headerdesktop corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% -30% la Corint si Leda

siii TRANSPORT GRATUIT

la TOATE comenzile peste 50 lei!

Profita acum!

Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori

De (autor): Juanita Goicovici

0
(0 review-uri)
Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori - Juanita Goicovici
Rasfoieste

Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori

De (autor): Juanita Goicovici

0
(0 review-uri)
Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori. Formarea contractelor. Obligatia de informare si de consiliere. Practici comerciale incorecte. Publicitate inselatoare. Clauze abuzive. Garantia de conformitate. Raspunderea pentru conformitatea produselor

Lucrarea Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori este conceputa sub forma unui curs universitar adresat studentilor interesati de problematicile dreptului consumului, pornind de la constatarea potrivit careia contractele standardizate suscita provocari juridice pe care contractele formate in manierele traditionale nu le-au implicat; mai mult, expandarea sferei raspunderii civile a profesionistului pentru a incorpora si relatiile extracontractuale (precum in perimetrul raspunderii civile extracontractuale a producatorului/importatorului in materia prejudiciilor cauzate de produsele cu defecte de manufacturare ori de concepere) ridica, la randul sau, interogatii legate de prezervarea multora dintre paradigmele clasice ale responsabilitatii contractuale, atat pentru etapa precontractuala, cat si posterior formarii contractului, in faza executarii obligatiilor specifice.
 
Configurarea unor obligatii specifice pentru etapa precontractuala, precum obligatia de informare prealabila ori corolarul acesteia, obligatia de consiliere, se pozitioneaza in proximitatea necesitatii de a prezerva premisele formarii unui consimtamant avizat, furnizat de catre consumator in cunostinta de cauza, suficient deliberat, aflandu-se intr-o relatie de proportionalitate directa cu miza economica pe care contractul B2C o prezinta pentru parti; recurgerea la normele legale supletive nu ramane, in acest perimetru reprezentat de contractele de adeziune, lipsita de consecinte practice majore. 
 
Asimetriile informationale care caracterizeaza formarea la distanta a contractelor dintre consumatori si profesionisti sunt gestionate, de catre legiuitorul european si de catre cel national, prin suprapunerea (stratificarea) unor mecanisme de temporizare a formarii consimtamantului avizat al consumatorului: formalismul informativ, obligatia precontractuala de informare incumband profesionistilor si dreptul de retractare a consimtamantului consumatorului.
 
Problematicile selectate, implicand abordarea teoretica si practica a principalelor concepte si mecanisme juridice specifice dreptului consumului, sunt acompaniate de trimiteri la suita de decizii ale Curtii de Justitie a Uniunii Europene si la hotarari judecatoresti selectate ca relevante. Asadar, lucrarea analizeaza – atat din perspectiva teoretica, dar si practica – cele mai importante si actuale probleme de dreptul consumului, grupate in capitole referitoare la:
• evolutia conceptelor de „profesionist” si „consumator” si elementele structurale ale definitiei notiunii de „consumator”;
• formarea contractelor dintre profesionisti si consumatori;
• particularitati ale exercitarii dreptului de retractare apartinand consumatorului;
• formalismul informativ aplicabil contractelor B2C;
• obligatia precontractuala de informare incumband profesionistilor;
• reprimarea clauzelor abuzive in contractele de adeziune;
• practicile comerciale neloiale/interzise;
• publicitatea comerciala inselatoare si publicitatea comparativa ilicita;
• raspunderea extracontractuala pentru prejudiciile cauzate de produsele cu defecte de manufacturare;
• conformitatea obiectiva a produselor si conformitatea continutului digital;
• drepturile consumatorilor in contractele de transport aerian de pasageri;
• formarea si executarea contractelor de credit pentru consum;
• drepturile consumatorilor in contractele de servicii turistice si timesharing;
• aspecte procedurale privind protectia consumatorilor – procedurile SAL;
• actiunile in reprezentarea intereselor colective ale consumatorilor.
 
Structura cartii Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori este una complexa si actualizata, racordata la ultimele modificari normative intrate in vigoare la inceputul anului 2022.
 
Juanita Goicovici este lector universitar doctor in cadrul Universitatii "Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, autor al numeroase studii in dreptul consumului, raportor national in 2016, 2018 si 2022 pentru studiile demarate de Comisia Europeana – DG JUST privind transpunerea in dreptul intern a directivelor si regulamentelor europene privind protectia consumatorilor.
Citeste mai mult

transport gratuit

165.00Lei

165.00Lei

Primesti 165 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori. Formarea contractelor. Obligatia de informare si de consiliere. Practici comerciale incorecte. Publicitate inselatoare. Clauze abuzive. Garantia de conformitate. Raspunderea pentru conformitatea produselor

Lucrarea Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori este conceputa sub forma unui curs universitar adresat studentilor interesati de problematicile dreptului consumului, pornind de la constatarea potrivit careia contractele standardizate suscita provocari juridice pe care contractele formate in manierele traditionale nu le-au implicat; mai mult, expandarea sferei raspunderii civile a profesionistului pentru a incorpora si relatiile extracontractuale (precum in perimetrul raspunderii civile extracontractuale a producatorului/importatorului in materia prejudiciilor cauzate de produsele cu defecte de manufacturare ori de concepere) ridica, la randul sau, interogatii legate de prezervarea multora dintre paradigmele clasice ale responsabilitatii contractuale, atat pentru etapa precontractuala, cat si posterior formarii contractului, in faza executarii obligatiilor specifice.
 
Configurarea unor obligatii specifice pentru etapa precontractuala, precum obligatia de informare prealabila ori corolarul acesteia, obligatia de consiliere, se pozitioneaza in proximitatea necesitatii de a prezerva premisele formarii unui consimtamant avizat, furnizat de catre consumator in cunostinta de cauza, suficient deliberat, aflandu-se intr-o relatie de proportionalitate directa cu miza economica pe care contractul B2C o prezinta pentru parti; recurgerea la normele legale supletive nu ramane, in acest perimetru reprezentat de contractele de adeziune, lipsita de consecinte practice majore. 
 
Asimetriile informationale care caracterizeaza formarea la distanta a contractelor dintre consumatori si profesionisti sunt gestionate, de catre legiuitorul european si de catre cel national, prin suprapunerea (stratificarea) unor mecanisme de temporizare a formarii consimtamantului avizat al consumatorului: formalismul informativ, obligatia precontractuala de informare incumband profesionistilor si dreptul de retractare a consimtamantului consumatorului.
 
Problematicile selectate, implicand abordarea teoretica si practica a principalelor concepte si mecanisme juridice specifice dreptului consumului, sunt acompaniate de trimiteri la suita de decizii ale Curtii de Justitie a Uniunii Europene si la hotarari judecatoresti selectate ca relevante. Asadar, lucrarea analizeaza – atat din perspectiva teoretica, dar si practica – cele mai importante si actuale probleme de dreptul consumului, grupate in capitole referitoare la:
• evolutia conceptelor de „profesionist” si „consumator” si elementele structurale ale definitiei notiunii de „consumator”;
• formarea contractelor dintre profesionisti si consumatori;
• particularitati ale exercitarii dreptului de retractare apartinand consumatorului;
• formalismul informativ aplicabil contractelor B2C;
• obligatia precontractuala de informare incumband profesionistilor;
• reprimarea clauzelor abuzive in contractele de adeziune;
• practicile comerciale neloiale/interzise;
• publicitatea comerciala inselatoare si publicitatea comparativa ilicita;
• raspunderea extracontractuala pentru prejudiciile cauzate de produsele cu defecte de manufacturare;
• conformitatea obiectiva a produselor si conformitatea continutului digital;
• drepturile consumatorilor in contractele de transport aerian de pasageri;
• formarea si executarea contractelor de credit pentru consum;
• drepturile consumatorilor in contractele de servicii turistice si timesharing;
• aspecte procedurale privind protectia consumatorilor – procedurile SAL;
• actiunile in reprezentarea intereselor colective ale consumatorilor.
 
Structura cartii Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori este una complexa si actualizata, racordata la ultimele modificari normative intrate in vigoare la inceputul anului 2022.
 
Juanita Goicovici este lector universitar doctor in cadrul Universitatii "Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, autor al numeroase studii in dreptul consumului, raportor national in 2016, 2018 si 2022 pentru studiile demarate de Comisia Europeana – DG JUST privind transpunerea in dreptul intern a directivelor si regulamentelor europene privind protectia consumatorilor.
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one