Omphalos

Membru din 24/03/2020

5

10

Baltagul - Mihail Sadoveanu

Baltagul - Mihail Sadoveanu

Vitoria Lipan reușește să întruchipeze tipologia femeii universale, fiind ea însăși un conglomerat veritabil de sentimente, rațiuni, cutume și credințe. Ieșirea din spațiul închistat al munților natali constituie momentul cheie al (începutului) parcursului ei inițiatic, în care este și inițiatoare pentru fiul ei, și părtașă a elevării propriei ființe. Chiar dacă ieșirea din închistat se face sub pretextul regăsirii soțului, aceasta descrie magistral și depășirea condiției primordiale, or altfel zis casnice, prin accederea la o stare străină sinelui ei, dar pe care o întâmpină și o îndeplinește cu demnitate și curaj.

2022-11-27 06:00:11

0

Florile raului - Charles Baudelaire

Florile raului - Charles Baudelaire

Lumea, fiind compusă din inevitabilele contradicții, se clădește pe acestea. Într-adevăr, „războiul este părintele” a tot ceea ce există. Baudelaire vede, așadar, ambele fețe ale aceleiași monede (viața însăși) și oferă, prin intermediul cuvintelor, panorama a ceea ce existența poate oferi și oferă fără a exclude contrariile (ce, de multe ori, se atrag, ori ajung să coincidă, paradoxal). Poezia lui Baudelaire este, de asemenea, traversată de tumultul unui om care a știut să facă din rebeliune un atu, iar din temperament o magică unealtă în jocul cu literatura.

2021-09-23 09:00:06

1

Bob Dylan. Suflare in vant. 100 de poeme traduse de Mircea Cartarescu

Bob Dylan poate fi descris ca un artist complet, de vreme ce nu doar a scris despre lume, ci și a trăit lumea (care, la rândul ei, l-a trăit pe el), făcând din blues unul dintre cele mai convingătoare genuri muzicale - în ce privește răsfrângerea realității în artă. Iar poezia nu face alta decât să îi confere acel strop de inefabil (deși verosimil) realității.

2021-09-23 09:00:06

0

Grigorescu

Grigorescu

Fără dar și poate, un album de excepție! Nici nu se putea lăsa în umbră munca maestrului care a adus numele României pe buzele Occidentului care nu s-ar fi așteptat la o asemenea înflorire din partea blocului de Est al Europei. Grigorescu rămâne floarea cea mai prețioasă a României.

2021-09-23 06:00:11

0

Grigorescu

Grigorescu

O carte esențială, despre viața și opera celui mai mare pictor român - Nicolae Grigorescu! Albumul adună lucrări ale marelui maestru din marile muzee din România, fiind completat de poveștile succinte despre începuturile carierei, familie, călătoriile și studiile lui Grigorescu. Această serie merită să fie continuată cu cât mai multe biografii despre artiștii României!

2021-09-23 06:00:11

3

Prevestirea - Ioana Parvulescu

Prevestirea - Ioana Parvulescu

Un roman consistent, fluid și, în egală măsură, captivant. Ioana Pârvulescu reușește să creeze o atmosferă care înglobează atât jovialul, ironia sau bucolicul, cât și apăsătoarea incertitudine, cruzimea sau fanatismul absurd, dictatorial. Lumea din „Prevestirea” unui Iona și a căror urmași îi păstrează povestea din generație în generație, până în prezent, este dovada vie că lumea noastră, o alta acum câteva mii de ani (cu alte credințe, cutume și moravuri), este, totuși, aceeași lume în care trăim și astăzi. Ce s-a schimbat? În esență, nimic. Poate (doar) perspectiva. Oricum ar fi, povestea rămâne, cu siguranță, acea constantă care leagă oameni până și peste timpul pe care toți îl vedem purtând eticheta acelei fatalități a schimbării. Însă, cu adevărat relevant, nu este cu cât se schimbă o bucățică din marele mozaic, ci cu cât vederea de ansamblu capătă alte și alte forme, nuanțe și valori. Undeva, acolo, în puzzle-ul cosmic, se prea poate ca salvarea de la dezbinare să o aducă cineva ca Iona - omul care și-a depășit destinul, chiar neștiind că acest lucru este cu putință măcar!

2021-09-23 03:00:11

1

Baiatul cu pijamale in dungi - John Boyne

O carte de o sensibilitate aparte. Cu fiecare nouă lectură (îndeosebi cu aceasta), cititorul învață ce este, cum este și unde este viața; iar răspunsul la ultima întrebare îl găsește mereu neschimbat: în suflet!

2020-03-25 05:08:19

0

Culegere de matematica - Clasa 1 - 1000 exercitii si probleme - Adina Grigore