lpcodres

Membru din 17/09/2012

0

6

Soareci si oameni - John Steinbeck

Soareci si oameni - John Steinbeck

Un roman celebru, cunoscut si prin numeroase puneri in scena si chiar ecranizari. In opinia mea, dialogurile sunt umbrite de o traducere cu note de rural ardelenesc pentru a sugera poate simplitatea personajelor, insa nu au niciun punct comun cu limbajul american neliterar.

2023-10-31 10:20:24

0

Englezul din Gara de Nord - Tatiana Niculescu

O carte cu un puternic filon istoric, cu discrete transparențe de roman și cu atât mai puțin de roman romantic. Consecințele ultimei conflagrații mondiale asupra Europei de est, rememorate in contextul unui conflict armat nu foarte îndepărtat (Iugoslavia) și a unuia actual (Ucraina). Ilustrația de pe coperta e o mica păcăleala , care nu știrbește cu nimic conținutul excelent al cărții.

2023-10-02 08:15:03

0

O istorie a delirului - Victoria Shepherd

O carte care surprinde o serie de tipuri de delir celebre si care cauta sa ofere totodata sorgintea acestor manifestari psihiatrice, in contextul social- istoric si biologic al pacientilor. De apreciat mentionarea medicilor care si-au dedicat activitatea lor in incercarea de a surprinde evolutia delirului in timp, cat si efortul de tratament prin intelegerea cat mai completa a cazurilor.

2023-09-12 09:50:33

0

Romania de totdeauna. Simona Preda in dialog cu acad. Georgeta Filitti - Simona Preda, Georgeta Filitti

O carte care presupune un nivel de cunostinte ale istoriei nationale, pentru a intelege personalitatile care reprezentau elitele, modelele si reperele generatiilor sec XIX-XX. Elogierea acelor timpuri , te pune pe ganduri si lasa gustul amar al involutiei societatii romanesti actuale. Informatiile care se desprind din acest dialog expus in paginile cartii, au de suferit uneori printr-un liant nu întotdeauna bine realizat de conducerea discutiilor .

2023-08-14 04:53:32

0

Autobuzul ratacitor - John Steinbeck

Autobuzul ratacitor - John Steinbeck

Un roman in care Steinbeck surprinde prin personajele sale, diverse tipologii caracteriale confruntate cu conflictele sociale in contextul unei calatorii pe coasta Californiei. Relatiile interumane in contextul unei situatii dificile, scot la iveala trasaturi nebanuite, mascate dealtfel de normalitate. Scriitorul reuseste si de aceasta data sa ofere doza de neprevazut, care alimenteaza apetitul catre lectura cartii.

2023-07-08 04:18:59

0

Abraxas - Bogdan-Alexandru Stanescu

Abraxas - Bogdan-Alexandru Stanescu

O carte exceptionala , un roman ,, autobiografic" , o spirala a vietii, a societatii romanesti pre si post ,,Revolutie", a Bucurestiului si nu numai... Continutul literar este usor umbrit de redactare ( de la pagina 224 sarim la pagina 241 ????!!!!). Pentru mine ramane o carte de referinta a prozei contemporane, drept pentru care o recomand cu multa caldura!

2023-06-11 11:50:20

0