headerdesktop literatimer01dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile literatimer01dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

💫Weekend LITERAr

+ 🚚 GRATUIT peste 50 lei

-50% -25% la rafturile LITERA

Oferă cadouri ieșite din tipar➤

Gradina de sticla Ed.2025

De (autor): Tatiana Tibuleac

0
(0 review-uri)
Gradina de sticla Ed.2025 - Tatiana Tibuleac

Gradina de sticla Ed.2025

De (autor): Tatiana Tibuleac

0
(0 review-uri)
Tatiana Țîbuleac revine, în forță, într-un alt context și la un alt nivel, la tema maternă, a copilului iubit/neiubit, a consecințelor tragice ale „neiubirii”, a remușcării, într-o carte la fel de tulburătoare ca și Vara în care mama a avut ochii verzi. Orfana care descoperă un Chișinău multicultural a fost înfiată dintr-un orfelinat sătesc de o femeie singură și ambițioasă, care vrea să-i ofere un viitor prosper ori poate cumpărată ca mână de lucru și exploatată la fel de nemilos ca în romanele lui Dickens? Întrebările te urmăresc și după lectura pasionantă a acestui roman de formație a unei fete care crește între două limbi și două culturi, în anii când se schimbă frontierele și sistemele politice. Grădina de sticlă reconfirmă intrarea în literatura de azi a unei scriitoare pe cât de talentate, pe atât de inteligente, care știe să alieze cruzimea observației și compasiunea față de suferință, scoțând la iveală tragedia destinelor și frumusețea vieții. - Gabriela Adameșteanu
 
Tatiana Țîbuleac e o povestașă paradoxală. Ea știe, ca foarte puține scriitoare române contemporane, că „o poveste nu lasă niciodată lucrurile nerezolvate”. Mai știe că atunci când există „între coastele moi și fermecate ale poveștii”, adică între povestitor și eroul povestirii, ajungi să te împaci „cu răul și cu durerea, cu bolile și cu trădările”. Dacă în Vara în care mama a avut ochii verzi Tatiana Țîbuleac exorciza o lume a cruzimii dintr-o perspectivă fragil-masculină, în noul său roman ea povestește o lume aflată pe granița mișcătoare dintre coagulare și dezagregare, dintre Rusia și Europa, dintre luptă și fatalitate. Grădina de sticlă este, în mai multe feluri, romanul unei întregi generații feminine și al unei povestitoare pe cât de autentice, pe atât de surprinzătoare. - Simona Sora

 
Fragment din cartea „Grădina de sticlă” de Tatiana Țîbuleac:
 
„În trei ore, hainele pe care le scoteam afară încă aburinde se întăreau ca sticla. Rochiile înghețau primele. Ale Tamarei Pavlovna, lungi și plisate, se prefăceau în acordeoane. Ale mele, mici și colorate, încremeneau în poziții prostești, de parcă cineva desenase pe sârme pitici fără cap. Fustele deveneau triunghiuri, ciorapii – șerpi, chiloții – pescăruși. Câteva ierni la rând am purtat un sarafan roșu din lână de oaie. Era greu la stors și îl căram afară încă mustind de apă. Gerul îl făcea să se strângă repede, și atunci sarafanul transpira mii de picături care străluceau ca diamantele. Le râdeam cu unghiile și le adunam în palmele făcute căuș. Prima mea comoară. Erau și rufele un fel de a înțelege oamenii.
Să o luăm pe Tonea. Ea nu scrobea niciodată cearșafurile și spăla perdelele o dată la trei ani, însă hainele ei ne luminau curtea ca niște ghirlande tot anul. „Ce se vede acolo așa colorat, iar a spălat sărmana Tonea?”, întrebau femeile invidioase. Pe atunci, culorile nu erau privite cu ochi buni, iar hainele Tonei erau, într-adevăr, o nebunie. Sărmană, sărmană Tonea. Să te naști astfel tocmai atunci!
Raia a scos în toți anii cinci rochii - două de vară, două de iarnă și una așa, pentru ocazii. Nu credea Raia în haine, mai mult în perdele și în covoare. Atunci am înțeles eu că cei mai urâți oameni se înconjoară de cele mai frumoase lucruri. O broască era Raia, încă și raioasă pe deasupra, dar de trăit trăia ca o regină.
Surocika nu prea avea haine, ceea ce nu era de mirare pentru o femeie care ieșea rar din casă. În schimb, apartamentul ei era o încântare. Se pare că, în tinerețe, Surocika salvase de la moarte un detașament de femei cu croșete, și apoi, timp de mulți ani, le-a ținut prizoniere până când acelea i-au croșetat fiecare centimetru din jur. Lucruri simple: covorașe, cuverturi, învelitori de servante și dulăpioare. Obiecte de artă: păsăret, vaze pentru ikebane, canafei la ușă. Și, la sfârșit, însă deloc de neglijat, utilitarele: acoperăminte iscusite pentru televizor, patefon, frigider, samovar și – cum fără asta? - capacul de la veceu.
Ekaterina nu scotea rufe afară. Hainele ei nu erau de crăcănat pe sârme, iar Bella Isaakovna avea la balcon două sfori și cu ele se descurca și vara, și iarna. Cel mai mult spălam, înșiram și uscam noi. Tamara Pavlovna era obsedată de curățenie și așa m-a crescut și pe mine. Cum se împăcau în ea umblatul prin mizerie și gustul pentru ordine nu mă duce capul nici până astăzi.”
Citește mai mult

nou

39.00Lei

39.00Lei

Primești 39 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Estimare livrare miercuri, 3 decembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului

