LiteraTie. Citim, intelegem, ne informam - Clasele 9-12 - Caietul elevului
Lectura unui text nonliterar te provoaca sa fii foarte atent la toate articulatiile textului, sa citesti concentrat fiecare rand, dar si dincolo de randurile textului. Din acest motiv, in continuarea abilitatilor dezvoltate in celelalte volume, la nivel liceal propunem texte pe care, poate, un tanar cititor inca nu a reusit sa le parcurga. E posibil sa fie teme neobisnuite, interesante, despre lumea de ieri, de azi si de maine, cu un limbaj care sa te motiveze sa cauti sensurile potrivite si cu dictiunea ideii care provoaca acuitatea cititorului. Toate unitatile cuprind texte lungi si numeroase sarcini de lucru pentru a se construi o intelegere in detaliu si profunda a acestora.
In acest moment, rolul unui cititor de text nonliterar este de a fi activ, de a transforma textul si de a-i permite textului sa il modifice pe el insusi. Trebuie sa citim cu un ochi sceptic, sa interogam ceea ce aflam de la autor. In acelasi timp, trebuie sa citim cu o minte deschisa capabila sa se orienteze spre aspecte care pot schimba intelegerea textului, intelegerea noastra si a lumii din jur. Nonliterarul este in centrul schimbarilor si al provocarilor in devenirea unui elev. - K. Beers, R.E. Probst, Reading nonfiction, 2016, p. 17
Descrierea produsului
Lectura unui text nonliterar te provoaca sa fii foarte atent la toate articulatiile textului, sa citesti concentrat fiecare rand, dar si dincolo de randurile textului. Din acest motiv, in continuarea abilitatilor dezvoltate in celelalte volume, la nivel liceal propunem texte pe care, poate, un tanar cititor inca nu a reusit sa le parcurga. E posibil sa fie teme neobisnuite, interesante, despre lumea de ieri, de azi si de maine, cu un limbaj care sa te motiveze sa cauti sensurile potrivite si cu dictiunea ideii care provoaca acuitatea cititorului. Toate unitatile cuprind texte lungi si numeroase sarcini de lucru pentru a se construi o intelegere in detaliu si profunda a acestora.
In acest moment, rolul unui cititor de text nonliterar este de a fi activ, de a transforma textul si de a-i permite textului sa il modifice pe el insusi. Trebuie sa citim cu un ochi sceptic, sa interogam ceea ce aflam de la autor. In acelasi timp, trebuie sa citim cu o minte deschisa capabila sa se orienteze spre aspecte care pot schimba intelegerea textului, intelegerea noastra si a lumii din jur. Nonliterarul este in centrul schimbarilor si al provocarilor in devenirea unui elev. - K. Beers, R.E. Probst, Reading nonfiction, 2016, p. 17
Detaliile produsului
