Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Perspectiva dezvoltarii dupa trauma

De (autor): Martine F. Delfos

0
(0 review-uri)
Perspectiva dezvoltarii dupa trauma - Martine F. Delfos
Rasfoieste

Perspectiva dezvoltarii dupa trauma

De (autor): Martine F. Delfos

0
(0 review-uri)
Efectul evenimentelor traumatice depinde de numerosi factori, atat biologici, cat si psihologici. Pana in prezent, cercetarea s-a concentrat in principal pe simptomele legate de varsta in ceea ce priveste starea psihica de bine ca reactie la trauma, o perspectiva de dezvoltare in ceea ce priveste efectul traumei, in locul perspectivei de formare. Printre factorii care nu au fost luati in considerare il reprezinta insasi stadiul de dezvoltare in care se afla copilul in momentul perceperii evenimentului traumatic. Acest lucru priveste modul in care trauma influenteaza performanta in sarcinile de dezvoltare, adica perspectiva dezvoltarii. Cadrul de referinta care se dezvolta la adulti lipseste de cele mai multe ori in cazul copiilor. Copiii nu vor fi intotdeauna traumatizati de aceleasi evenimente ca si adultii, iar copiii pot fi profund traumatizati de unele evenimente pe care adultii nu le considera ca fiind traumatizante, datorita perspectivei mature si a cunostintelor despre lume pe care le detin cei din urma. In cadrul acestui model, caracteristicile dezvoltarii, inclusiv sarcinile de dezvoltare, precum si dezvoltarea creierului si a conexiunilor cerebrale, sunt implicate in perceperea evenimentelor traumatice si sunt folosite pentru a explica diferentele de dezvoltare aparute in urma unui eveniment traumatic. O mai buna intelegere a efectelor experientelor traumatice asupra copiilor si adolescentilor poate fi realizata doar atunci cand este luata in considerare adevarata perspectiva a dezvoltarii. O noua perspectiva a autismului din cercetari efectuate recent evidentiaza ca NU exista nici o disfunctie in creier legata de intarzierea globala, ci mai degraba o problema generala in structurile intinse in axa cefalorahidiana. Acest fapt duce la maturizarea mai lenta in unele zone de dezvoltare (de ex. interactiunea sociala), precum si de dezvoltare accelerata in alte domenii. Un domeniu important pentru copilul cu autism este dezvoltarea atasamentului unde se evidentiaza o maturizare intarziata. Rezultatele cercetarilor recente ajuta psihologii/ psihoterapeutii, dar si parintii copiilor cu autism cum sa utilizeze programe adecvate care sa sprijine dezvoltarea lui.
Citeste mai mult

63.00Lei

63.00Lei

Primesti 63 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Efectul evenimentelor traumatice depinde de numerosi factori, atat biologici, cat si psihologici. Pana in prezent, cercetarea s-a concentrat in principal pe simptomele legate de varsta in ceea ce priveste starea psihica de bine ca reactie la trauma, o perspectiva de dezvoltare in ceea ce priveste efectul traumei, in locul perspectivei de formare. Printre factorii care nu au fost luati in considerare il reprezinta insasi stadiul de dezvoltare in care se afla copilul in momentul perceperii evenimentului traumatic. Acest lucru priveste modul in care trauma influenteaza performanta in sarcinile de dezvoltare, adica perspectiva dezvoltarii. Cadrul de referinta care se dezvolta la adulti lipseste de cele mai multe ori in cazul copiilor. Copiii nu vor fi intotdeauna traumatizati de aceleasi evenimente ca si adultii, iar copiii pot fi profund traumatizati de unele evenimente pe care adultii nu le considera ca fiind traumatizante, datorita perspectivei mature si a cunostintelor despre lume pe care le detin cei din urma. In cadrul acestui model, caracteristicile dezvoltarii, inclusiv sarcinile de dezvoltare, precum si dezvoltarea creierului si a conexiunilor cerebrale, sunt implicate in perceperea evenimentelor traumatice si sunt folosite pentru a explica diferentele de dezvoltare aparute in urma unui eveniment traumatic. O mai buna intelegere a efectelor experientelor traumatice asupra copiilor si adolescentilor poate fi realizata doar atunci cand este luata in considerare adevarata perspectiva a dezvoltarii. O noua perspectiva a autismului din cercetari efectuate recent evidentiaza ca NU exista nici o disfunctie in creier legata de intarzierea globala, ci mai degraba o problema generala in structurile intinse in axa cefalorahidiana. Acest fapt duce la maturizarea mai lenta in unele zone de dezvoltare (de ex. interactiunea sociala), precum si de dezvoltare accelerata in alte domenii. Un domeniu important pentru copilul cu autism este dezvoltarea atasamentului unde se evidentiaza o maturizare intarziata. Rezultatele cercetarilor recente ajuta psihologii/ psihoterapeutii, dar si parintii copiilor cu autism cum sa utilizeze programe adecvate care sa sprijine dezvoltarea lui.
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one