Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Conceputa forma accesibila, atragatoare, La pian este o metoda destinata in special copiilor (incepatori in domeniul pianistic) care doresc sa-si insuseasca notiunile elementare instrumentale.
Lucrarea urmareste adaptarea metodelor de predare la noile cerinte muzicale, formarea si dezvoltarea deprinderilor de ascultare si executie, de intelegere constienta a continutului pieselor instrumentale prin stimularea interesului, a imaginatiei si gandirii muzicale.
Pedagogi de seama romani si straini considera ca perioada cuprinsa in jurul varstei de 7 ani se caracterizeaza printr-o bogata imaginatie si inventivitate. Utilizarea cu discernamant a jocului - indispensabil la aceasta varsta adaptarea formelor sale la scopuri precis determinate, dezvolta calitatile volitive si intelectuale, genereaza si stimuleaza creativitatea.
In activitatea muzicala, jocul trebuie inteles intr-un sens foarte larg - pornind de la actiuni motrice, mai mult sau mai putin simple ale mijloacelor pianistice indreptandu-se spre realizarea unor combinatii sonore sugestive, alternante de sunete mai inalte sau mai joase, succesiuni si salturi precis determinate in timp care vor transmite un anumit mesaj, interesant prin semnificatia sa. Deplasarile si salturile diferitelor vietuitoare, zborul pasarilor precum si alte actiuni pot fi sugerate pentru obtinerea unor miscari line, libere si elastice ale bratelor sau pentru usurarea deplasarilor rapide si precise ale varfurilor degetelor. Rezultanta sonora trebuie insa urmarita in toate cazurile, putand fi, de asemenea, asociata cu diferite fenomene din natura inconjuratoare. Atractia pentru executia pieselor este intarita de prezenta, sub forma versificata, a unor personaje familiare copiilor, reprezentate de pasari si animale care ,,canta", se ,,joaca" sau ,,lucreaza".
Imaginea muzicala poate fi clarificata prin mijlocirea cuvintelor si ilustratiilor, pe baza procesului de imaginatie reproductiva.
In cazul legaturii informationale dintre semnificat si semnificant, dintre sunet si semn, denumirea poate deveni elementul perturbator. Pentru evitarea automatizarii legaturii nespecifice mentionate este necesara - dupa cum arata cercetatorul Anatolie Barca - ,,intonarea sunetului respectiv cu mereu alte vocale sau silabe. In acest fel, elementele verbale intervin ca un factor intaritor al legaturii reciproce sunet-semn" (Barca A. - Sistematizari reflexe in predarea scrierii muzicale. Edit. stiintifica si pedagogica, Bucuresti, 1970, p. 78.). Devine astfel evidenta necesitatea intonarii initiale de catre elev a melodiei nu numai prin denumirile consacrate ale sunetelor, ci si prin cuvintele care corespund melodiei. Acest procedeu este cu atat mai eficient cu cat introducerea unui vers, a unui inteles clar si familiar determina participarea afectiva si imaginativa a copilului la realizarea melodiei.
Pe plan sonor se impune inca de la inceput, chiar in cazul neincluderii indicatiilor dinamice, sesizarea si realizarea diferentelor de intensitate stabilite in functie de raporturile dintre sunete, dupa inaltime si durata.
Emiterea independenta a sunetelor concepute anterior presupune perceperea unor raporturi, a unor relatii care sa stabileasca o anumita semnificatie, netezindu-se, inca din faza incipienta de instruire, calea viitoare spre o redare expresiva a muzicii.
In importantul Tratat de arta pianistica, profesoarele Ana Pitis si Ioana Minei subliniaza importanta intonarii expresive a raporturilor intervalice - in sistemul functional tono-modal. ,,Familiarizarea tinerilor interpreti, la inceputul educatiei lor muzicale, pe de o parte cu limbaje tonale si modale, cu sunete gravitind in jurul unor repere fixe, pe de alta parte cu sunetele unor instrumente netemperate si ale glasului favorizeaza dezvoltarea anumitor predispozitii native in om pentru clasificarea mentala si aprecierea estetica a intervalelor". (Pitis Ana - Minei Ioana - Tratat de arta pianistica. Edit. Muzicolo, Bucuresti, 1982, p. 113.) - [din Introducere], Autorul
Citește mai mult

40.18Lei

40.18Lei

Primești 40 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Estimare livrare luni, 17 noiembrie - marti, 18 noiembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

