nenouphar01

Membru din 25/01/2020

1

13

Wolf Hall - Hilary Mantel

Wolf Hall - Hilary Mantel

Un excelent roman istoric, in care locurile si personajele redate cu minutiozitate par iesite din atelierul unui bijutier iar vorbele si gandurile acestora amintesc de savoarea lui Chaucer.Un Thomas Cromwell intelept, curajos, hatru, diplomat devine eroul nostru de suflet si suntem recunoscatori autoarei ca s-a oprit cu naratiunea inainte de a n-il face pe Henric al VIII lea odios pentru ce i-a facut lui Cromwell si Annei.

2021-03-08 09:00:01

0

Lapte fierbinte - Deborah Levy

Lapte fierbinte - Deborah Levy

O lectura dezamagitoare, o carte care nu are nici anvergura unui nominee la Booker Prize, nici lejeritatea simpatica a unui roman de weekend.In plus, personajele sunt atat de ingrosate incat situatiile in care sunt puse par a fii rezultatul unor penibile experiente de viata ale autoarei.

2020-11-19 03:36:08

0

Douasprezece scaune - Ilf si Petrov

Douasprezece scaune - Ilf si Petrov

O carte clasica de un umor debordant, scrisa cu curaj si mult talent intr-o perioada dificila si tulbure a Rusiei Sovietice.Impinse de o imaginatie cat pentru trei romane a autorilor, personaje pitoresti si hilare traversaza in lung si lat Imperiul Sovietic delectandu-ne cu aventurile lor; ca o placuta surpriza se adauga si minunate descrieri ale unui peisaj spectaculos.

2020-11-19 03:21:08

1

Sindicatul politistilor idis - Michael Chabon

O carte excelenta, nr 1 in topul personal; subiect inedit, actiunea se desfasoara in circumstante ireale dar cu personaje reale, puternice, fara a fi insa dominatoare sau arogante, ci de fapt, simpatice.Este un policier foarte iscusit care insa nu ne sperie de loc ci ne incanta la fiecare fraza.Este o carte care poate fi pusa in sertarul cu medicamente si vitamine, pentru a reciti din ea un fragment ori de cate ori suntem tristi, speriati sau bolnavi.Ar putea fi un scenariu minunat pentru un film cu Dustin Hoffman tanar, Alfred Molina si Margot Robbie.

2020-07-07 01:33:51

0

Pamant american - Jeanine Cummins

Pamant american - Jeanine Cummins

Un roman controversat dar captivant, care se citeste in ritmul alert in care se desfasoara si actiunea; periplul sinuos si dramatic al personajelor catre libertate.In esenta cartea este despre curaj- curajul generat de teama dusa pana la disperare, curajul generat de empatie, curajul generat de placerea aventurii.

2020-07-07 10:08:04

0

Orb in zapada - Ragnar Jonasson

Orb in zapada - Ragnar Jonasson

Un roman bine scris, care ne surprinde nu numai prin intriga politista ingenioasa dar si prin "ostilitatea" cu care un autor nordic descrie decorul hibernal in care se desfasoara actiunea.Zapada cazuta fara oprire peste orasel devine o inchisoare plina de tenebre pentru locuitori si mai ales pentru tanarul anchetator, aflat la primul sau caz din cariera.

2020-06-19 05:47:41

0

Minciuna - Care Santos

Minciuna - Care Santos

O carte scrisa intr-un stil bine echilibrat, cu o morala care tinteste nu numai catre adolescenti si tineri ci si catre toti acei, indiferent de varsta, care se autoiluzioneaza, conducandu-se dupa principiul " mie nu mi se poate intampla asa ceva ".

2020-06-19 02:47:41

0

Toate vietile pe care nu le-am trait - Anuradha Roy

O carte frumoasa, pe care insa nici descrierea naturii minunate din Bali nu o salveaza de la tristete. Artisti, revolutionari, carturari, europeni, indieni, balinezi, ba chiar si Rabindranath Tagore sau perechea Mircea Eliade Maitreyi, se intalnesc, se despart, se cauta, se iubesc, se ajuta, se pierd, se regasesc intr-un carusel de emotii si evenimente.

2020-06-19 02:47:41

0

O intamplare ciudata cu un caine la miezul noptii - Mark Haddon

Dincolo de lectura din curiozitate a unei carti care a facut valva in Marea Britanie si in alte tari( a fost si dramatizata cu succes ), se afla adevaruri nu de toti stiute sau recunoscute, si anume- multe dintre persoanele care aparent au nevoie de prezenta altora ca sa supravietuiasca, au de fapt o gandire foarte logica( de o logica putin diferita dar totusi logica ), curaj, initiativa si se pot descurca singuri in situatii noi si stresante.In spatele randurilor poate ca se afla si un mesaj de incurajare lansat de autor catre toti timizii, timoratii si catre cei care si-au pierdut increderea in fortele proprii.In plus, cartea este pigmentata si cu umor englezesc de buna calitate si bine inteles, caldura umana.

2020-05-31 09:16:45

0

Luminatorii - Eleanor Catton

Luminatorii - Eleanor Catton

O carte minunata, o pledoarie pentru lectura. Crima, sinucidere, mistere incalcite ca un nod marinaresc, nu trebuie sa ne conduca la o lectura galopand spre final pentru ca i-am face autoarei o mare nedreptate si noi ne-am lipsi de o mare placere. "Greul "cartii este dus de personaje complexe, minutios construite cu ironie nerautacioasa, personaje care se misca pe scena cautatorilor de aur din Noua Zeelanda de la mijlocul sec al 19 lea. Este un roman care trebuie savurat pe indelete ca o felie de tort de ciocolata la sfarsitul mesei si nu in graba foamei!

2020-05-31 09:16:45

0

Manhattan Beach - Jennifer Egan

Manhattan Beach - Jennifer Egan

Roman bine scris, regasim perfect redata atmosfera filmelor cu Al Capone si Eliott Ness dar si dramatismul calatoriilor pe mare in timpul celui de al 2 lea Razboi Mondial. Personajele sunt puse in situatii limita pe care le rezolva sau nu dar dificultatile si esecurile sunt netezite caldura unei maini intinse care apare de unde nu te astepti.

2020-05-31 09:00:07

0

Acolo unde canta racii - Delia Owens

Acolo unde canta racii - Delia Owens

O carte frumoasa, de o tristete calda, in care se regasesc accente din Tennessee Williams.Desi actiunea se desfasoara in jurul unei crime cu autor necunoscut, totusi de la inceput pana la sfarsitul cartii este prezenta dragostea -dragostea pentru natura salbatica si neinblanzita, dragostea ca empatie, dragostea dintre un baiat si o fata, dragsotea dintre un barbat si o femeie.O carte cu "parfum de whisky vechi ".

2020-05-31 09:00:07

0

Ancheta - Michael Connelly

Ancheta - Michael Connelly

Roman politist scris curat, cu respect pentru cititori.Intriga politista este sustinuta de personaje clasice intr-un roman politist actual- anchetatorul carismatic, colegii mai mult sau mai putin simpatici, martori utili si martori evazivi, pedofilul ( mai nou ) si bine inteles victima. Concluzia cartii este una nu rareori intalnita in viata- uneori fleacuri pot duce la tragedii.

2020-05-31 09:00:07

0