Grand Duo Opus 26 pentru pian si vioara
Partea I expune o tema luminoasa in La major la vioara delicat sustinuta de pian care incearca o aluzie la relativa minora fa diez, dar continua cu majorul introductiv. O alta tema dinamizata tot in La major ofera un prilej de virtuozitate ambelor instrumente angajate in imitatii baroce (o sectiune mediana nediferentiata tonal). Reluarea temei initiale aduce factura blanda romantica, amplificata usor de unpian concertant. Partea a II-a, alerta, in 6 optimi este o desfasurare spumoasa de virtuozitate a ambelor instrumente, dar afiate sub indicatia initiala de allegro giocoso, in care pasta densa de valori repezi trebuie sa aiba transparenta unui simplu joc.
Partea a III-a are structura cea mai dramatica, alternand elemente rapide cu cele lente, recitativice, acordand pianului o cadenta de virtuozitate demna sa stea intr-un concert, apoi amplificand acompanierea viorii pasta armonica ce prevesteste pe marii post-romantici rusi, pregatind trecerea spre finalul allegro appassionato in fa diez minor.
Tema finalului e inrudita cu cele din prima parte, dar cantoneaza lucrarea pe relativa minora fa diez, repetand variante ale temelor anterioare. Desfasurarea acestei parti este uriasa, mergand spre o coda neobosita in virtuozitate si sonoritate, obligand pe cei doi interpreti sa-si dozeze extrem de parcimonios efortul pana la ultima pagina in fff: Ii suntem datori lui Carol Miculi si pentru ca, alaturi de alti intelectuali artisti armeni precum Spiru Haret, Mihail Jora, Garabet Avachian, Hrandt Avakian, Krikor Zambaccian si attii, a contribuit remarcabil la cristalizarea culturii romanesti din Transilvania, Bucovina, Moldova si Muntenia, din viitoarea Romanie europeana. - [din Prefata]
Descrierea produsului
Partea I expune o tema luminoasa in La major la vioara delicat sustinuta de pian care incearca o aluzie la relativa minora fa diez, dar continua cu majorul introductiv. O alta tema dinamizata tot in La major ofera un prilej de virtuozitate ambelor instrumente angajate in imitatii baroce (o sectiune mediana nediferentiata tonal). Reluarea temei initiale aduce factura blanda romantica, amplificata usor de unpian concertant. Partea a II-a, alerta, in 6 optimi este o desfasurare spumoasa de virtuozitate a ambelor instrumente, dar afiate sub indicatia initiala de allegro giocoso, in care pasta densa de valori repezi trebuie sa aiba transparenta unui simplu joc.
Partea a III-a are structura cea mai dramatica, alternand elemente rapide cu cele lente, recitativice, acordand pianului o cadenta de virtuozitate demna sa stea intr-un concert, apoi amplificand acompanierea viorii pasta armonica ce prevesteste pe marii post-romantici rusi, pregatind trecerea spre finalul allegro appassionato in fa diez minor.
Tema finalului e inrudita cu cele din prima parte, dar cantoneaza lucrarea pe relativa minora fa diez, repetand variante ale temelor anterioare. Desfasurarea acestei parti este uriasa, mergand spre o coda neobosita in virtuozitate si sonoritate, obligand pe cei doi interpreti sa-si dozeze extrem de parcimonios efortul pana la ultima pagina in fff: Ii suntem datori lui Carol Miculi si pentru ca, alaturi de alti intelectuali artisti armeni precum Spiru Haret, Mihail Jora, Garabet Avachian, Hrandt Avakian, Krikor Zambaccian si attii, a contribuit remarcabil la cristalizarea culturii romanesti din Transilvania, Bucovina, Moldova si Muntenia, din viitoarea Romanie europeana. - [din Prefata]
Detaliile produsului
