headerdesktop  engwktr12aug

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile engwktr12aug

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-20%-35% la TOATE Cartile in limba Engleza

TRANSPORT GRATUIT

la comenzile de peste 50 lei!

Comanda acum!
Close

Drumul celor putini

5
(2 reviews)
Drumul celor putini - Tudor Greceanu
Rasfoieste

Drumul celor putini

5
(2 reviews)
Drumul celor putini. Amintirile unui pilot de vanatoare iesit din incercuirea de la Stalingrad

Tudor Greceanu (1917-1994) a fost unul dintre asii aviatiei romane de vanatoare din cel de-al Doilea Razboi Mondial, avand la activ peste 6.000 de ore de zbor pe timp de razboi, realizate in 1.000 de misiuni de lupta, atat in Est, cat si in Vest, si zeci de victorii aeriene pentru care a fost rasplatit cu numeroase ordine si decoratii devenind si Cavaler al Ordinului „Mihai Viteazul” clasa a III-a. Arestat de comunisti, a reusit o spectaculoasa evadare de la Aiud. Volumul spune povestea unui pilot de vanatoare care si-a inceputul ascensiunea putin inainte de debutul conflagratiei, a participat la nenumarate lupte aeriene dintre care cele mai dramatice episoade s-au petrecut in timpul bataliei de la Stalingrad, apoi a trecut prin infernul inchisorilor comuniste si prin amputarea picioarelor din cauza torturilor suferite acolo, lasand in ultimii ani ai vietii pretioase amintiri despre toate acestea. O parte dintre capitole au fost scrise de Tudor Greceanu insusi, celelalte constituindu-se din interviuri acordate de autor.

Fiecaruia ii este frica de ceva. Unii sunt victimele propriului refuz al fricii, al propriului curaj, care este o vesnica lupta psihologica intre ceea ce suntem si ceea ce am putea deveni sub imboldul fricii. In luptele cu rusii, unde am fost mereu in inferioritate numerica, doi contra douazeci, actionam mai putin sub imboldul fricii, pentru ca aveam superioritatea avionului, ceea ce nu s-a intamplat cu americanii, cand superioritatea numerica era de 1 la 30-40 si nu mai aveam superioritatea aparatelor. Atunci recunosc ca de multe ori trebuia sa ne invingem frica. Odata am fost doborat: la o altitudine de 11.000 de metri, un proiectil exploziv m-a lasat fara instalatia de oxigen. […] Mi-am pierdut cunostinta. Nu stiu ce s-a intamplat. Presupun ca am avut un moment de revenire cand m-am apropiat de sol. Avionul a fost gasit pus pe burta, or, a pune un Messerschmitt pe burta nu e o treaba usoara. – Tudor Greceanu
Fragment din carte:

"La noi in unitate nu se face economie de combustibil sau de ore motor. Vreau sa va vad zburand mereu, iar programul vi-lvoi face eu, asa fel ca in cel mai scurt timp sa fiti suficient de antrenati pentru a intra in lupta si a supravietui invingand.
Sunteti liberi... Puteti pleca acasa... sau la un restaurant... unde vreti. Si de maine incepe activitatea si programul de zbor de antrenament."
Am plecat; am parasit aerodromul cu impresia imbatatoare a unei mari duble victorii: invinsesem si-mi facusem un aliat din Messerschmitt si invinsesem rezervele lui Popisteanu, castigand un loc la care numai cu 48 de ore mai inainte nici in vis nu cutezam sa ma gandesc. Stiam ca ambele victorii se pot transforma la cea mai mica greseala in infrangeri, poate chiar definitive. Timpul mi-a dat dreptate, caci a doua zi de dimineata pe aerodromul Pipera s-a asternut unul dintre cele mai mari dolii din aviatia romana contemporana. Capitanul Pufi Popescu, as al aviatiei romane, pilot de vanatoare, polivalent, campion mondial de acrobatie si comandant al escadrilei 57 din Grupul lui Popisteanu (7 Vanatoare) s-a ciocnit in zbor in formatie stransa cu un capitan german, Hornig. Lui Pufi i-a zburat elicea avionului mancand cu ea din neatentie o parte din coada lui care a reusit totusi sa aterizeze. Nu aveau decat 200 m inaltime si de aceea, cu toate ca Pufi Popescu a incercat sa se salveze cu parasuta, aceasta nu s-a putut deschide complet, iar Pufi a fost facut bucati. Aceasta mare tragedie a fost un semnal de alarma si un nou memento pentru toti cei care se incred prea mult in puterile si in nemurirea lor. Aceasta din urma credinta a semanat de altfel cu mii de morminte drumul zburatorilor din lumea intreaga si voi mai avea ocazia de multe ori sa semnalez victime ale aceluiasi „icarism", care face parte din insasi factura sufleteasca a zburatorilor. "
Citeste mai mult

-5%

27.55Lei

29.00 Lei

Sau 2755 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Stiai ca in luna august ai Ridicare Personala Gratuita, indiferent de optiunea selectata?
Ridicare Personala GRATUITA!

easybox / Ship&Go TOATA luna August!

