Tufler Mariana

Membru din 28/03/2016

5

6

Opere III: Cersetorul de cafea - Emil Brumaru

"Cersetorul de cafea" este o carte care trebuie citita! Corespondenta lui Brumaru te introduce in cercul lui de prieteni, in familia lui, in intimitatea lui! Si nu ne dorim sa patrundem acolo din indiscretie, ci pentru ca universul lui Brumaru este frumos, asa cum este si poezia lui! Dincolo de "convorbirile" lui cu destinatarii, cel mai mult mi-a placut ca ni-l descopera pe Mircea Dinescu, cu tineretea lui, cu valoarea lui! Brumaru inca din tinerete i-a intuit geniul si nu se zgarceste sa i-l laude. Cu o astfel de carte in mana, sigur devenim "cersetori de cafea" , pentru a ne intari sa citim cartea pe nerasuflate!

2020-03-02 08:36:35

0

Oameni, epoci, opere - Corneille

Oameni, epoci, opere - Corneille

Este o carte recomandata cu caldura elevilor. Este o carte care contine informatii pretioase despre biografia lui Corneille si despre opera sa. Structura cartii nu este ampla si de aceea informatiile se pot retine usor. Cartea contine un capitol - CRONOLOGIE- in care sunt structurate informatii legate de epoca respectiva (anii 1600 -1700) si anume, despre societatea contemporana, despre litere si filosofie, despre arta, despre muzica, despre stiinte, despre evenimente istorice. Interesant este faptul ca prezentarea scurta a celor mai importante opere ( "Cidul" , "Horatiu", "Cinna sau clementa lui Augustus" si "Poliect") sunt insotite de tablouri ale unor scene din reprezentatiile acestora. Mai mult, gasim si imagini cu ilustratorii celebri ai operei lui Corneille, casa memoriala a lui Corneille si casa in care a murit, etc. Un lucru important de mentionat este si calitatea deosebita a hartiei, ceea ce face ca toate imaginile din carte sa aiba o claritate deosebita. Este o carte care merita cumparata! Raftul oricarei biblioteci s-ar bucura sa o gazduiasca!

2020-03-02 08:06:35

0

Maria Tanase. Artista, omul, legenda - Stejarel Olaru

Maria Tanase, o mare artista! E un fel de Coco Chanel a noastra, care a razbatut in arta cantecului si nu a modei sau parfumului. Spre deosebire de Chanel nu a facut avere! Si a trait mult prea putin fata de Coco! Istoricul Stejarel Olaru a avut o idee geniala sa se ocupe de artista, omul, legenda - Maria Tanase! Sunt valori ale tarii despre care e bine sa cunoastem mai multe si care poate uneori ne inspira! Profesionalismul autorului si-a spus cuvantul in paginile acestei carti! Recomand aceasta carte tuturor celor care se intreaba "De ce iubim femeile?", vorba domnului Cartarescu.

2020-03-02 04:51:34

2

Eminescu, poem cu poem. La o noua lectura - Alex Stefanescu

O carte recomandata tuturor elevilor! O carte recomandata tuturor parintilor! O carte recomandata tuturor romanilor! Cartea nu contine simple comentarii ale poeziei eminesciene! Cartea contine informatii inedite despre poeziile lui Eminescu! Cartea contine prezentari ale poeziilor eminesciene cu totul altfel, fata de ceea ce invatam in comentariile standard in scoala!Cartea e scrisa cu o muzicalitate care se inscrie in arta eminesciana! Cand citesti fiecare comentariu, parca il citesti pe muzica lui Vivaldi! Intra primavara in suflet! Pentru ca fiecare comentariu e scris cu dragoste de Eminescu! Nu poti sa citesti Eminescu si sa nu auzi in minte , in inima un cantec! Si acest cantec a fost transferat in "Poem cu poem". Nu avem cum sa il cunostem pe Eminescu fara domnul Alex Stefanescu! Timpul o va demonstra!

2020-03-02 04:36:34

3

Coco Chanel - Edmonde Charles-Roux

Coco Chanel - Edmonde Charles-Roux

O carte care trebuie citita de orice femeie! O carte despre o invingatoare! O carte despre perseverenta, incredere in sine, despre lupta cu viata! Dar , la o citire atenta, se poate observa ca educatia in scoala este importanta! Scoala ne ajuta sa razbim in viata, chiar daca resursele din familie sunt mici! Scoala si societatea in care traim in anii copilariei si ai adolescentei ne cizeleaza, sau cel putin, ne da formele si trasaturile de baza a ceea ce vrem sa devenim mai tarziu si pe care noi sa le slefuim. Asta s-a intamplat cu Coco Chanel. Nu a avut norocul sa se nasca intr-o familie responsabila de vietile copiilor lor, dar norocul i-a suras atat ei cat si surorilor sale, fratilor sai. Dar, mai tarziu, fiecare si-a cladit propria poveste de viata. Iar Coco a fost cea care a tintit cat mai sus! Povestea Lui Coco Chanel e o lectie de viata! Orice femeie care o citeste se intareste ca structura interioara, devine mai puternica! Aceasta carte poate fi un cadou perfect pentru oricare de la oricine!

2020-03-02 04:21:34

0

Primejdia marturisirii - Nicolae Steinhardt, Ioan Pintea

Cred ca titlul acestei carti este o metafora. Marturisirile lui Nicolae Steinhardt nu pot fi primejdioase. Ele doar ne invata cum sa traim frumos, ele ne asigura niste piloni uriasi pentru structura noastra interioara, dar si pentru convietuire cu semenii nostri. Fiecare capitol are importanta lui, dar capitolul "Despre bunatatea sufleteasca" cred ca este cel mai important. Parintele de la Rohia ne invata, ne mai spune inca o data, in acest capitol, ca nimic pe lumea aceasta nu are valoare mai mare, nu este mai presus decat bunatatea sufleteasca. Si pana la urma ce inseamna "bunatate sufleteasca"? Inseamna iubire! Si iubirea ?! Inseamna Hristos! Deci, "Primejdia marturisirii. Convorbirile de la Rohia" ne poarta spre esenta vietii si nu numai! E un indreptar de viata!

2020-03-02 03:51:34

0