Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Povesti si Jocuri de la Iepuras

-50% -20% -67% -45% -10%

Carti, Jocuri, Children's Books, Accesorii

Alege CADOUL cel mai coconas!

Constitutia Romaniei. Comentarii si explicatii

Constitutia Romaniei. Comentarii si explicatii - Cristian Ionescu, Corina Adriana Dumitrescu

Constitutia Romaniei. Comentarii si explicatii

Aceasta lucrare, realizata ca tema a unui proiect de cercetare comun al Facultatii de Stiinte Juridice si Administrative a Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir” si al Academiei de Stiinte Juridice din Romania are menirea de a explica si comenta, din perspectiva constitutionala conceptele si principiile generale ale Legii fundamentale.

Despre regimul politic

Membrii Adunarii Constituante au optat pentru regimul semiprezidential. Optiunea a fost explicabila daca tinem seama ca a fost luat ca reper institutional Constitutia Frantei din 1958. S-a evitat alegerea presedintelui republicii de catre un Parlament care in primii ani de la inlaturarea regimului politic super-centralizat si autoritarist era dominat majoritar de senatorii si deputatii fostului F.S.N., dar si fragmentarea fortelor politice cu reprezentare parlamentara care facea dificila alegerea majoritara in forul legislativ a Presedintelui Romaniei. Pe de alta parte, regimul semiprezidential nu afecta cu nimic afirmarea deplina a principiului suveranitatii nationale, a carei expresie fidela era Parlamentul. Constitutia a prevazut in art. 2 alin. (1) ca suveranitatea nationala apartine poporului roman care o exercita prin organele sale reprezentative si prin referendum.
Cadrul constitutional al functionarii mecanismelor de exercitare a puterii, corespunzatoare regimului semiprezidential, este unul armonios, care pune accent pe colaborarea autoritatilor publice (Parlament, Presedinte si Guvern). Fiecareia ii revin prerogative care le asigura eficienta in plan social, neexistand o posibilitate formala pentru excesul de putere: Parlamentul pune in aplicare proiectele legislative ale Guvernului, acesta are un rol decisiv in conducerea politicii statale, iar Presedintele Romaniei detine un rol de mediator si de a descuraja excesele de putere. El insusi nu are parghiile de conducere ale jocului politic. Mentionam si rolul majoritatii parlamentare care, de fapt, sustine prin ponderea voturilor sale realizarea programului de guvernare. In fond, cine controleaza majoritatea parlamentara are rolul decizional in conducerea statului roman. Iata, cu alte cuvinte, ca forta regimului semiprezidential nu rezida in cadrul constitutional propriu-zis, ci in iscusinta formarii si utilizarii fortei si potentialului de vot al majoritatii parlamentare.

Despre suprematia Constitutiei Romaniei

Prin esenta sa, ca si prin functia sa sociala, Constitutia are o valoare si importanta juridica suprema fata de orice alta norma de drept. Suprematia Constitutiei este o constructie teoretica intemeiata pe logica formala a asezarii normelor juridice intr-o ordine ierarhica, in functie de criterii rationale, si pe principiul suveranitatii nationale, potrivit caruia poporul este indreptatit sa pretinda Guvernantului ca acesta sa-i respecte vointa suverana exprimata in principiile si dispozitiile constitutionale.

Din cuprins
- caracterele statului
- institutia cetateniei
- drepturile, libertatile si indatoririle fundamentale
- teoria puterii si a statului
- suveranitatea statului
- simbolurile nationale, identitatea nationala
- problemele fundamentale legate de modul de organizare si functionare a partidelor politice
- minoritatile nationale

Puncte forte
- principiile generale ale dreptului constitutional si ale institutiilor politice sunt examinate si analizate in contextul tezelor si dezbaterilor Adunarii Constituante
- comentarii bogate si explicatii pertinente pentru fiecare articol din Constitutia Romaniei
- punctual sunt semnalate deficientele unor texte si se propun solutii din perspectiva revizuirii acestora
- sunt avute in vedere si consideratii de ordin istoric privind constitutiile anterioare ale Romaniei
- structura comentariului vizeaza intentia legiuitorului constituant, interpretarea textului si modul sau de aplicare
- numeroase referiri la deciziile Curtii Constitutionale pronuntate in materie
- ample referiri la jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului
- abordare interdisciplinara cu implicatii in  sociologie si stiintele politice
- ample referinte bibliografice
Citeste mai mult

transport gratuit

289.00Lei

289.00Lei

Primesti 289 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Aceasta lucrare, realizata ca tema a unui proiect de cercetare comun al Facultatii de Stiinte Juridice si Administrative a Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir” si al Academiei de Stiinte Juridice din Romania are menirea de a explica si comenta, din perspectiva constitutionala conceptele si principiile generale ale Legii fundamentale.

