Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Sa ingrijesti un bonsai este ca si cum ai scrie. Sa scrii este ca si cum ai ingriji un bonsai, gandeste Julio, care nu a izbutit sa o uite pe Emilia, de care s-a indragostit in studentie. Macinat de dor, tanarul decide sa isi marturiseasca sentimentele intr-un roman inspirat de povestea lor nebuna, ciudata, nonconformista, modelata de romanele pe care le-au citit impreuna cu voce tare si care i-au ajutat sa devina un singur trup, o singura minte. Cand cartea ajunge la final, Julio face gestul suprem de iubire. Dar unde este Emilia, ce s-a ales de sentimentele ei si, mai important decat atat, mai exista vreo speranta ca dragostea din tinerete va reinvia?
O poveste intensa, de o tulburatoare delicatete, ca un bonsai.

„Noua stea a literaturii latino-americane“, cum este considerat unanim de criticii literari, Alejandro Zambra s-a impus prin stilul original si prin placerea de a istorisi. In anul 2007, a fost inclus in Bogota 39, o lista a celor mai importanti scriitori din America Latina sub 39 de ani. In 2010, revista britanica Granda l-a nominalizat printre cei mai importanti 22 de romancieri de limba spaniola sub 35 de ani.
„Scriu pentru ca am nevoie sa simt ca nu am murit“, marturiseste Zambra.

„Ce rost are sa fii cu cineva daca nu-ti schimba viata? Asa a spus, iar Julio era de fata: viata are sens doar daca gasesti pe cineva care sa ti-o schimbe, sa ti-o distruga.“
Alejandro Zambra
Fragment din carte:

"In povestea Emiliei si a lui Julio exista, in orice caz, mai multe omisiuni decat minciuni si mai putine omisiuni decat adevaruri, adevaruri din acelea numite absolute, care sunt, de obicei, incomode. Cu timpul, care n-a fost mult, dar a fost destul, si-au incredintat unul altuia cele mai intime dorinte si aspiratii, sentimentele lor disproportionate, scurtele si exageratele lor vieti. Julio i-a marturisit lucruri pe care ar fi trebuit sa le stie doar psihoterapeuta lui, iar Emilia, la randul sau, l-a transformat pe Julio intr-un soi de complice retroactiv al deciziilor pe care le luase de-a lungul vietii. Atunci cand, de exemplu, hotarase ca, la paisprezece ani, isi ura mama, Julio o ascultase cu atentie si fusese de parere ca, intr-adevar, Emilia hotarase corect, ca la paisprezece ani nu era posibila nicio alta hotarare, ca el ar fi facut la fel si ca, daca la paisprezece ani ar fi fost impreuna, cu siguranta ar fi incurajat-o.
Relatia dintre Emilia si Julio a fost contaminata de adevaruri, de revelatii intime care s-au transformat repede intr-o complicitate pe care ei au dorit s-o considere definitiva. Este, asadar, o poveste lejera care devine greoaie. Este povestea a doi studenti adepti ai adevarului, ai debitarii de fraze care par adevarate, ai fumatului de tigari interminabile si ai inchistarii in violenta multumire de sine a celor care se cred mai buni decat altii, mai curati decat restul, decat grupul acela imens, demn de tot dispretul, numit restul.
Au invatat foarte repede sa citeasca aceleasi lucruri, sa gandeasca la fel si sa-si disimuleze diferentele. Foarte curand, au ajuns la o vanitoasa intimitate. Cel putin in acea perioada, Julio si Emilia au reusit sa se contopeasca intr-un fel de pachet. Pe scurt, erau fericiti. Fara nicio indoiala."
Citeste mai mult

-5%

PRP: 23.01 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

21.86Lei

21.86Lei

23.01 Lei

Primesti 21 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Sa ingrijesti un bonsai este ca si cum ai scrie. Sa scrii este ca si cum ai ingriji un bonsai, gandeste Julio, care nu a izbutit sa o uite pe Emilia, de care s-a indragostit in studentie. Macinat de dor, tanarul decide sa isi marturiseasca sentimentele intr-un roman inspirat de povestea lor nebuna, ciudata, nonconformista, modelata de romanele pe care le-au citit impreuna cu voce tare si care i-au ajutat sa devina un singur trup, o singura minte. Cand cartea ajunge la final, Julio face gestul suprem de iubire. Dar unde este Emilia, ce s-a ales de sentimentele ei si, mai important decat atat, mai exista vreo speranta ca dragostea din tinerete va reinvia?
O poveste intensa, de o tulburatoare delicatete, ca un bonsai.

„Noua stea a literaturii latino-americane“, cum este considerat unanim de criticii literari, Alejandro Zambra s-a impus prin stilul original si prin placerea de a istorisi. In anul 2007, a fost inclus in Bogota 39, o lista a celor mai importanti scriitori din America Latina sub 39 de ani. In 2010, revista britanica Granda l-a nominalizat printre cei mai importanti 22 de romancieri de limba spaniola sub 35 de ani.
„Scriu pentru ca am nevoie sa simt ca nu am murit“, marturiseste Zambra.

