Alcatuit din douasprezece eseuri inedite din perioada 1968-2000, volumul Uite cum sta treaba urmareste subiecte diverse: presa vremii (''problema nu este daca sa crezi informatia, ci daca o gasesti''), fantezistul domeniu San Simeon (''Odata ce un loc devine accesibil ochilor... nu mai este accesibil imaginatiei...'') sau daca sa-ti faci sau nu studiile superioare la Stanford. In ''De ce scriem'', Joan Didion cantareste actul scrisului: ''Scriu doar din motivul de a afla ce gandesc, la ce ma uit, ce vad si ce inseamna''. De la admiratia sa pentru fraza lui Hemingway la povestea Marthei Stewart, a carei istorie ''le-a dat curaj femeilor din tara asta, chiar daca a devenit o amenintare la adresa barbatilor'', eseurile lui Joan Didion sunt rodul unei observatii acute, al mirarii, al incisivitatii si clarviziunii. ''O martora a adevarurilor inevitabile ale epocii noastre.'' - The New York Times Book Review ''Un aspect particular al marii literaturi de nonfictiune scrise de Joan Didion este ca are puterea metaforica a marii fictiuni.'' - Hilton Als ''Volumul lui Joan Didion dezvaluie o scriitoare aflata inaintea vremurilor sale.'' - The Washington Post ''Joan Didion este o cronicara a vremurilor noastre, o scriitoare care dizolva iluziile contemporanilor sai pentru a dezvalui o realitate dura intr-un stil aparte.'' - Time ''Proza lui Joan Didion ramane unica. Poate subiectele pe care ea la abordeaza nu sunt noi, dar perspectiva scriitoarei este cu totul diferita de a celorlalti.'' The Los Angeles Magazine Joan Didion (1934-2021) este autoarea a cinci romane si a paisprezece carti de nonfictiune, printre care South and West si Where I Was From. Volumul ce reuneste toate operele sale de nonfictiune, We Tell Ourselves Stories in Order to Live, a fost publicat de Everymans Library in 2006. In seria Anansi. Ego au mai aparut volumele Anul gandirii magice (recompensat cu National Book Award for Nonfiction) si Nopti albastre.