Detectivii salbatici vol.1+2
E greu sa scrii despre «literatura disperata», despre viata sau despre cititorii lui Bolano. Cartile sale sunt, la zece ani de la disparitia lui, recompuse si recitite (asa cum si‑ar fi dorit Cortazar cu Rayuela) din toate directiile posibile; viata lui e urmarita cu lupa – din Chile (de unde a plecat devreme si unde s‑a intors tarziu, pentru putina vreme) in Mexic (unde si‑a trait tineretea poetica si unde a incercat, impreuna cu asa‑zisii infrarealisti, sa zboare creierii culturii oficiale), apoi la Barcelona, unde a si murit, prea devreme. Si cititorii lui Bolano sunt o specie aparte. Daca‑i dam deoparte pe cei atrasi, fara sa stie de ce, de gloria postuma a scriitorului chilian, dar si pe aceia hiperconstienti, cei care au contribuit decisiv la aceasta gloriola (si care sufera uneori de bolanita, inflamare tratabila), ramanem cu «cititorul disperat». E acel cititor care citeste toate cartile unui scriitor, isi da ultimii bani pe cate‑o carte, sta intotdeauna de cealalta parte a paginii ce tocmai se scrie si pe care, uneori, scriitorul il chiar descrie, pentru conformitate. Literatura nu poate povesti altceva decat propria ei disparitie – pare sa spuna Bolano in ultimele lui doua carti – iar cautarea ei nu e decat o forma de proliferare orizontala pe sute si sute de pagini transparente. In Detectivii salbatici se povesteste, e drept, mai degraba, disparitia a doi poeti – Arturo Belano si Ulises Lima, plecati amandoi in cautarea adevaratei „mame a poeziei mexicane“, suprarealista Cesarea Tinajero, pe care o si gasesc, in desertul Sonora, in pielea unei matroane de peste 120 de kg. Poezia insa poate lua orice forma. - Simona Sora, Din partea mexicana a planetei Pamant, Dilema Veche

easybox / Ship&Go TOATA luna August!
Descrierea produsului
E greu sa scrii despre «literatura disperata», despre viata sau despre cititorii lui Bolano. Cartile sale sunt, la zece ani de la disparitia lui, recompuse si recitite (asa cum si‑ar fi dorit Cortazar cu Rayuela) din toate directiile posibile; viata lui e urmarita cu lupa – din Chile (de unde a plecat devreme si unde s‑a intors tarziu, pentru putina vreme) in Mexic (unde si‑a trait tineretea poetica si unde a incercat, impreuna cu asa‑zisii infrarealisti, sa zboare creierii culturii oficiale), apoi la Barcelona, unde a si murit, prea devreme. Si cititorii lui Bolano sunt o specie aparte. Daca‑i dam deoparte pe cei atrasi, fara sa stie de ce, de gloria postuma a scriitorului chilian, dar si pe aceia hiperconstienti, cei care au contribuit decisiv la aceasta gloriola (si care sufera uneori de bolanita, inflamare tratabila), ramanem cu «cititorul disperat». E acel cititor care citeste toate cartile unui scriitor, isi da ultimii bani pe cate‑o carte, sta intotdeauna de cealalta parte a paginii ce tocmai se scrie si pe care, uneori, scriitorul il chiar descrie, pentru conformitate. Literatura nu poate povesti altceva decat propria ei disparitie – pare sa spuna Bolano in ultimele lui doua carti – iar cautarea ei nu e decat o forma de proliferare orizontala pe sute si sute de pagini transparente. In Detectivii salbatici se povesteste, e drept, mai degraba, disparitia a doi poeti – Arturo Belano si Ulises Lima, plecati amandoi in cautarea adevaratei „mame a poeziei mexicane“, suprarealista Cesarea Tinajero, pe care o si gasesc, in desertul Sonora, in pielea unei matroane de peste 120 de kg. Poezia insa poate lua orice forma. - Simona Sora, Din partea mexicana a planetei Pamant, Dilema Veche
Detaliile produsului