headerdesktop cartecadoutimer07dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile cartecadoutimer07dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🎀 Carte CADOU 🎀

la orice comandă »

Du theatre medieval au theatre classique francais

Du theatre medieval au theatre classique francais - Veronica Grecu
Rasfoieste

Du theatre medieval au theatre classique francais

Editie in limba franceza

Parler du theatre francais, du Moyen Age jusqu'au XVIIe siecle, peut s'averer, d'emblee, une entreprise parsemee d'obstacles. Le mot 'theatre', dont l'etymologie est a chercher dans le verbe grec 'theaomai' signifiant 'contempler', designe 'un lieu ou l'on regarde'. Or, au Moyen Age, a la difference de l'epoque classique, il n'y a pas un endroit precis, reserve a la representation. De plus, on a souvent tendance a attribuer au theatre francais une grande qualite litteraire. Si Moliere, Racine, Corneille representent de grands noms de la litterature francaise, il n'en est pas de meme au Moyen Age. Parmi les centaines de textes qui nous ont ete transmis, on trouve a peine quelques-uns dont la valeur litteraire est indeniable. Cela ne doit pas etonner le lecteur moderne, car le theatre francais, avant l'avenement de Louis XIV et la naissance de son ambitieux projet d'hegemonie culturelle en Europe, doit etre surtout envisage comme une pratique, dont l'importance sociale demeure essentielle.
Plus qu'une reflexion synthetique sur les genres dramatiques du Moyen Age au XVIIe siecle, nous voulons proposer une analyse de la production dramatique de ces epoques, en privilegiant leur contexte historique et social.
 
O incercare de prezentare a teatrului francez, din Evul Mediu si pana in secolul al XVII-lea nu pare a fi lipsita intru totul de obstacole. Cuvantul "teatru", a carui etimologie se regaseste in verbul grec "theaomai" (a contempla), desemneaza, inainte de toate "un loc unde privim". Ori in Evul Mediu, spre diferenta de epoca clasica, nu exista un loc precis, rezervat reprezentatiei teatrale. Exista, pe de alta parte, tendinta de a atribui teatrului francez o calitate literara deosebita. Daca Moliere, Racine, Corneille sunt, intr-adevar, nume mari ale literaturii franceze, situatia este cu totul alta in secolele XII-XV. Din sutele de texte conservate, doar despre cateva se poate afirma ca au o valoare literara de netagaduit. Aceasta realitate nu trebuie sa il mire pe cititorul modern, caci inainte de domnia lui Ludovic al XIV-lea, cel care a nutrit proiectul ambitios de hegemonie culturala a Frantei in Europa, teatrul francez trebuie mai degraba inteles ca o "arta", o "practica" cu o importanta sociala covarsitoare.
Mai mult decat o reflectie sintetica asupra genurilor dramatice din Evul Mediu si pana in secolul al XVII-lea, prezenta lucrare se doreste a fi o analiza a productiei dramatice a epocilor enuntate, care privilegiaza contextul istoric si social.

Din Cuprins:
- Le theatre et la liturgie : 'le spectacle de Dieu'
- Re-naissance ou re-invention ? Le theatre et la ville
- Hic incipit passio Domini...
- La Renaissance a la recherche d'un nouveau theatre
- Theatre et societe au XVIIe siecle
Citește mai mult

34.63Lei

34.63Lei

Primești 34 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Estimare livrare marti, 9 decembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului

Editie in limba franceza

Parler du theatre francais, du Moyen Age jusqu'au XVIIe siecle, peut s'averer, d'emblee, une entreprise parsemee d'obstacles. Le mot 'theatre', dont l'etymologie est a chercher dans le verbe grec 'theaomai' signifiant 'contempler', designe 'un lieu ou l'on regarde'. Or, au Moyen Age, a la difference de l'epoque classique, il n'y a pas un endroit precis, reserve a la representation. De plus, on a souvent tendance a attribuer au theatre francais une grande qualite litteraire. Si Moliere, Racine, Corneille representent de grands noms de la litterature francaise, il n'en est pas de meme au Moyen Age. Parmi les centaines de textes qui nous ont ete transmis, on trouve a peine quelques-uns dont la valeur litteraire est indeniable. Cela ne doit pas etonner le lecteur moderne, car le theatre francais, avant l'avenement de Louis XIV et la naissance de son ambitieux projet d'hegemonie culturelle en Europe, doit etre surtout envisage comme une pratique, dont l'importance sociale demeure essentielle.
Plus qu'une reflexion synthetique sur les genres dramatiques du Moyen Age au XVIIe siecle, nous voulons proposer une analyse de la production dramatique de ces epoques, en privilegiant leur contexte historique et social.
 
O incercare de prezentare a teatrului francez, din Evul Mediu si pana in secolul al XVII-lea nu pare a fi lipsita intru totul de obstacole. Cuvantul "teatru", a carui etimologie se regaseste in verbul grec "theaomai" (a contempla), desemneaza, inainte de toate "un loc unde privim". Ori in Evul Mediu, spre diferenta de epoca clasica, nu exista un loc precis, rezervat reprezentatiei teatrale. Exista, pe de alta parte, tendinta de a atribui teatrului francez o calitate literara deosebita. Daca Moliere, Racine, Corneille sunt, intr-adevar, nume mari ale literaturii franceze, situatia este cu totul alta in secolele XII-XV. Din sutele de texte conservate, doar despre cateva se poate afirma ca au o valoare literara de netagaduit. Aceasta realitate nu trebuie sa il mire pe cititorul modern, caci inainte de domnia lui Ludovic al XIV-lea, cel care a nutrit proiectul ambitios de hegemonie culturala a Frantei in Europa, teatrul francez trebuie mai degraba inteles ca o "arta", o "practica" cu o importanta sociala covarsitoare.
Mai mult decat o reflectie sintetica asupra genurilor dramatice din Evul Mediu si pana in secolul al XVII-lea, prezenta lucrare se doreste a fi o analiza a productiei dramatice a epocilor enuntate, care privilegiaza contextul istoric si social.

Din Cuprins:
- Le theatre et la liturgie : 'le spectacle de Dieu'
- Re-naissance ou re-invention ? Le theatre et la ville
- Hic incipit passio Domini...
- La Renaissance a la recherche d'un nouveau theatre
- Theatre et societe au XVIIe siecle
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Arsene Florentina 09/02/2024 18:58
green icon awesome check Achiziție verificată
O carte foarte bine structurată si documentata, care este un instrument de un real folos studenților de la Limbi străine, dar nu numai.
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

1 din 1 de rezultate

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo