Cartea de fata constituie un ghid metodic destinat cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar care doresc sa-si imbunatateasca demersul pedagogic prin insusirea de bune practici cu privire la formarea de competente digitale ale elevilor.
Colectivul de autori a urmarit, prin realizarea lucrarilor, sa surprinda aspecte esentiale in procesul de digitalizare a invatamantului. S-au subliniat experiente valoroase acumulate in ultimii ani si s-au analizat tendinte din educatie cu privire la folosirea tehnologiilor digitale in procesul de predare-invatare-evaluare. - Alina Johnson-Pop, initiatoarea proiectului editorial.
Lucrarea a fost coordonata de Alina Johnson-Pop, Monica Margarit-Baraitaru si Niculina Stanculescu, alaturi de un colectiv amplu de profesori si specialisti din domeniul educatiei. In total, 34 de autori - printre care se regasesc profesori din Romania, Spania, Franta si Republica Moldova - au contribuit cu 26 de lucrari care abordeaza subiectul digitalizarii din multiple perspective.
Printre autorii volumului se numara un consilier superior din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii din Romania, trei directori de unitati scolare, 12 metodisti, patru cadre universitare si doi inspectori scolari, toti aducand o contributie valoroasa prin expertiza acumulata in ani de activitate. De asemenea, multi dintre coautori sunt autori consacrati de manuale, auxiliare scolare si lucrari stiintifice.
Un detaliu deosebit al volumului este coperta, ilustrata grafic de jurnalistul Emil Pop, in stilul inconfundabil al artistului austriac Gustav Klimt, aducand astfel un plus de eleganta si originalitate materialului educational.