Dinca Garofita

Membru din 02/12/2015

3

6

Primele cantecele ale lui bebe

Primele cantecele ale lui bebe

Sincer, am cumpărat această carte-album de la editura gama pentru a limita timpul pe care melomanul nostru de 2 ani îl cerea în fața ecranului, privind filmulețele şi fredonând celebrele cântecele care ne- au bucurat copilăria: "Oaca- oaca diri- diri-dam" ( la noi e în top), "În căsuța din pădure", " Un elefant se legăna" şi alte câteva nemuritoare şlagăre ale multor generaţii de copii. Astfel, de la " Să vedem filmul cu Oaca-diri", am trecut la " Să citim cântecul". Mulțumim pentru gândul inspirat, dar şi pentru ilustrațiile vioaie şi... îndemnătoare la dans!

2023-02-24 10:18:43

0

Figuri geometrice - Coloram si invatam!

Figuri geometrice - Coloram si invatam!

Un caiețel simplu de folosit, cu figurile grometrice principale, poate fi luat în parc sau în cąlătorii, fiind un mod simplu şi educativ de petrecere a timpului pentru copii mici, iar pentru şcolarii mici, un mod de recapitulare . La final există câteva imagini obţinute din combinarea figurilor geometrice, ceea ce, pentru băiețelul meu, a fost un îndemn de a construi şi el astfel de personaje sau peisaje, obiecte: roboței, Pinocchio, căsuțe, diverse camioane, trenulețe, ba chiar un avion. Pe cât de simplă, pe atât este de stimulativă şi uşor de strecurat în rucsacul de călătorie al micilor matematicieni care abia se inițiază în tainele geometriei.

2023-02-24 09:58:08

0

Cartea copilului supraincarcat emotional - Allison Edwards

Lucrarea lui Allison Edwards descrie lumea interioară a copilului ultra-stimulat senzorial, fie că această suprastimulare vine din exterior, fie că este o trăsătură intrinsecă a anumitor copii. Cu încredere, fără a categorisi, autoarea dă solutii foarte utile adulților care înconjoară copiii, pentru a preîntãmpina izbucniri incontrolabile sau pentru a rezolva situații deja conflictuale care îl au ca protagonist pe un copil de acest fel. Toate sfaturile sunt rezultatul unei îndelungate experiențe în consiliere şcolară, dar ele nu intervin în carte înainte de o descriere a creierului şi de o prezentare cuprinzątoare a fiziologiei acestui organ. Unele soluții oferite sunt surprinzătoare, ca, de exemplu, acordarea unui interval de timp de calmare înainte ca elevul să înceapą să povestească singur despre evenimentele care i- au activat furia, sau trimiterea unui elev în vizită în altă clasă cu diverse pretexte, pentru ca el să se simtă util, descărcându-şi in acelaşi timp energia negativă. O carte utilă părinților, tutorilor, profesorilor, pentru a- i înțelege pe copiii al căror creier se suprastimulează uşor.

2023-02-24 09:47:40

1

Cartea de Craciun - Selma Lagerlof

Cartea de Craciun - Selma Lagerlof

Profunda scriitoare Selma Lagerlof ne oferă cheia spre un univers diafan, în care îngerii şi toate persoanele prezente în scena Naşterii Pruncului divin par persoane familiare, pe care te bucuri să le reîntâlneşti. Adulți şi copii deopotrivă pot afla legende locale, căci intenția didactică a dăscăliței care a fost Selma Lagerlof nu se lasă uşor decriptată. Autoarea atentei culegeri de fresce geografice scrise pentru învățămãntul primar, azi arhicunoscută în lume ca " Minunatele aventuri ale lui Nils Holgerson" ne determină, în " Cartea de Crăciun", să uitąm de pragul dintre lumi, să eludăm cronologia şi să fim prezenți, mai ales prezenți în Miracol! Abordarea este modernă avant la lettre, interactivă, cu destule apelative şi invitații directe, astfel încât o putem vedea pe prima femeie câştigătoare a Premiului Nobel plecându- se reverențios şi invitându- ne, cu gesturi generoase, în Peştera Naşterii, la fel de sărăcăcioasă precum casa copilăriei autoarei, dar bucuria evocării încălzeşte ambele toposuri, îmbrăcându- le în veşmintele nobile ale unui Timp emblematic. De aceea, cred, cartea aceasta e un simbol al Bucuriei perene, trăite la maximum, dar cu discreție, în pofida precarității şi adversității, exact aşa cum este şi sărbătoarea pe care o evocă.

2023-02-24 08:32:30

1

Cum traiesc veveritele - Friederun Reichenstetter

Aflăm detalii inedite despre viața acestor simpatice animale, despre modul de hrãnire, adăpost şi apărare, totul relatat într-o manieră jucăuşă, o abordare prietenoasă, care va interesa atât preşcolarii, cât şi şcolarii mici, dar fiți siguri că şi părinții, bunicii, frații mai mari şi educatorii o răsfoiesc în secret! Aceasă carte, minunat ilustrată, am achiziționat- o pentru băiatul meu de nici doi ani, după ce, pe la un an şi jumătate, urmărind să- i satisfac obsesionala curiozitate pentru buburuze, cumpărasem "Buburuze şi alte animale din luncă". Citind şi privind imaginile, ni s- a făcut dor de drumeții şi explorări în natură, aşa că, dacă zăriți copilaşi aplecați asupra insectelor sau ciocnind două nuci pentru a le ademeni pe roşcatele "Mariane", ori dacă veți auzi copii foarte mici pronunțând cât se poate de corect " coada stufoasă", puteți fi siguri că au acasă această carte!

2023-02-24 08:07:04

0

Cuvinte care schimba minti - Shelle Rose Charvet

Cartea este utilă angajatorilor şi nu numai. Afli ce tip de învățare se potriveşte, ca de altfel şi ce stil de lucru: de proximitate, de interiorizare sau, dimpotrivă, de exteriorizare. Pe de sltă parte, este prezentată varietatea de stiluri de leadership şi este subliniat stilul recomandat. Nu mai puțin lipsit de importanță este faptul că ni se oferă exemple de îmbinare armonioasă a vieții de familie cu urmărirea unor țeluri îndrăznețe în cariera profesională şi căile de atingere a acestui echilibru, evitând multiplele capcane date de o exacerbare a ego-ului sau pur şi simplu de viața postmodernă trepidantă. Autoarea este şi deținătoarea patentului pentru o metodă de evaluare a tipului de personalitate, consilier în angajări în instituții de marcă şi companii de top. Substraturile psihologice sunt completate de informații statistice, sociologice, dar, mai ales, ilustrate cu exemple şi studii de caz dintre cele mai elocvente, totul pãstrând anonimatul persoanelor consiliate, evident. Lucrarea, dincolo de înalta ținută academică, este bine structurată, cu paragrafe şi capitole evidențiate corespunzător, astfel încât se poate consulta în ordinea cerută de interesul fiecărui cititor. Am putea avansa ideea că această consistentă lucrare, rezultatul unor ani îndelungați de practică, ne scuteşte de mari cheltuieli cerute de consiliere, aducând ín plus beneficiul unei lecturi extrem de agreabile.

2023-02-24 07:51:33

1