fata.cu.carti

Membru din 16/01/2021

10

12

Varstele jocului. Strada cetatii - Claudiu M. Florian

Reecomand!! Explozia de culoare apare însă atunci când perspectiva copilărească se orientează asupra unei lumi care este la rândul ei suficient de colorată. Cum arată universul transilvănean, strâns în jurul tradițiilor seculare săsești și românești, privit prin ochii unui copil? Merita.

2021-03-03 09:00:01

0

Monstri invizibili - Chuck Palahniuk

Monstri invizibili - Chuck Palahniuk

Ca orice roman din portofoliul lui Palahniuk, “Monștri invizibili” are un aspect înșelător. Desfrâul și violența nu reprezintă decât partea de sus a icebergului sub care se ascund importante teme sociale, etico-morale sau – dacă vreți – existențiale. În cazul acestui roman, vorbim despre relația părinți-copii, bărbați-femei, soră-frate, despre prietenie, dragoste, căutare și reinventare de sine, despre superficialitatea societății și posibilitatea de a deveni zeu. Scriitorul jonglează abil cu temele care-l afectează, lovind fără milă în punctele slabe ale fiecărui din noi. Palahniuk nu e pentru cititorii slabi de înger și, totuși, separând grâul de neghină, fiecare se poate regăsi în romanele lui.

2021-02-14 03:00:02

0

Posibilitatea unei insule - Michel Houellebecq

Recomand!! Decadența este intensificată printr-un artificiu științifico-fantastic: atingerea nemuririi cu ajutorul clonării. Trăind la infinit, receptorii de satisfacție se “scurtcircuiteaza”, nevoia de interacțiune socială dispare și comunitățile umane (devenite pe această cale “neo-umane”) încep să se descompună.

2021-02-12 06:00:01

0

Fairia, o lume indepartata - Radu Pavel Gheo

Radu Pavel Gheo are meritul că împrumută multe dintre miturile și legendele basmelor românești și internaționale într-un melanj interesant și atractiv, capabil să stârnească interesul pentru romanul său. De la Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte la Frumoasa din pădurea adormită nu este decât un pas, iar mixul este îmbrăcat frumos, într-o poveste care atrage prin ineditul ei. De altfel, am găsit un astfel de amestec, la fel de interesant, și în ”Și v-am spus povestea așa. Aventurile cailor năzdrăvani rememorate de ei înșiși”, de Florin Bican.

2021-02-08 06:00:01

0

Sot si sotie - Zeruya Shalev

Sot si sotie - Zeruya Shalev

Această stare tensionată nu poate produce altceva decât multă durere care şi ea este resimţită diferit de cei doi membri ai cuplului/familiei în funcţie de multe coordonate interioare. “Am înţeles totul în noaptea aceasta, cât este de bine să te descotoroseşti de obositoarea luptă cu sine, am înţeles că el este pentru mine asemenea unui copil sau asemenea părinţilor, pe care nu îi poţi alege, de care nu poţi scăpa, asta este ceea ce ne leagă, asta ne face pe noi soţ şi soţie.” O legătura foarte firavă.

2021-02-08 03:00:41

0

Regina alba - Philippa Gregory

Regina alba - Philippa Gregory

Regina Elizabeth și mama ei erau suspectate de vrăjitorie și că s-au folosit de puterile lor ca să-și mențină puterea și să-și pedepsească adversarii. Uneori, adversarii sunt mai puternici iar ea este nevoită de două ori să se refugieze în sanctuarul de la Westminster Abbey.

2021-02-03 06:35:26

0

Tuareg - Alberto Vazquez-Figueroa

Tuareg - Alberto Vazquez-Figueroa

Desi declarati musulmani, tuaregii au adaptat religia islamica la vechile lor credinte, inchinandu-se atat lui Allah cat si zeilor desertului: piatra, apa, focul, muntii si oazele. Au invatat de la islam respectul fata de semeni, refuzul de a consuma carne de porc si rugaciunea. Totodata, diferit fata de cultura araba, tuaregii sunt singurul popor islamic ce proclama egalitatea intre sexe. Femeile lor se bucura de o mare libertate, fiindu-le permise chiar si relatiile cu barbati inainte de casatorie, un fapt de neacceptat intr-un stat islamic. De asemenea, nu sunt obligate sa isi acopere fata. Mai mult, societatea tuarega este una matriliniara cu puterea in mainile barbatului.

