Educatia fizica este activitatea fiziologica constienta a organismului omenesc, condusa prin metodele pedagogiei, urmarind intretinerea sanatatii si cresterea potentialului biologic al individului, in vederea sporirii randamentului sau social. Ea sta in stransa legatura cu educatia intelectuala, morala si estetica, fiind sub dependenta celei dintai si influentandu-le pe celelalte doua. - Constantin Kiritescu - Educatia fizica, parte fundamentala a educatiei scolare.
Educatia fizica reprezinta o parte importanta a educatiei generale si are ca scop dezvoltarea fizica armonioasa, psihica si educarea trasaturilor de caracter ale individului. Ea se constituie intr-o activitate specific umana ce nu poate fi redusa doar la practicarea exercitiului fizic, aceasta cuprinzand toate functiile vietii de nutritie si de relatie, igiena individuala si colectiva.
Ca proces instructiv-educativ, educatia fizica reprezinta un proces bilateral in care subiectii sunt supusi sistematic unor influente in concordanta cu obiectivele educatiei, in general, si cu obiectivele pentru fiecare etapa, privind perfectionarea dezvoltarii fizice si a capacitatii motrice.
Educatia fizica, constituie cresterea potentialului fizic si psihic, atat in plan personal, cat si social.
In intelesul pedagogic, educatia fizica urmareste dezvoltarea posibilitatilor fizice si psihice, individuale si colective. Competentele profesorului intervin in mod decisiv in valoarea educativa a educatiei fizice. Competentele profesionale ale profesorului si dezvoltarea personalitatii elevilor sunt doua aspecte distincte cu mare interdependenta in procesul formativ al elevilor.
Profesorul trebuie sa fie constient de importanta sociala a disciplinei pe care o preda si sa isi asume responsabilitatea in domeniul practicii sportive.
In lucrarea de fata Educatia fizica si sportul in scoala, autorii au o contributie egala in realizarea acestei lucrari stiintifice si pot fi considerati toti autori principali. - [din Introducere]