„Ce rost are sa fii cu cineva daca nu-ti schimba viata? Asa a spus, iar Julio era de fata: viata are sens doar daca gasesti pe cineva care sa ti-o schimbe, sa ti-o distruga.“
Alejandro Zambra
Fragment din carte:

"In povestea Emiliei si a lui Julio exista, in orice caz, mai multe omisiuni decat minciuni si mai putine omisiuni decat adevaruri, adevaruri din acelea numite absolute, care sunt, de obicei, incomode. Cu timpul, care n-a fost mult, dar a fost destul, si-au incredintat unul altuia cele mai intime dorinte si aspiratii, sentimentele lor disproportionate, scurtele si exageratele lor vieti. Julio i-a marturisit lucruri pe care ar fi trebuit sa le stie doar psihoterapeuta lui, iar Emilia, la randul sau, l-a transformat pe Julio intr-un soi de complice retroactiv al deciziilor pe care le luase de-a lungul vietii. Atunci cand, de exemplu, hotarase ca, la paisprezece ani, isi ura mama, Julio o ascultase cu atentie si fusese de parere ca, intr-adevar, Emilia hotarase corect, ca la paisprezece ani nu era posibila nicio alta hotarare, ca el ar fi facut la fel si ca, daca la paisprezece ani ar fi fost impreuna, cu siguranta ar fi incurajat-o.
Relatia dintre Emilia si Julio a fost contaminata de adevaruri, de revelatii intime care s-au transformat repede intr-o complicitate pe care ei au dorit s-o considere definitiva. Este, asadar, o poveste lejera care devine greoaie. Este povestea a doi studenti adepti ai adevarului, ai debitarii de fraze care par adevarate, ai fumatului de tigari interminabile si ai inchistarii in violenta multumire de sine a celor care se cred mai buni decat altii, mai curati decat restul, decat grupul acela imens, demn de tot dispretul, numit restul.
Au invatat foarte repede sa citeasca aceleasi lucruri, sa gandeasca la fel si sa-si disimuleze diferentele. Foarte curand, au ajuns la o vanitoasa intimitate. Cel putin in acea perioada, Julio si Emilia au reusit sa se contopeasca intr-un fel de pachet. Pe scurt, erau fericiti. Fara nicio indoiala."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
1
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

vanillahz 04/08/2023 12:09
Mi-a plăcut extrem de mult această carte, precum și Viața necunoscută a copacilor, scrisă de același autor. Ambele sunt scurte și scrise într-un mod foarte poetic, se citesc repede și trec cititorul prin profunde stări: de la extaz la o tristețe adâncă.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Ana-Maria Schweitzer2 14/10/2022 18:00
green icon awesome check Achizitie verificata
O poveste construită pe o altă poveste. "Bonsai" de scriitorul chilian Alejandro Zambra este modelată după povestirea „Tantalia” de argentianul Macedonio Fernandez, mentorul lui Borges. Povestea de iubire dintre Emilia si Julio are o traiectorie ce ne este dezvăluită din primele rânduri: „În final, ea moare, iar el rămâne singur.[ ...] Restul e literatură.” În „Tantalia” cei doi îndrăgostiți aleg ca simbol al iubirii lor o plantă. Mai târziu își dau seama, că dacă planta moare, va dispărea și iubirea lor, asa că își ascund trifoiul într-un câmp de plante, pentru a fi de negăsit. În „Bonsai”, relația dintre Emilia și Julio se pierde la un moment dat, mai precis după ce tinerii citesc „Tantalia”. Julio devine un adult oarecare, cu o slujbă oarecare (dar totuși învârtindu-se în jurul cărților și al scrisului). Emilia, ca un personaj din literatura, va sfârși tânără, aruncându-se în fața metroului. De ce, nu știm, iar Zambra nici nu elaborează. Moartea e moarte. Cumva își face loc.
Anii trec, dar Julio nu o poate uita pe cea cu care s-a contopit fizic, emoțional și intelectual, iubita din studenție, cea cu care evada în literatură, poezie, muzică și marijuana. Fericirea, intimitatea, iubirea trăite în tinerețe mai pot fi cumva recuperate? Julio încearcă să le transpună într-un roman inventat și, mai apoi, le transferă în grija creșterii și modelării unui bonsai. Sensul vieții lui Julio devine acela de a o recupera simbolic pe Emilia. Amintirea iubirii lor spontane, condusă și modelată de literatură și lecturi, va fi simbolizată de copacul miniatural din vasul ales cu grijă. Cartea ne învață că planta fără vas nu este un bonsai, așa cum Julio fără Emilia nu este decât o plantă dezrădăcinată. Pierzând-o pe Emilia, Julio devine unul dintre mulții oameni serioși:
“El evita relațiile serioase, se ascundea nu de femei, ci de seriozitate pentru că știa că seriozitatea e la fel, dacă nu mai periculoasă decât femeile. Julio știa că e condamnat la seriozitate și încerca, cu încăpățânare, să-și devieze destinul serios petrecând o bună bucată de vreme în stoica așteptare a teribilei și inevitabilei zile în care seriozitatea avea să se instaleze pentru totdeauna în viața sa.”
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

2 din 2 de rezultate

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one