2021-02-01 12:51:05

0

1Q84 Vol.3 - Haruki Murakami

1Q84 Vol.3 - Haruki Murakami

Cel puţin 50 de pagini din cele 430 ale volumului 3 constituie o recapitulare a întâmplărilor petrecute în primele două volume. Chiar mi-a părut rău că m-am chinuit să fac rezumatele. Iar Murakami nu doar recapitulează, dar face şi o recapitulare a celor recapitulate, o tot lungeşte şi din fiecare detaliu mai scoate câte o pagină întreagă, învârtindu-se în jurul cozii. Detalii peste detalii şi aceleaşi chestiuni privite din mai multe perspective.

2021-01-30 01:53:54

0

Mata Vinerii - Doina Rusti

Mata Vinerii - Doina Rusti

Limbajul ei scriitoricesc se simte acasă în finețuri de stil care, fără să devină pretenţios sau preţios, dă savoarea scriiturii. Aproape că nu există pagină în Mâța Vinerii, pe care s-o fi putut înţelege, în întregime, fără dicţionar. Iar dicţionarele tradiţionale, sau chiar acelea de pe net, sunt insuficiente pentru a găsi sensul unor cuvinte din roman. Nu ne mai sunt la îndemână cuvinte ca lipscani, arnăut, ciohodar, dragoman, beilic, mahut, pâtcă, saracciu, cheț, zof. Nu ne mai sunt, dacă ne-au fost vreodată. Probabil că nu.

2021-01-24 02:27:49

0

Ochi-de-pisica - Margaret Atwood

Ochi-de-pisica - Margaret Atwood

Dorința de a păstra cât mai mult inocența copilăriei, ușurința de a fi fericită fără a ști că ești, acea stare de bine pe care nu o conștientizezi ca atare (și nici n-o prețuiești, doar o trăiești) pentru că nu ai apucat încă să cunoști răul ca să știi că ai pierdut-o. Acea stare de fericire pe care știi că ai avut-o abia după ce ai pierdut-o. În cazul lui Elaine este vorba de timpul îndepărtat al primei copilării, a vieții nomade a familiei sale prin Canada rurală, a unei vieți tot timpul în mers care fugea parcă din fața timpului. Dacă te miști cu viteza luminii, timpul nu se mai scurge la fel de repede, iar dacă ești mereu în mișcare poți fi înaintea timpului, poți scăpa de efectele trecerii sale.

2021-01-17 03:00:01

0

Onoare - Elif Shafak

Onoare - Elif Shafak

lif Shafak abordeaza in cartile ei si tema emigrarii si a relatiei intre majoritati si minoritatile etnice, in mare parte compuse din imigranti din lumea occidentala de astazi. Spectaculoasa tema din ‘Onoare’ este legata de odioasele ‘crime de onoare’, prin care unii dintre musulmani incearca sa pedepseasca ceea ce este considerat ca imoralitate in interpretarile stricte ale Islamului si sa spele onoarea ‘intinata’ de cei care practica sau sunt suspectati ca practica adulterul.

2021-01-17 03:00:01

0

Demonii - F. M. Dostoievski

Demonii - F. M. Dostoievski

Recomand! În ciuda tuturor ”dificultăților”, Dostoievski este incontestabil un părinte al prozei clasice, un pamfletist al eroziunii umane și a păcatelor, camuflate în imaginea demonilor vicioși. Lectura romanului este un deliciu pentru cititorii versați, găsind în roman descrieri atente, studii umane și moralitate de calibru înalt.

2021-01-17 02:49:57

0