headerdesktop  engwktr12aug

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile engwktr12aug

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-20%-35% la TOATE Cartile in limba Engleza

TRANSPORT GRATUIT

la comenzile de peste 50 lei!

Comanda acum!
Close

Inteligenta culinara

De (autor): Peter Kaminsky

0
(0 reviews)
Inteligenta culinara - Peter Kaminsky

Inteligenta culinara

De (autor): Peter Kaminsky

0
(0 reviews)
Ideea de a ne hrani sanatos echivaleaza, pentru multi, cu supliciul unei mancari anoste, lipsite de gust, cu stradania de a numara permanent caloriile – in general, cu renuntarea la orice bucurie. Alteori, consideram sarcina de a ne gati preparate deosebite ca fiind un lux, un rasfat ce ne depaseste mijloacele financiare sau abilitatile in bucatarie.

Acum, Peter Kaminsky – care a scris carti de bucate alaturi de maestri bucatari celebri, ca Daniel Boulud, dar si de amatori intr-ale gatitului, precum legenda fotbalului american John Madden – ne demonstreaza ca oricine are putinta de a se delecta cu mancare absolut savuroasa, fara a fi strabatut de fiori reci gandindu-se la dimensiunea taliei.

Cu doar cativa ani in urma, Kaminsky se gasea in fata unei alegeri dificile: sa slabeasca – ori sa accepte consecintele stilului sau de viata? Ca scriitor culinar hedonist si cronicar de restaurant la reviste de prestigiu, si-a petrecut peste doua decenii intr-un nesfarsit festin regesc. In mod previzibil, au urmat obezitatea si iminenta unui diabet. Situatia trebuia sa se schimbe. Dar cum putea el, in ciuda chemarii irepresibile catre placerile mesei, sa manance sanatos, nerenuntand totusi la acele delicii care dau farmecul vietii?

In cartea de fata, Kaminsky ne face partasi la modul in care si-a recapatat silueta zvelta din tinerete. Incontestabil, experienta personala si profesionala ii confera autoritatea de a ne sfatui cum sa procedam in diverse imprejurari, pentru a manca intr-un mod care sa nu ne afecteze sanatatea, dar fara a sacrifica desfatarea cu mese incantatoare si fara a ne supune la penitentele impuse de o dieta alimentara stricta, prestabilita.

Din Inteligenta culinara aflam, in cativa pasi concreti, cum sa procedam in privinta meniurilor de fiecare zi: gandind inainte de a manca, alegand ingrediente de calitate, intelegand rolul jucat de arome si facand efortul de a gati. Pe de alta parte, autorul ne avertizeaza la ce trebuie sa renuntam (mai cu seama la preparatele de tip fast-food) sau la ce putem savura cu moderatie (deserturile si alcoolul).

Nu in ultimul rand, ne arata cum sa ispitim papilele gustative prin cresterea la maximum a „gustului per calorie“ – un concept ingenios, creat de el – si ne lamureste ca, daca alegem alimente de calitate, cu arome apetisante, ne vom satura cu portii mai reduse. A manca animati de placere inseamna a manca pentru o viata lunga – este crezul sau.

Dincolo de toate acestea, intamplarile inedite din peregrinarile cu tenta gastronomica ale autorului prin America zilelor noastre, scrise intr-o maniera cuceritoare, pline de un umor fin, sunt alte... delicii memorabile pe care ni le ofera Peter Kaminsky.

„A manca echilibrat nu inseamna, sub nicio forma, a face compromisuri in privinta ingredientelor fantastice si a meselor savuroase – crede Kaminsky. Iata un indrumar grozav, din care aflam cum putem obtine beneficii maxime din hrana noastra.“ - Jamie Oliver

Fragment:

