1

7

comentarii

Vama Veche - Cosmin Baiu

Vama Veche - Cosmin Baiu

Review Goodreads:
"Acest ultim roman al lui Cosmin Baiu a reprezentat pentru mine o surpriza mai mult decat placuta. Este un thriller cu accente horror, a carei actiune se petrece in deja consacrata statiune estivala, un rai al rockerilor, acel loc unde intalnesti muzica preferata, departe de lipsa de substanta si mesaj a melodiilor ieftine rezumate la patru simple cuvinte :sex-bani-masina-dusmani, cum bine se exprima autorul. Da, pe langa tematica abordata, este o carte cu rockeri, si cu multa muzica rock. Facand si eu insumi parte din aceasta comunitate, de foarte multi ani, iubitoare de muzica extrema, este lesne de inteles cat de greu imi vine sa raman obiectiv. Dar lasand la o parte aceste considerente, pot sa spun ca atmosfera din Vama, universul rockerilor, trairile si sentimentele lor sunt extrem de bine descrise, realiste, si foarte graitoare. Calatorind literar prin Vama, si fiind foarte familiarizat cu asemenea climate, mai ca auzeam si eu blasturile tobelor si distorsiile chitarelor...sau duduitul bass-ului lui Alex Webster..;).
Revenind la roman, de data asta pot sa spun ca universurile paralele, sau acele granite intre real si ireal nu sunt atat de predominante ca in operele anterioare ale autorului. Povestea are un caracter mult mai...pamantean as zice. Cativa studenti in vacanta, ale caror destine par sa nu aiba nimic in comun, se intalnesc in Vama, unde vor trai aventura vietii lor, poveste ce ii va marca pe deplin pe fiecare.
Cu o lectura usoara si dialoguri directe, si prin stilul sau inconfundabil si deja consacrat, autorul ii duce pe acesti studenti intr-o confruntare inedita, pentru a deslusi un mister ce dainuie de milenii - o aventura la limita dintre viata si moarte, dintre natural si supranatural.
Bineinteles, detaliile horror nu pot lipsi. De data aceasta, autorul le-a creionat mult mai bine, poate mult mai reusite decat in romanele anterioare. Pot sa spun ca sunt atat de realiste si de grotesti, incat iti vine greu sa crezi ca e doar o carte :) Pastrand atmosfera, horrorul prezent parca e desprins dintr-un album sau combinatie de albume din genul "slamming brutal death metal" (Kraanium meets Six Feet Under, daca doriti :) )
Finalul cartii este bine realizat, pe masura romanului per ansamblu, dar, zic eu, un final logic considerand desfasurarea actiunii. Si nu exagerez deloc, cand spun ca aceast roman ar fi demn de o ecranizare!
As putea spune multe, dar ma opresc aici. Recomand categoric cartea!
Felicitari, d-le Baiu!"

2021-06-07 04:00:01