Manual de Educatie muzicala pentru clasa a VIII-a
Acest manual scolar este realizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nr.3393 din 28.02.2017.
Cinci motive pentru a alege manualul:
• Manual atractiv si accesibil prin activitati interactive: Manualul se evidentiaza printr-un continut modern si atractiv, structurat pe activitati interactive, precum jocuri didactice si exercitii variate, asigurand participarea activa a tuturor elevilor, indiferent de nevoile lor educationale.
• Organizare clara si rubrici care stimuleaza invatarea personalizata: Rubricile precum "Portret de compozitor", "Portofoliu", "Jurnalul meu muzical" si "Provocarea creativa" ofera contexte diverse de exprimare si reflectie. Acestea permit diferentierea sarcinilor si sustin adaptarea ritmului de invatare, valorificand potentialul fiecarui elev.
• Metode didactice centrate pe elev, incluzive si adaptabile: Manualul promoveaza metode variate care pot fi usor adaptate pentru a sprijini invatarea individualizata, facilitand si implicarea elevilor cu CES in procesul educational. Aceste metode sprijina dezvoltarea competentelor prin transformarea continutului muzical in experiente accesibile si relevante.
• Repertoriu muzical divers si adaptabil intereselor elevilor: Se ofera un echilibru intre muzica clasica si genuri muzicale contemporane, apropiate de gusturile adolescentilor. Aceasta abordare ofera ocazia elevilor de clasa a VIII-a sa relationeze afectiv si cognitiv cu repertoriul propus, in functie de nivelul lor de receptivitate.
• Dezvoltarea aptitudinilor muzicale prin mijloace variate: Manualul incurajeaza atat exprimarea vocala, cat si dezvoltarea tehnicii instrumentale, prin intermediul unor instrumente accesibile precum blockflote, chitara, instrumente de percutie usoara sau percutie corporala. Activitatile permit exprimarea creativa si accesul egal la actul artistic prin interpretarea unui repertoriu variat si adaptat varstei elevilor.