Descrierea produsului

Drumul celor putini. Amintirile unui pilot de vanatoare iesit din incercuirea de la Stalingrad

Tudor Greceanu (1917-1994) a fost unul dintre asii aviatiei romane de vanatoare din cel de-al Doilea Razboi Mondial, avand la activ peste 6.000 de ore de zbor pe timp de razboi, realizate in 1.000 de misiuni de lupta, atat in Est, cat si in Vest, si zeci de victorii aeriene pentru care a fost rasplatit cu numeroase ordine si decoratii devenind si Cavaler al Ordinului „Mihai Viteazul” clasa a III-a. Arestat de comunisti, a reusit o spectaculoasa evadare de la Aiud. Volumul spune povestea unui pilot de vanatoare care si-a inceputul ascensiunea putin inainte de debutul conflagratiei, a participat la nenumarate lupte aeriene dintre care cele mai dramatice episoade s-au petrecut in timpul bataliei de la Stalingrad, apoi a trecut prin infernul inchisorilor comuniste si prin amputarea picioarelor din cauza torturilor suferite acolo, lasand in ultimii ani ai vietii pretioase amintiri despre toate acestea. O parte dintre capitole au fost scrise de Tudor Greceanu insusi, celelalte constituindu-se din interviuri acordate de autor.

Fiecaruia ii este frica de ceva. Unii sunt victimele propriului refuz al fricii, al propriului curaj, care este o vesnica lupta psihologica intre ceea ce suntem si ceea ce am putea deveni sub imboldul fricii. In luptele cu rusii, unde am fost mereu in inferioritate numerica, doi contra douazeci, actionam mai putin sub imboldul fricii, pentru ca aveam superioritatea avionului, ceea ce nu s-a intamplat cu americanii, cand superioritatea numerica era de 1 la 30-40 si nu mai aveam superioritatea aparatelor. Atunci recunosc ca de multe ori trebuia sa ne invingem frica. Odata am fost doborat: la o altitudine de 11.000 de metri, un proiectil exploziv m-a lasat fara instalatia de oxigen. […] Mi-am pierdut cunostinta. Nu stiu ce s-a intamplat. Presupun ca am avut un moment de revenire cand m-am apropiat de sol. Avionul a fost gasit pus pe burta, or, a pune un Messerschmitt pe burta nu e o treaba usoara. – Tudor Greceanu
Fragment din carte:

"La noi in unitate nu se face economie de combustibil sau de ore motor. Vreau sa va vad zburand mereu, iar programul vi-lvoi face eu, asa fel ca in cel mai scurt timp sa fiti suficient de antrenati pentru a intra in lupta si a supravietui invingand.
Sunteti liberi... Puteti pleca acasa... sau la un restaurant... unde vreti. Si de maine incepe activitatea si programul de zbor de antrenament."
Am plecat; am parasit aerodromul cu impresia imbatatoare a unei mari duble victorii: invinsesem si-mi facusem un aliat din Messerschmitt si invinsesem rezervele lui Popisteanu, castigand un loc la care numai cu 48 de ore mai inainte nici in vis nu cutezam sa ma gandesc. Stiam ca ambele victorii se pot transforma la cea mai mica greseala in infrangeri, poate chiar definitive. Timpul mi-a dat dreptate, caci a doua zi de dimineata pe aerodromul Pipera s-a asternut unul dintre cele mai mari dolii din aviatia romana contemporana. Capitanul Pufi Popescu, as al aviatiei romane, pilot de vanatoare, polivalent, campion mondial de acrobatie si comandant al escadrilei 57 din Grupul lui Popisteanu (7 Vanatoare) s-a ciocnit in zbor in formatie stransa cu un capitan german, Hornig. Lui Pufi i-a zburat elicea avionului mancand cu ea din neatentie o parte din coada lui care a reusit totusi sa aterizeze. Nu aveau decat 200 m inaltime si de aceea, cu toate ca Pufi Popescu a incercat sa se salveze cu parasuta, aceasta nu s-a putut deschide complet, iar Pufi a fost facut bucati. Aceasta mare tragedie a fost un semnal de alarma si un nou memento pentru toti cei care se incred prea mult in puterile si in nemurirea lor. Aceasta din urma credinta a semanat de altfel cu mii de morminte drumul zburatorilor din lumea intreaga si voi mai avea ocazia de multe ori sa semnalez victime ale aceluiasi „icarism", care face parte din insasi factura sufleteasca a zburatorilor. "
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Brindusan Adrian 26/12/2021 15:00
!
  • Like review icon 0
  • Add comments
IOAN COCA 13/03/2020 23:00
green icon awesome check Achizitie verificata
Foarte satisfacut pentru serviciile dvs!
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one