Cristina Johnson

Membru din 13/07/2018

0

3

Leii de pe Fifth Avenue - Fiona Davis

Leii de pe Fifth Avenue - Fiona Davis

Titlul acestei cărți te provoacă să îți pui întrebarea: Cine sunt de fapt acești lei de pe Fifth Avenue? Și afli că sunt cei 2 lei sculptați in piatra care străjuiesc intrarea la Biblioteca Publică din New York. Ca apoi să descoperi că tocmai aceasta Biblioteca este eroina acestui roman palpitant. Tu ca cititor ajungi să îi cunoști toate labirinturile cu misterele lor pe măsură ce citești romanul. În aceasta lume plină de mistere a locuit familia scriitoarei Laura Lyons la începutul secolului 20. Și tot in aceste încăperi pline de o atmosfera tenebroasă , la sfârșitul aceluiași secol , lucrează Sadie Donovan, curator al Colecției Berg a Bibliotecii Publice din New York și nepoata Laurei Lyons. Ambele sunt martore ale unor furturi de manuscrise celebre și ambele vor să afle misterul dispariției lor. Dar pentru a nu cădea în păcatul creării unei cărți doar de mister, autoarea Fiona Davies juxtapune pe firul narativ al cărții intr-un mod spectaculos și evenimente reale care s-au petrecut la începutul secolului 20, cu influențe până în perioada modernă. Este vorba de apariția feminismului in America , amploarea pe care acest curent o ia si efectele lui asupra celor doua eroine, despărțite de zeci de ani, dar unite nu numai prin legături de sânge, ci si prin aspirațiile lor spre o lume liberă, democratică, lipsită de constrângerile formalismului dogmatic.

2023-04-30 04:15:45

0

Viata mea cu Goya - Riri Sylvia Manor

Viata mea cu Goya - Riri Sylvia Manor

Cartea de față mi-a provocat multe surprize plăcute. Scriitoarea, deși locuiește in Israel, are rădăcini bucureștene! Însuși titlul cărții! Cum este posibil? Ei bine, aflăm că scriitoarea s-a îndrăgostit de omul și pictorul Francesco Goya! Ce mai contează o diferența de 187 de ani atunci când simți ca iubești cu adevărat pe cineva! Romanul ne poarta intr-un stil alert prin viața și opera marelui pictor. Ficțiunea se întrepătrunde cu realitatea istorică intr-un mod firesc. Aflam despre boala marelui Goya și cum i-a influențat cariera artistică. Și in această privință există asemănări între scriitoare și pictor: Silvia Manor a fost la bază doctor oftalmolog și a citit mult despre boala marelui pictor, care in final i-a provocat surditatea. Tablourile și gravurile marelui pictor sunt analizate cu atenție de scriitoare, căci de fapt ele reprezintă o adevarata fresca a societății din Spania sfârșitului de secol 18lea și începutul celui de-al 19 lea. Lucrările sale toate tind însă spre universalitate. Dacă ești iubitor de istorie și pictura, merită da citești acest roman.

2023-04-30 03:33:01

0

Mesagerul secret al lui Churchill - Alan Hlad

Scriitorul Aslan Hlad nu m-a dezamăgit nici in cea de-a doua carte pe care tocmai am citit-o. Combinația excelentă între subiect și măiestria artistica a scrisului a dat naștere unui roman pe care cu greu îl lași din mâna. Cartea raspunde dorințele și celor cărora le place istoria- unele scene și personaje au existat in realitate-, dar și acelor cititori care prefera o abordare tandră a relațiilor dintre personaje. Personajele principale sunt bine creionate, astfel încât ți se întipăresc in minte și le porți cu tine chiar după ce ai terminat cartea. Acțiunile și sentimentele lor sunt bine definite prin cauzalitate și moralitate. Spor la citit!

2023-03-14 01:48:33

0