Conceputa forma accesibila, atragatoare, La pian este o metoda destinata in special copiilor (incepatori in domeniul pianistic) care doresc sa-si insuseasca notiunile elementare instrumentale.
Lucrarea urmareste adaptarea metodelor de predare la noile cerinte muzicale, formarea si dezvoltarea deprinderilor de ascultare si executie, de intelegere constienta a continutului pieselor instrumentale prin stimularea interesului, a imaginatiei si gandirii muzicale.
Pedagogi de seama romani si straini considera ca perioada cuprinsa in jurul varstei de 7 ani se caracterizeaza printr-o bogata imaginatie si inventivitate. Utilizarea cu discernamant a jocului - indispensabil la aceasta varsta adaptarea formelor sale la scopuri precis determinate, dezvolta calitatile volitive si intelectuale, genereaza si stimuleaza creativitatea.
In activitatea muzicala, jocul trebuie inteles intr-un sens foarte larg - pornind de la actiuni motrice, mai mult sau mai putin simple ale mijloacelor pianistice indreptandu-se spre realizarea unor combinatii sonore sugestive, alternante de sunete mai inalte sau mai joase, succesiuni si salturi precis determinate in timp care vor transmite un anumit mesaj, interesant prin semnificatia sa. Deplasarile si salturile diferitelor vietuitoare, zborul pasarilor precum si alte actiuni pot fi sugerate pentru obtinerea unor miscari line, libere si elastice ale bratelor sau pentru usurarea deplasarilor rapide si precise ale varfurilor degetelor. Rezultanta sonora trebuie insa urmarita in toate cazurile, putand fi, de asemenea, asociata cu diferite fenomene din natura inconjuratoare. Atractia pentru executia pieselor este intarita de prezenta, sub forma versificata, a unor personaje familiare copiilor, reprezentate de pasari si animale care ,,canta", se ,,joaca" sau ,,lucreaza".
Imaginea muzicala poate fi clarificata prin mijlocirea cuvintelor si ilustratiilor, pe baza procesului de imaginatie reproductiva.
In cazul legaturii informationale dintre semnificat si semnificant, dintre sunet si semn, denumirea poate deveni elementul perturbator. Pentru evitarea automatizarii legaturii nespecifice mentionate este necesara - dupa cum arata cercetatorul Anatolie Barca - ,,intonarea sunetului respectiv cu mereu alte vocale sau silabe. In acest fel, elementele verbale intervin ca un factor intaritor al legaturii reciproce sunet-semn" (Barca A. - Sistematizari reflexe in predarea scrierii muzicale. Edit. stiintifica si pedagogica, Bucuresti, 1970, p. 78.). Devine astfel evidenta necesitatea intonarii initiale de catre elev a melodiei nu numai prin denumirile consacrate ale sunetelor, ci si prin cuvintele care corespund melodiei. Acest procedeu este cu atat mai eficient cu cat introducerea unui vers, a unui inteles clar si familiar determina participarea afectiva si imaginativa a copilului la realizarea melodiei.
Pe plan sonor se impune inca de la inceput, chiar in cazul neincluderii indicatiilor dinamice, sesizarea si realizarea diferentelor de intensitate stabilite in functie de raporturile dintre sunete, dupa inaltime si durata.
Emiterea independenta a sunetelor concepute anterior presupune perceperea unor raporturi, a unor relatii care sa stabileasca o anumita semnificatie, netezindu-se, inca din faza incipienta de instruire, calea viitoare spre o redare expresiva a muzicii.
In importantul Tratat de arta pianistica, profesoarele Ana Pitis si Ioana Minei subliniaza importanta intonarii expresive a raporturilor intervalice - in sistemul functional tono-modal. ,,Familiarizarea tinerilor interpreti, la inceputul educatiei lor muzicale, pe de o parte cu limbaje tonale si modale, cu sunete gravitind in jurul unor repere fixe, pe de alta parte cu sunetele unor instrumente netemperate si ale glasului favorizeaza dezvoltarea anumitor predispozitii native in om pentru clasificarea mentala si aprecierea estetica a intervalelor". (Pitis Ana - Minei Ioana - Tratat de arta pianistica. Edit. Muzicolo, Bucuresti, 1982, p. 113.) - [din Introducere], Autorul
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Cititorul 83e404 27/11/2021 15:00
green icon awesome check Achizitie verificata
O metodă plăcută și amuzantă pe placul tuturor copiilor. O recomand atât pentru cunoscători, cât și pentru amatori!
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

1 din 1 de rezultate

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X