Tatiana Țîbuleac revine, în forță, într-un alt context și la un alt nivel, la tema maternă, a copilului iubit/neiubit, a consecințelor tragice ale „neiubirii”, a remușcării, într-o carte la fel de tulburătoare ca și Vara în care mama a avut ochii verzi. Orfana care descoperă un Chișinău multicultural a fost înfiată dintr-un orfelinat sătesc de o femeie singură și ambițioasă, care vrea să-i ofere un viitor prosper ori poate cumpărată ca mână de lucru și exploatată la fel de nemilos ca în romanele lui Dickens? Întrebările te urmăresc și după lectura pasionantă a acestui roman de formație a unei fete care crește între două limbi și două culturi, în anii când se schimbă frontierele și sistemele politice. Grădina de sticlă reconfirmă intrarea în literatura de azi a unei scriitoare pe cât de talentate, pe atât de inteligente, care știe să alieze cruzimea observației și compasiunea față de suferință, scoțând la iveală tragedia destinelor și frumusețea vieții. - Gabriela Adameșteanu
 
Tatiana Țîbuleac e o povestașă paradoxală. Ea știe, ca foarte puține scriitoare române contemporane, că „o poveste nu lasă niciodată lucrurile nerezolvate”. Mai știe că atunci când există „între coastele moi și fermecate ale poveștii”, adică între povestitor și eroul povestirii, ajungi să te împaci „cu răul și cu durerea, cu bolile și cu trădările”. Dacă în Vara în care mama a avut ochii verzi Tatiana Țîbuleac exorciza o lume a cruzimii dintr-o perspectivă fragil-masculină, în noul său roman ea povestește o lume aflată pe granița mișcătoare dintre coagulare și dezagregare, dintre Rusia și Europa, dintre luptă și fatalitate. Grădina de sticlă este, în mai multe feluri, romanul unei întregi generații feminine și al unei povestitoare pe cât de autentice, pe atât de surprinzătoare. - Simona Sora

 
Fragment din cartea „Grădina de sticlă” de Tatiana Țîbuleac:
 
„În trei ore, hainele pe care le scoteam afară încă aburinde se întăreau ca sticla. Rochiile înghețau primele. Ale Tamarei Pavlovna, lungi și plisate, se prefăceau în acordeoane. Ale mele, mici și colorate, încremeneau în poziții prostești, de parcă cineva desenase pe sârme pitici fără cap. Fustele deveneau triunghiuri, ciorapii – șerpi, chiloții – pescăruși. Câteva ierni la rând am purtat un sarafan roșu din lână de oaie. Era greu la stors și îl căram afară încă mustind de apă. Gerul îl făcea să se strângă repede, și atunci sarafanul transpira mii de picături care străluceau ca diamantele. Le râdeam cu unghiile și le adunam în palmele făcute căuș. Prima mea comoară. Erau și rufele un fel de a înțelege oamenii.
Să o luăm pe Tonea. Ea nu scrobea niciodată cearșafurile și spăla perdelele o dată la trei ani, însă hainele ei ne luminau curtea ca niște ghirlande tot anul. „Ce se vede acolo așa colorat, iar a spălat sărmana Tonea?”, întrebau femeile invidioase. Pe atunci, culorile nu erau privite cu ochi buni, iar hainele Tonei erau, într-adevăr, o nebunie. Sărmană, sărmană Tonea. Să te naști astfel tocmai atunci!
Raia a scos în toți anii cinci rochii - două de vară, două de iarnă și una așa, pentru ocazii. Nu credea Raia în haine, mai mult în perdele și în covoare. Atunci am înțeles eu că cei mai urâți oameni se înconjoară de cele mai frumoase lucruri. O broască era Raia, încă și raioasă pe deasupra, dar de trăit trăia ca o regină.
Surocika nu prea avea haine, ceea ce nu era de mirare pentru o femeie care ieșea rar din casă. În schimb, apartamentul ei era o încântare. Se pare că, în tinerețe, Surocika salvase de la moarte un detașament de femei cu croșete, și apoi, timp de mulți ani, le-a ținut prizoniere până când acelea i-au croșetat fiecare centimetru din jur. Lucruri simple: covorașe, cuverturi, învelitori de servante și dulăpioare. Obiecte de artă: păsăret, vaze pentru ikebane, canafei la ușă. Și, la sfârșit, însă deloc de neglijat, utilitarele: acoperăminte iscusite pentru televizor, patefon, frigider, samovar și – cum fără asta? - capacul de la veceu.
Ekaterina nu scotea rufe afară. Hainele ei nu erau de crăcănat pe sârme, iar Bella Isaakovna avea la balcon două sfori și cu ele se descurca și vara, și iarna. Cel mai mult spălam, înșiram și uscam noi. Tamara Pavlovna era obsedată de curățenie și așa m-a crescut și pe mine. Cum se împăcau în ea umblatul prin mizerie și gustul pentru ordine nu mă duce capul nici până astăzi.”
Citește mai mult

Detaliile produsului

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo