Steluța soarelui

Membru din 09/11/2022

0

3

Oscar si Tanti Roz - Eric-Emmanuel Schmitt

Cartea pare o lectură ușoară. Și chiar este. Într-o oră o poți citi (poate chiar și reciti în funcție de viteza cititorului). Dar se spune că esențele tari sunt ținute în sticle mici. Această carte este de fapt o filozofie de viață. Râzi, plângi și în final înveți să vezi viața prin alți ochi. Prin ochii unui băiețel de 10 ani care suferă de leucemie. Lectura acestei cărți mi-a schimbat perspectiva asupra vieții. Cu toții trecem prin viață punându-ne întrebări legate de moarte, de existenta lui Dumnezeu, de nedreptate. Consider că Oscar ne poate răspunde la aceste întrebări într-un mod cât se poate de simplu. După 100 de pagini, o să găsești răspunsuri, o să găsești înțelegere, o să găsești speranță. Oscar si Tanti Roz este una dintre cărțile mele preferate. Este o carte care schimbă minți și suflete. Recomand din toată inima. Nu contează ce vârstă ai, este o carte valabilă tuturor.

2024-04-09 11:11:26

0

Suita franceza - Irene Nemirovsky

Suita franceza - Irene Nemirovsky

Am achiziționat această carte după ce am văzut și revăzut cu drag filmul cu același nume. Am rămas surprinsă de complexitatea subiectului și modul autoarei de a valorifica cel de-Al Doilea Război Mondial. Războiul este văzut nu din perspectiva luptelor de pe front, ci prin perspectiva oamenilor rămași "acasă". Pe fundalul războiului fără arme dintre francezi și germanii staționați în casele și localitățile lor, o poveste de dragoste se naște între doi oameni care ar trebui să fie dușmani. Frumusețea poveștii de dragoste constă în faptul că nu necesită o relație intimă, ci iubirea este exprimată prin acțiuni, cuvinte, sentimente. În final, recomand să citiți această carte chiar dacă nu ați văzut filmul. Și după terminarea lecturii, să vizionati și filmul din 2014. Astfel puteți face o paralelă între cele două. Un lucru este cert, ambele evocă sentimente puternice.

2024-04-09 11:02:56

0

Pacientul englez - Michael Ondaatje

Pacientul englez - Michael Ondaatje

Am fost îndrăgostită de film, dar am fost și curioasă sa citesc cartea care a stat la baza lui. Tind să cred că îmi place filmul mai mult decât cartea. Cartea reprezinta o frescă a vieții de după cel de-al Doilea Război Mondial. Viețile a patru persoane se întrepătrund într-o vilă din nordul Italiei. La un moment dat, narațiunea mi s-a părut întortocheată, dar am văzut și momente de o sensibilitate aparte. Autorul a luat mai multe forme în această carte și a livrat emoții puternice: durere, iubire, regăsire, prietenie și mister. Speram ca această carte să prezinte mai în detaliu relația dintre Contele Almasy și Katherine. Dar în schimb am aflat alte detalii legate de celelalte personaje din film. Recomand această carte iubitorilor filmului Pacientul englez.

2024-03-13 11:18:59

0