Opincariu Delia

Membru din 13/02/2018

1

3

Pe tarm - Abdulrazak Gurnah

Pe tarm - Abdulrazak Gurnah

Mult curaj, să scrii despre colonialism, ai nevoie de îndrăzneală. După ce citești această carte, altfel îi privești pe imigranți. Mai cu înțelegere și multă compasiune. Două destine pe care viața îi aduce împreună, că vorba aia, se întâlnește munte cu munte, apoi om cu om. E bine să părăsești lumea acesta iertând-o. Incredibil ce poveste a putut scrie acest om, te vei regăsi uneori, și îți face atât de mult bine. La final de viață ne întoarcem la țârm și marea aduce cu fiecare val toate amintirile pe care le păstrâm în noi. Transformarea dușmăniei în prietenie, acest lucru nu îl pot face decât cuvintele, eliberarea lor din inima ta.

2023-05-26 10:21:42

1

Saracutul lui Dumnezeu - Nikos Kazantzakis

Aș numi-o, bunătatea dusă la extrem. Acea bunătate care te sfințește și care te atrage ca un magnet. N-ai cum să rămâi indiferent, n-ai cum. O carte pe sufletul meu, am citit-o gândindu-mă la câtă nevoie este acum de acea bunătate. Este un balsam pentru suflet, pentru cei care mai cred în harul lui Dumnezeu. Iar când harul te umple, iese această capodoperă. Chiar dacă la prima vedere pare o carte religioasă, e o carte plină de cuvinte ințelepte. Toate religiile au un punct de pornire, și toate pornesc de la un om luminat. Si poate nu întâmplător. Citește-o ca să fii bine, să știi că nu ești niciodată singur și că iubirea pentru semeni este cea care ne duce mai departe.

2023-05-26 10:07:47

0

Podul cu trei arce - Ismail Kadare

Podul cu trei arce - Ismail Kadare

Nu scriu pentru punctele de fidelitate, scriu pentru că nu am scris de ceva timp și simt că-mi lipsește. ”Podul cu trei arce” este ca o baladă, se știe că din totdeauna oamenii au păstrat și transmis aceste balade populare, ba mai mult, unii chiar au crezut în ele. Un pod poate să unească, sau, poate destrăma. Citind cartea mi-am amintit de legenda meșterului Manole, dar și de faptul că în absolut orice, dacă nu pui suflet, totul se dărâmă. Povestea acestui pod, asemănător cu o cămilă care își așteaptă călătorii, este descrisă simplu și curat. Chiar dacă crima reprezintă durabilitate, bine ascunsă și transformată într-o nouă legendă, nu pot să nu remarc subtilitatea autorului de a merge mult mai departe cu importanța istorică a acestui pod. Imi plac tâlcurile ascunse în cărțile care provin din alte culturi.

2023-05-26 09:52:47

0