Despre regimul politic

Membrii Adunarii Constituante au optat pentru regimul semiprezidential. Optiunea a fost explicabila daca tinem seama ca a fost luat ca reper institutional Constitutia Frantei din 1958. S-a evitat alegerea presedintelui republicii de catre un Parlament care in primii ani de la inlaturarea regimului politic super-centralizat si autoritarist era dominat majoritar de senatorii si deputatii fostului F.S.N., dar si fragmentarea fortelor politice cu reprezentare parlamentara care facea dificila alegerea majoritara in forul legislativ a Presedintelui Romaniei. Pe de alta parte, regimul semiprezidential nu afecta cu nimic afirmarea deplina a principiului suveranitatii nationale, a carei expresie fidela era Parlamentul. Constitutia a prevazut in art. 2 alin. (1) ca suveranitatea nationala apartine poporului roman care o exercita prin organele sale reprezentative si prin referendum.
Cadrul constitutional al functionarii mecanismelor de exercitare a puterii, corespunzatoare regimului semiprezidential, este unul armonios, care pune accent pe colaborarea autoritatilor publice (Parlament, Presedinte si Guvern). Fiecareia ii revin prerogative care le asigura eficienta in plan social, neexistand o posibilitate formala pentru excesul de putere: Parlamentul pune in aplicare proiectele legislative ale Guvernului, acesta are un rol decisiv in conducerea politicii statale, iar Presedintele Romaniei detine un rol de mediator si de a descuraja excesele de putere. El insusi nu are parghiile de conducere ale jocului politic. Mentionam si rolul majoritatii parlamentare care, de fapt, sustine prin ponderea voturilor sale realizarea programului de guvernare. In fond, cine controleaza majoritatea parlamentara are rolul decizional in conducerea statului roman. Iata, cu alte cuvinte, ca forta regimului semiprezidential nu rezida in cadrul constitutional propriu-zis, ci in iscusinta formarii si utilizarii fortei si potentialului de vot al majoritatii parlamentare.

Despre suprematia Constitutiei Romaniei

Prin esenta sa, ca si prin functia sa sociala, Constitutia are o valoare si importanta juridica suprema fata de orice alta norma de drept. Suprematia Constitutiei este o constructie teoretica intemeiata pe logica formala a asezarii normelor juridice intr-o ordine ierarhica, in functie de criterii rationale, si pe principiul suveranitatii nationale, potrivit caruia poporul este indreptatit sa pretinda Guvernantului ca acesta sa-i respecte vointa suverana exprimata in principiile si dispozitiile constitutionale.

Din cuprins
- caracterele statului
- institutia cetateniei
- drepturile, libertatile si indatoririle fundamentale
- teoria puterii si a statului
- suveranitatea statului
- simbolurile nationale, identitatea nationala
- problemele fundamentale legate de modul de organizare si functionare a partidelor politice
- minoritatile nationale

Puncte forte
- principiile generale ale dreptului constitutional si ale institutiilor politice sunt examinate si analizate in contextul tezelor si dezbaterilor Adunarii Constituante
- comentarii bogate si explicatii pertinente pentru fiecare articol din Constitutia Romaniei
- punctual sunt semnalate deficientele unor texte si se propun solutii din perspectiva revizuirii acestora
- sunt avute in vedere si consideratii de ordin istoric privind constitutiile anterioare ale Romaniei
- structura comentariului vizeaza intentia legiuitorului constituant, interpretarea textului si modul sau de aplicare
- numeroase referiri la deciziile Curtii Constitutionale pronuntate in materie
- ample referiri la jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului
- abordare interdisciplinara cu implicatii in  sociologie si stiintele politice
- ample referinte bibliografice
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
1
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

CITITOR10 16/12/2020 12:56
Având în vedere prețul, de numai puțin 289 de lei, și faptul că o constituție se poate achiziționa cu numai 3.6 lei pe site-ul libris, avem de a face cu o publicație tehnică, Constituția României fiind însoțită de ample comentarii. Recomandată pentru profesorii și studenți în cadrul Facultăților de Drept, Științe Juridice și Administrative etc
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Zamfir 17/03/2020 19:53
Constitutia Romaniei, însoțită de comentarii si explicații, pentru cei avizați, studenți în cadrul Facultăților de Drept, Științe Juridice și Administrative etc.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

2 din 2 de rezultate

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one