"Totul incepe cu ingredientele

„DACA PUI LUCRURI BUNE INAUNTRU, va avea un gust excelent", clameaza mesajul de pe cartea de vizita a lui Caroline Rozgaj Kobe, brutar in Sugar Creek, din Missouri. Poti gasi explicatii mai lungi si mai elaborate ale teoriei privind nutritia; totusi, niciuna nu rezuma mai bine jumatate din ecuatia IC. Gatitul reprezinta cealalta jumatate, insa ingredientele raman pe primul loc.
Eu privesc cumpararea ingredientelor asa cum multe echipe din Liga Nationala de Fotbal privesc tinerele sperante din liceele sportive: aleg tot ce-i mai bun din ceea ce se gaseste la dispozitie. Singura cale spre o dieta cu adevarat sanatoasa si agreabila este sa incepi cu ingrediente bune. Numai consumand ingrediente de calitate, corect preparate, poti substitui cu hrana satisfacatoare si benefica mancarea plina de sare, grasimi si zahar, intens procesata, incarcata de chimicale, care potoleste poftele de moment — motiv ca supermarketurile sa o gazduiasca generos pe rafturi, iar multe restaurante sa o includa in meniuri. Rosiile flescaite, merele trecute, verdeturile vestede, carnea de porc fada, carnea de vita insipida n-au cum sa contribuie la cine stie ce gust si textura. Este adevarat ca poti recurge la condimente si diverse asezonari pentru a salva niste ingrediente de calitatea a doua, dar pana la urma ramai cu gustul si caloriile acelor „figurante" si prea putin cu altceva.
Cand alegi ingredientele, ia-le in considerare mai intai pe cele de natura vegetala. Maestrii bucatari o fac intotdeauna atunci cand planifica un meniu. Noi am evoluat ca sa le mancam, iar ele au evoluat ca sa fie mancate, aceasta reprezentand o modalitate de a-si imprastia semin-tele. Nu ne-am atinge de plante daca nu ar avea gust bun, iar cel mai bun gust il au cand in compozitia lor exista o paleta larga de elemente nutritive. Deoarece contin un volum mare de apa si in majoritate sunt formate din fibre, o imbucatura dintr-un fruct sau dintr-o leguma va ocupa in stomacul tau la fel de mult loc ca o muscatura zdravana dintr-o friptura de porc sau o placinta cu crema de banane, dar astfel vei ingera considerabil mai putine calorii.
Aici avem un alt pilon al inteligentei culinare: poti sa te ghiftuiesti cu alimente bogate in calorii, grasimi si zahar — sau poti ajunge la acelasi nivel de satietate cu ingrediente savuroase. Cheia este cuvantul „savoare". in cazul in care nu se gaseste in ingredient, o vei cauta in alta parte — deseori, efectul fiind ingrasarea. Daca mananci fructe si legume numai fiindca ti se spune ca „sunt sanatoase pentru tine", nu vei obtine rezultate. Dar daca le mananci pentru ca au un gust bun, pentru ca sunt savuroase, succesul e garantat.
 Cand maestrii bucatari se refera la „un meniu influentat de piata", vorbesc aproape intotdeauna despre fructe si legume. Desi gustul carnii de iunie al vitei crescute cu iarba, al mielului de primavara, al somonului de toamna sau al porcului de iarna poate fi mai bun, multor animale care ajung in comert li se da aceeasi hrana permanent, asa ca varietatea naturala de sezon a acestor ingrediente iese din ecuatie. O bucata buna de carne este doar o bucata buna de carne. "
Citeste mai mult

-5%

33.25Lei

35.00 Lei

Sau 3325 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Stiai ca in luna august ai Ridicare Personala Gratuita, indiferent de optiunea selectata?
Ridicare Personala GRATUITA!

easybox / Ship&Go TOATA luna August!

Descrierea produsului

Ideea de a ne hrani sanatos echivaleaza, pentru multi, cu supliciul unei mancari anoste, lipsite de gust, cu stradania de a numara permanent caloriile – in general, cu renuntarea la orice bucurie. Alteori, consideram sarcina de a ne gati preparate deosebite ca fiind un lux, un rasfat ce ne depaseste mijloacele financiare sau abilitatile in bucatarie.

Acum, Peter Kaminsky – care a scris carti de bucate alaturi de maestri bucatari celebri, ca Daniel Boulud, dar si de amatori intr-ale gatitului, precum legenda fotbalului american John Madden – ne demonstreaza ca oricine are putinta de a se delecta cu mancare absolut savuroasa, fara a fi strabatut de fiori reci gandindu-se la dimensiunea taliei.

Cu doar cativa ani in urma, Kaminsky se gasea in fata unei alegeri dificile: sa slabeasca – ori sa accepte consecintele stilului sau de viata? Ca scriitor culinar hedonist si cronicar de restaurant la reviste de prestigiu, si-a petrecut peste doua decenii intr-un nesfarsit festin regesc. In mod previzibil, au urmat obezitatea si iminenta unui diabet. Situatia trebuia sa se schimbe. Dar cum putea el, in ciuda chemarii irepresibile catre placerile mesei, sa manance sanatos, nerenuntand totusi la acele delicii care dau farmecul vietii?

In cartea de fata, Kaminsky ne face partasi la modul in care si-a recapatat silueta zvelta din tinerete. Incontestabil, experienta personala si profesionala ii confera autoritatea de a ne sfatui cum sa procedam in diverse imprejurari, pentru a manca intr-un mod care sa nu ne afecteze sanatatea, dar fara a sacrifica desfatarea cu mese incantatoare si fara a ne supune la penitentele impuse de o dieta alimentara stricta, prestabilita.

