Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Povesti si Jocuri de la Iepuras

-50% -20% -67% -45% -10%

Carti, Jocuri, Children's Books, Accesorii

Alege CADOUL cel mai coconas!

Raspunderea penala a alesilor

De (autor): Claudiu George Pupazan

0
(0 review-uri)
Raspunderea penala a alesilor - Claudiu George Pupazan
Rasfoieste

Raspunderea penala a alesilor

De (autor): Claudiu George Pupazan

0
(0 review-uri)
Raspunderea penala a alesilor este o tema originala, complexa si de maxima actualitate, in conditiile in care infractionalitatea in randul celor care ne reprezinta – la nivel european (europarlamentari), national (Presedintele Romaniei, senatori si deputati) sau local (primari, consilieri locali, consilieri judeteni) – constituie in prezent un fenomen social cu o larga raspandire, o problema majora cu care se confrunta autoritatile judiciare ale statului si care, in acelasi timp, suscita un real interes pentru opinia publica.

In analiza acestei institutii juridice au fost fixate doua planuri distincte. Unul pune accentul pe evidentierea incriminarilor care au drept finalitate protectia mandatului alesilor fata de eventuale abuzuri ori presiuni ce s-ar putea exercita asupra lor, iar cel de-al doilea vizeaza acele infractiuni care sanctioneaza activitatea ilegala a alesilor in exercitarea atributiilor specifice, actiuni prin care sunt desconsiderate valori sociale aparate de legea penala si care aduc, prin consecintele produse, prejudicii atat statului si unitatilor administrativ-teritoriale, cat si cetatenilor romani. In acest cadru, autorul a urmarit surprinderea corecta, de o maniera clara si completa a aspectelor de teorie si de practica judiciara privitoare la raspunderea penala a alesilor, precum si elucidarea cauzelor activitatii lor antisociale si cercetarea conditiilor in care acestia savarsesc infractiuni, totul pentru intelegerea corecta a fenomenului, dar si pentru o justa interpretare si aplicare a dispozitiilor legale in materie.

Lucrarea se adreseaza in special practicienilor si cadrelor didactice, doctoranzilor implicati in cercetarea institutiilor juridice referitoare la raspunderea penala a alesului national sau local ori studentilor din ciclul de licenta si master, dar poate reprezenta si un mijloc de informare pentru toate persoanele interesate de activitatea desfasurata de alesi in realizarea mandatului cu care sunt investiti de catre alegatori.
Fragment din carte:

"Capitolul al III-lea. Raspunderea penala a alesilor nationali
Sectiunea 1. Raspunderea penala a Presedintelui Romaniei
§1. Cadrul general al exercitarii mandatului Presedintelui Romaniei
108. Reprezentand o institutie de prima importanta in statul roman, Presedintelui Romaniei ii este consacrat prin Constitutie, in Titlul III „Autoritatile publice", un intreg capitol, care se constituie, putem afirma, intr-un adevarat ,statut" al celei mai inalte demnitati publice romanesti. Acest fapt releva atat importanta locului pe care il acorda legiuitorul acestei structuri publice, reglementand-o alaturi de celelalte institutii fundamentale ale statului roman (Parlament, Guvern si autoritatea judecatoreasca), cat si rolului pe care il indeplineste in sistemul politico-administrativ romanesc.
In acest context, insemnatatea activitatii pe care o desfasoara Presedintele Romaniei se desprinde nu numai din consacrarea prin norma constitutionala a principalelor lui indatoriri, tocmai pentru a le conferi forta juridica, dar si din pozitionarea functiei supreme in stat in cadrul sistemului administratiei publice romanesti, mai exact de componenta a puterii executive. Aceasta inseamna ca sfera atributiilor prezidentiale se extinde atat in domeniul politicii exteme, prin stabilirea de relatii cu sefii altor state sau cu reprezentantii acestora, incheierea, in numele Romaniei, a tratatelor internationale, atributii in cadrul diplomatiei romanesti, prin acreditarea sau rechemarea reprezentantilor diplomatici romani, precum si aprobarea infiintarii, desfiintarii ori schimbarii rangului misiunilor diplomatice, ori atributii in domeniul apararii, ceea ce scoate in evidenta rolul sefului de stat de garant al independentei si integritatii teritoriale, cat si in sfera politicii interne, in acest sens Presedintelui revenindu-i sarcina de a veghea la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor. Dovada ca activitatea Presedintelui este de cea mai inalta insemnatate sta si faptul ca, in privinta atributiilor, acestuia i se confera nu numai dreptul, dar si obligatia de a le exercita, orice refuz, intarziere ori impiedicare a indeplinirii lor fiind de natura sa afecteze grav activitatea institutiilor publice centrale si locale ori relatiile internationale ale Romaniei, cu consecinte ce pun in pericol insasi stabilitatea socio-politica a statului roman. "
Citeste mai mult

