Volumul de fata reprezinta un elaborat stiintific si didactic de abordare a IMM-urilor in viziunea ultimelor evolutii configurate pe plan mondial, aferente trecerii la un nou tip de economie - economia bazata pe cunostinte, digitalizare si stakeholderi.
Problematica lucrarii a fost structurata in cinci capitole: primul capitol este consacrat fundamentelor abordarii intreprenoriatului si managementului intreprenorial in perioada actuala, din perspectiva marilor transformari contextuale actuale si ale provocarilor societale majore; capitolul al doilea este dedicat intreprinzatorului, determinantul infiintarii, functionarii si dezvoltarii intreprinderii, in cadrul acestuia fiind abordate principalele elemente referitoare la intreprinzatorul modern; IMM-urile, campul de actiune al intreprinzatorului, reprezinta obiectul de studiu al capitolului median al volumului, care este structurat in sapte subcapitole - conceptul de intreprindere mica si mijlocie, tipologia IMM-urilor, mediul intreprenorial, oportunitatea economica, planul de afaceri, infiintarea intreprinderii mici si mijlocii, factorii determinanti ai situarii IMM-urilor in prim-planul dezvoltarii economice sociale; penultimul capitol incorporeaza principalele elemente teoretico-metodologice specifice managementului intreprenorial, ramura majora a stiintei si practicii managementului; capitolul final trateaza selectiv trasaturile esentiale si prioritatile dezvoltarii sectorului de IMM-uri in Romania.
Lucrarea este utila pentru mai multe categorii de persoane: intreprinzatori, studenti si profesori din domeniile economic, tehnic si juridic, profesori si consultanti in management si economie, oamenii politici si componentii administratiei de stat centrale si locale ce sunt implicati in activitatile economice.