienta reala a autorului. Am descoperit astfel o alta latura a scriitorului, iubirea sa pentru muzica si felul aparte in care a fost "educat" de catre exigenta profesoara.

2020-05-06 01:13:06

0

Vrajitorul din Oz - Lyman Frank Baum

Vrajitorul din Oz - Lyman Frank Baum

O carte ce mi-a bucurat copilaria si pe care acum am recitit-o cu drag impreuna cu baietelul meu. Leul cel fricos, Omul de tinichea, Sperie -Ciori si bineinteles Dorothy si catelusul ei, Toto, trec prin nenumarate aventuri in drumul lor catre taramul fantastic al Cetatii de Smarald. O aventura pe care cei mici nu trebuie sa o rateze. Nici cei mari !

2020-05-05 06:58:06

0

Dragostea in vremea holerei - Gabriel Garcia Marquez

"Adevarata dragoste devine mai trainica și mai generoasă în nenorocire".Iubirea lui Florentino Ariza pentru Fermina Daza este o iubire obsesiva pe care acesta i-o declara Ferminei dupa 51 de ani,9 luni si 4 zile, la moartea sotului acesteia. O iubire ce a debutat in adolescenta, hranita prin scrisori ascunse l-a urmarit pe Florentino o jumatate de veac, in ciuda escapadelor amoroase cu sute de femei, in ciuda mariajului Ferminei cu medicul Juvenal Urbino. O carte pe care am recitit-o cu drag in aceasta perioada si pe care o recomand cu mare placere.

2020-05-05 06:58:06

0

Ramasitele zilei - Kazuo Ishiguro

Ramasitele zilei - Kazuo Ishiguro

Pe fondul celui de-al Doilea Razboi Mondial se infiripa o poveste pe care am putea-o numi "de dragoste" daca nu ar fi de fapt o poveste a unei vesnice infranari, inabusiri ale unor sentimente pe care majordomul Stevens nu vrea sa le recunosca. Este si povestea ei, a domnisoarei Kenton, menajera perfecta, pedanta, care,cu o inteligenta subtila incearca sa aduca la suprafata sentimentul pe care pare ca il intrezareste in el. Nu reuseste iar viata ei curge mai departe catre o casnicie in care nu-si gaseste linistea. Intrebarile despre ce ar fi putut fi nu-si mai au rostul iar timpul nu mai poate fi dat inapoi. Ecranizarea de exceptie, avandu-i ca protagonisti pe Anthony Hopkins si Emma Thompson, as indrazni sa spun ca mi-a placut cu mult mai mult decat cartea care, pe alocuri mi s-a parut anevoioasa.

2020-05-05 05:13:06

0

Micul Print - Antoine de Saint-Exupery

Micul Print - Antoine de Saint-Exupery

"Nu poti vedea bine decat cu inima. Esentialul e invizibil pentru ochi" spunea Exupery. Iar cartea aceasta ne demonstreaza cat de minunata este lumea ce ni se arata atunci cand o privim cu inima. Vulpea, floarea, Micul print, par personaje intr-o poveste pentru copii...insa dialogurile au o profunzime ce nu am inteles-o decat tarziu, la varsta adulta. Am recitit Micul Print cu bucuria copilului ce primeste o jucarie noua si ma intreb, la o noua lectura, oare ce voi descoperi? Va invit si pe voi sa va deschideti inima catre lumea Micului Print si sa imi impartasiti pasajul vostru preferat. Al meu este: "Daca vii, de pilda, la patru dupa-amiaza, inca de la trei am sa incep sa fiu fericita". Mi s-a lipit de suflet replica asta si descrie perfect nerabdarea pe care o simti atunci cand astepti pe cineva drag. Si cate si mai cate alte replici minunate...Ca sa nu va mai spun de ilustratiile cartii, cele originale, ale autorului - o incantare. Lectura placuta ! Cu inima, nu uitati, da?

2020-05-04 04:58:06

0

Pacientul englez - Michael Ondaatje

Pacientul englez - Michael Ondaatje

Va invit sa lecturati una dintre cele mai emotionante povesti de dragoste ale literaturii universale, povestea contelui ungur Lazlo Almasy, explorator al desertului si al sufletului lui Katherine. Expeditii in desert, un accident de avion ce il desfigureaza, experienta traumatizanta a razbloiului, o vila parasita din Italia, dar mai presus de toate iubirea, in formele ei atat de diverse - cea a infirmierei Hana , ce nu se desparte de singurul ei pacient, pentru a-i ingriji ranile, iubirea pentru o carte - Istoriile lui Herodot sau imposibila iubire a lui Katherine cu tragismul promisiunii finale...de a se intoarce pentru a o salva...În 1996, cartea a fost ecranizata iar genialitatea actorilor din rolurile principale, Ralph Fiennes, Kristin Scott Thomas, si Juliette Binoche, au facut ca filmul, ca si cartea, sa se inscrie in topul preferintelor mele.

2020-05-04 04:43:06

1