Business Intelligence
Business Intelligence (BI) cuprinde toate functiile si toate industriile si poate oferi valoare pentru afaceri numai atunci cand este folosita eficient de oameni. Avand in vedere ca business intelligence ofera beneficii semnificative in atat de multe industrii si toate functiile de afaceri, nu este surprinzator ca a ajuns in topul prioritatilor de investitii IT ale multor companii. Multe firme de analisti si sondaje citeaza acesta disciplina drept prioritatea numarul unu sau numarul doi de investitii IT.
Sarcina principala a BI este furnizarea de suport de decizie pentru activitatile de afaceri bazate pe informatii empirice. In contextul afacerii luate in considerare, suportul decizional poate fi la diferite niveluri, de la suport operational pentru o anumita activitate de afaceri pana la sprijin strategic la nivelul superior al unei organizatii. In consecinta, termenul BI rezuma un set imens de modele si metode analitice, cum ar fi raportarea, depozitarea datelor, extragerea datelor, minarea proceselor, analiza predictiva, extragerea organizationala sau extragerea textului.
Elementele de baza ale BI sunt datele despre afacere, care se refera fie la descrierea procesului, fie la instante ale procesului. Aceste date pot avea puncte de vedere diferite asupra procesului definite de urmatoarele caracteristici structurale: o vizualizare a evenimentelor, care inregistreaza documentatia detaliata a anumitor evenimente; o vedere de stare, care monitorizeaza dezvoltarea anumitor atribute ale instantelor de proces in timp; si o vedere in sectiune transversala, care ofera informatii rezumative ale atributelor caracteristice pentru instante de proces inregistrate intr-o anumita perioada de timp.
Descrierea produsului
Business Intelligence (BI) cuprinde toate functiile si toate industriile si poate oferi valoare pentru afaceri numai atunci cand este folosita eficient de oameni. Avand in vedere ca business intelligence ofera beneficii semnificative in atat de multe industrii si toate functiile de afaceri, nu este surprinzator ca a ajuns in topul prioritatilor de investitii IT ale multor companii. Multe firme de analisti si sondaje citeaza acesta disciplina drept prioritatea numarul unu sau numarul doi de investitii IT.
Sarcina principala a BI este furnizarea de suport de decizie pentru activitatile de afaceri bazate pe informatii empirice. In contextul afacerii luate in considerare, suportul decizional poate fi la diferite niveluri, de la suport operational pentru o anumita activitate de afaceri pana la sprijin strategic la nivelul superior al unei organizatii. In consecinta, termenul BI rezuma un set imens de modele si metode analitice, cum ar fi raportarea, depozitarea datelor, extragerea datelor, minarea proceselor, analiza predictiva, extragerea organizationala sau extragerea textului.
Elementele de baza ale BI sunt datele despre afacere, care se refera fie la descrierea procesului, fie la instante ale procesului. Aceste date pot avea puncte de vedere diferite asupra procesului definite de urmatoarele caracteristici structurale: o vizualizare a evenimentelor, care inregistreaza documentatia detaliata a anumitor evenimente; o vedere de stare, care monitorizeaza dezvoltarea anumitor atribute ale instantelor de proces in timp; si o vedere in sectiune transversala, care ofera informatii rezumative ale atributelor caracteristice pentru instante de proces inregistrate intr-o anumita perioada de timp.
Detaliile produsului