45.00Lei

45.00Lei

Primesti 45 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Raspunderea penala a alesilor este o tema originala, complexa si de maxima actualitate, in conditiile in care infractionalitatea in randul celor care ne reprezinta – la nivel european (europarlamentari), national (Presedintele Romaniei, senatori si deputati) sau local (primari, consilieri locali, consilieri judeteni) – constituie in prezent un fenomen social cu o larga raspandire, o problema majora cu care se confrunta autoritatile judiciare ale statului si care, in acelasi timp, suscita un real interes pentru opinia publica.

In analiza acestei institutii juridice au fost fixate doua planuri distincte. Unul pune accentul pe evidentierea incriminarilor care au drept finalitate protectia mandatului alesilor fata de eventuale abuzuri ori presiuni ce s-ar putea exercita asupra lor, iar cel de-al doilea vizeaza acele infractiuni care sanctioneaza activitatea ilegala a alesilor in exercitarea atributiilor specifice, actiuni prin care sunt desconsiderate valori sociale aparate de legea penala si care aduc, prin consecintele produse, prejudicii atat statului si unitatilor administrativ-teritoriale, cat si cetatenilor romani. In acest cadru, autorul a urmarit surprinderea corecta, de o maniera clara si completa a aspectelor de teorie si de practica judiciara privitoare la raspunderea penala a alesilor, precum si elucidarea cauzelor activitatii lor antisociale si cercetarea conditiilor in care acestia savarsesc infractiuni, totul pentru intelegerea corecta a fenomenului, dar si pentru o justa interpretare si aplicare a dispozitiilor legale in materie.

Lucrarea se adreseaza in special practicienilor si cadrelor didactice, doctoranzilor implicati in cercetarea institutiilor juridice referitoare la raspunderea penala a alesului national sau local ori studentilor din ciclul de licenta si master, dar poate reprezenta si un mijloc de informare pentru toate persoanele interesate de activitatea desfasurata de alesi in realizarea mandatului cu care sunt investiti de catre alegatori.
Fragment din carte:

"Capitolul al III-lea. Raspunderea penala a alesilor nationali
Sectiunea 1. Raspunderea penala a Presedintelui Romaniei
§1. Cadrul general al exercitarii mandatului Presedintelui Romaniei
108. Reprezentand o institutie de prima importanta in statul roman, Presedintelui Romaniei ii este consacrat prin Constitutie, in Titlul III „Autoritatile publice", un intreg capitol, care se constituie, putem afirma, intr-un adevarat ,statut" al celei mai inalte demnitati publice romanesti. Acest fapt releva atat importanta locului pe care il acorda legiuitorul acestei structuri publice, reglementand-o alaturi de celelalte institutii fundamentale ale statului roman (Parlament, Guvern si autoritatea judecatoreasca), cat si rolului pe care il indeplineste in sistemul politico-administrativ romanesc.
In acest context, insemnatatea activitatii pe care o desfasoara Presedintele Romaniei se desprinde nu numai din consacrarea prin norma constitutionala a principalelor lui indatoriri, tocmai pentru a le conferi forta juridica, dar si din pozitionarea functiei supreme in stat in cadrul sistemului administratiei publice romanesti, mai exact de componenta a puterii executive. Aceasta inseamna ca sfera atributiilor prezidentiale se extinde atat in domeniul politicii exteme, prin stabilirea de relatii cu sefii altor state sau cu reprezentantii acestora, incheierea, in numele Romaniei, a tratatelor internationale, atributii in cadrul diplomatiei romanesti, prin acreditarea sau rechemarea reprezentantilor diplomatici romani, precum si aprobarea infiintarii, desfiintarii ori schimbarii rangului misiunilor diplomatice, ori atributii in domeniul apararii, ceea ce scoate in evidenta rolul sefului de stat de garant al independentei si integritatii teritoriale, cat si in sfera politicii interne, in acest sens Presedintelui revenindu-i sarcina de a veghea la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor. Dovada ca activitatea Presedintelui este de cea mai inalta insemnatate sta si faptul ca, in privinta atributiilor, acestuia i se confera nu numai dreptul, dar si obligatia de a le exercita, orice refuz, intarziere ori impiedicare a indeplinirii lor fiind de natura sa afecteze grav activitatea institutiilor publice centrale si locale ori relatiile internationale ale Romaniei, cu consecinte ce pun in pericol insasi stabilitatea socio-politica a statului roman. "
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one