Pentru
Kant, intrucat ne sunt date in experienta efectele libertatii, iar aceasta este neconditionata, omul, ca posesor al libertatii, este el insusi neconditionat, este scop al existentei lumii.
Lucrarea propune o interpretare a operei lui Constantin Radulescu Motru dupa o "tehnica" dominanta astazi, fireasca data fiind situatia noastra culturala: interpretarea reconstructiei filosofice din perspectiva unui concept, a unei idei sau conceptii etc. semnificative intr-un spatiu mai larg, cel al filosofiei europene ("universale", s-ar putea spune), pentru a fi pusa in evidenta pozitia filosofiei interpretate in orizontul filosofiei actuale. Intr-un fel, cartea de fata este proiectata dupa aceasta tehnica, ceea ce ii aduce un spor in a oferi un material de cercetare pentru cei care se ocupa si se vor ocupa de filosofia lui C. Radulescu-Motru si de problema modelelor filosofice de reconstructie a umanului. Multe dintre temele demersului au fost revizuite intre timp. Ele au fost regandite, reasezate in topos-uri filosofice noi, recumpanite in privinta sensurilor proprii, chiar reformulate in contexte care se afla la o anumita distanta fata de orizontul stabilit, pentru ele, de editia intai a cartii. Unele dintre aceste reinvestiri hermeneutice se vor recunoaste insa in noua editie.
Editia a III-a a fost revizuita si adaugita astfel:
• a fost refacuta bibliografia, introducand editii noi ale operelor lui Constantin Radulescu-Motru si ale traducerilor in limba romana ale operelor lui
Immanuel Kant;
• au fost adaugate noi note de subsol si completate unele dintre cele vechi;
• au fost reformulate unele enunturi ale rezumatului;
• au fost operate minime modificari in textul principal, in cele mai multe cazuri, indreptandu-se anumite greseli de tehnoredactare scapate din vedere in editiile anterioare.
Nu au fost schimbate: spatiul tematic, stilistica interpretarii, accentul atitudinal al discursului, modelul de filosofare.