Din Inteligenta culinara aflam, in cativa pasi concreti, cum sa procedam in privinta meniurilor de fiecare zi: gandind inainte de a manca, alegand ingrediente de calitate, intelegand rolul jucat de arome si facand efortul de a gati. Pe de alta parte, autorul ne avertizeaza la ce trebuie sa renuntam (mai cu seama la preparatele de tip fast-food) sau la ce putem savura cu moderatie (deserturile si alcoolul).

Nu in ultimul rand, ne arata cum sa ispitim papilele gustative prin cresterea la maximum a „gustului per calorie“ – un concept ingenios, creat de el – si ne lamureste ca, daca alegem alimente de calitate, cu arome apetisante, ne vom satura cu portii mai reduse. A manca animati de placere inseamna a manca pentru o viata lunga – este crezul sau.

Dincolo de toate acestea, intamplarile inedite din peregrinarile cu tenta gastronomica ale autorului prin America zilelor noastre, scrise intr-o maniera cuceritoare, pline de un umor fin, sunt alte... delicii memorabile pe care ni le ofera Peter Kaminsky.

„A manca echilibrat nu inseamna, sub nicio forma, a face compromisuri in privinta ingredientelor fantastice si a meselor savuroase – crede Kaminsky. Iata un indrumar grozav, din care aflam cum putem obtine beneficii maxime din hrana noastra.“ - Jamie Oliver

Fragment:

"Totul incepe cu ingredientele

„DACA PUI LUCRURI BUNE INAUNTRU, va avea un gust excelent", clameaza mesajul de pe cartea de vizita a lui Caroline Rozgaj Kobe, brutar in Sugar Creek, din Missouri. Poti gasi explicatii mai lungi si mai elaborate ale teoriei privind nutritia; totusi, niciuna nu rezuma mai bine jumatate din ecuatia IC. Gatitul reprezinta cealalta jumatate, insa ingredientele raman pe primul loc.
Eu privesc cumpararea ingredientelor asa cum multe echipe din Liga Nationala de Fotbal privesc tinerele sperante din liceele sportive: aleg tot ce-i mai bun din ceea ce se gaseste la dispozitie. Singura cale spre o dieta cu adevarat sanatoasa si agreabila este sa incepi cu ingrediente bune. Numai consumand ingrediente de calitate, corect preparate, poti substitui cu hrana satisfacatoare si benefica mancarea plina de sare, grasimi si zahar, intens procesata, incarcata de chimicale, care potoleste poftele de moment — motiv ca supermarketurile sa o gazduiasca generos pe rafturi, iar multe restaurante sa o includa in meniuri. Rosiile flescaite, merele trecute, verdeturile vestede, carnea de porc fada, carnea de vita insipida n-au cum sa contribuie la cine stie ce gust si textura. Este adevarat ca poti recurge la condimente si diverse asezonari pentru a salva niste ingrediente de calitatea a doua, dar pana la urma ramai cu gustul si caloriile acelor „figurante" si prea putin cu altceva.
Cand alegi ingredientele, ia-le in considerare mai intai pe cele de natura vegetala. Maestrii bucatari o fac intotdeauna atunci cand planifica un meniu. Noi am evoluat ca sa le mancam, iar ele au evoluat ca sa fie mancate, aceasta reprezentand o modalitate de a-si imprastia semin-tele. Nu ne-am atinge de plante daca nu ar avea gust bun, iar cel mai bun gust il au cand in compozitia lor exista o paleta larga de elemente nutritive. Deoarece contin un volum mare de apa si in majoritate sunt formate din fibre, o imbucatura dintr-un fruct sau dintr-o leguma va ocupa in stomacul tau la fel de mult loc ca o muscatura zdravana dintr-o friptura de porc sau o placinta cu crema de banane, dar astfel vei ingera considerabil mai putine calorii.
Aici avem un alt pilon al inteligentei culinare: poti sa te ghiftuiesti cu alimente bogate in calorii, grasimi si zahar — sau poti ajunge la acelasi nivel de satietate cu ingrediente savuroase. Cheia este cuvantul „savoare". in cazul in care nu se gaseste in ingredient, o vei cauta in alta parte — deseori, efectul fiind ingrasarea. Daca mananci fructe si legume numai fiindca ti se spune ca „sunt sanatoase pentru tine", nu vei obtine rezultate. Dar daca le mananci pentru ca au un gust bun, pentru ca sunt savuroase, succesul e garantat.
 Cand maestrii bucatari se refera la „un meniu influentat de piata", vorbesc aproape intotdeauna despre fructe si legume. Desi gustul carnii de iunie al vitei crescute cu iarba, al mielului de primavara, al somonului de toamna sau al porcului de iarna poate fi mai bun, multor animale care ajung in comert li se da aceeasi hrana permanent, asa ca varietatea naturala de sezon a acestor ingrediente iese din ecuatie. O bucata buna de carne este doar o bucata buna de carne. "
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one