headerdesktop litera28noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile litera28noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

💫Weekend LITERAr

+ 🚚 GRATUIT peste 50 lei

-50% -25% la rafturile LITERA

Oferă cadouri ieșite din tipar➤

LiteraTie. Citim, intelegem, ne informam - Clasele 9-12 - Caietul elevului

De (autor): Ramona Jitaru , Matei Cristina Ligia , Bogdan Ratiu

0
(0 review-uri)
LiteraTie. Citim, intelegem, ne informam - Clasele 9-12 - Caietul elevului - Bogdan Ratiu, Matei Cristina Ligia, Ramona Jitaru
Rasfoieste

LiteraTie. Citim, intelegem, ne informam - Clasele 9-12 - Caietul elevului

De (autor): Ramona Jitaru , Matei Cristina Ligia , Bogdan Ratiu

0
(0 review-uri)
LiteraTie. Citim, intelegem, ne informam! Clasele 9-12. Caietul elevului. Pentru adolescenti

Lectura unui text nonliterar te provoaca sa fii foarte atent la toate articulatiile textului, sa citesti concentrat fiecare rand, dar si dincolo de randurile textului. Din acest motiv, in continuarea abilitatilor dezvoltate in celelalte volume, la nivel liceal propunem texte pe care, poate, un tanar cititor inca nu a reusit sa le parcurga. E posibil sa fie teme neobisnuite, interesante, despre lumea de ieri, de azi si de maine, cu un limbaj care sa te motiveze sa cauti sensurile potrivite si cu dictiunea ideii care provoaca acuitatea cititorului. Toate unitatile cuprind texte lungi si numeroase sarcini de lucru pentru a se construi o intelegere in detaliu si profunda a acestora.
 
Unitatea 1 este structurata pe baza unor texte in care se mizeaza pe intelegerea vocabularului, pe lectura orientata in functie de un scop precis, iar parcurgerea fiecarei secvente sa ofere posibilitatea de a detine controlul asupra sensurilor. In plus, cititorii, vor realiza si inferente, vor esentializa textul si il vor organiza, ajungand sa-l interpreteze si sa aiba o atitudine critica fata de el. In a doua unitate, sarcinile de lucru abordeaza o strategie de literatie prin care intrebarile cresc treptat in complexitate. S-au creat intrebari de tipul In text - chiar acolo, In text - gandeste si cauta, In mintea ta - autorul si tu, In mintea ta - pe cont propriu si, in plus, prin ultimele intrebari cu caracter metacognitiv am directionat procesul de receptare spre crearea de catre cititori a propriei strategii de comprehensiune si interpretare a informatiilor dintr-un text. Ulterior, in unitatea 3 am dinamizat tipul sarcinilor din perspectiva sinergiei proceselor cognitive, astfel incat elevii sa valorifice tot ceea ce au dobandit de-a lungul lecturilor realizate. In ultima unitate, ne-am deschis spre multiliteratie, spre receptarea unor texte multimodale, cu accent pe sarcini care sa construiasca identitatea multiliterata a elevilor care traiesc intr-o lumea a pixelilor, dinamica si provocatoare.
 
Cei care vor parcurge fiecare pagina a acestui volum isi vor crea o obisnuinta in utilizarea anumitor strategii de comprehensiune si interpretare a textului. Speram sa oferim un context favorabil cunoasterii unor informatii despre lume, dar si construirii unor strategii optime de abordare a textului nonliterar. Odata parcurse volumele dedicate receptarii textului nonliterar, speram ca cititorii sa fie eficienti, profunzi, flexibili si constienti de forta informatiei.

In acest moment, rolul unui cititor de text nonliterar este de a fi activ, de a transforma textul si de a-i permite textului sa il modifice pe el insusi. Trebuie sa citim cu un ochi sceptic, sa interogam ceea ce aflam de la autor. In acelasi timp, trebuie sa citim cu o minte deschisa capabila sa se orienteze spre aspecte care pot schimba intelegerea textului, intelegerea noastra si a lumii din jur. Nonliterarul este in centrul schimbarilor si al provocarilor in devenirea unui elev. - K. Beers, R.E. Probst, Reading nonfiction, 2016, p. 17
Citește mai mult

nou

transport gratuit

57.00Lei

57.00Lei

Primești 57 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Estimare livrare miercuri, 3 decembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului

LiteraTie. Citim, intelegem, ne informam! Clasele 9-12. Caietul elevului. Pentru adolescenti

Lectura unui text nonliterar te provoaca sa fii foarte atent la toate articulatiile textului, sa citesti concentrat fiecare rand, dar si dincolo de randurile textului. Din acest motiv, in continuarea abilitatilor dezvoltate in celelalte volume, la nivel liceal propunem texte pe care, poate, un tanar cititor inca nu a reusit sa le parcurga. E posibil sa fie teme neobisnuite, interesante, despre lumea de ieri, de azi si de maine, cu un limbaj care sa te motiveze sa cauti sensurile potrivite si cu dictiunea ideii care provoaca acuitatea cititorului. Toate unitatile cuprind texte lungi si numeroase sarcini de lucru pentru a se construi o intelegere in detaliu si profunda a acestora.
 
Unitatea 1 este structurata pe baza unor texte in care se mizeaza pe intelegerea vocabularului, pe lectura orientata in functie de un scop precis, iar parcurgerea fiecarei secvente sa ofere posibilitatea de a detine controlul asupra sensurilor. In plus, cititorii, vor realiza si inferente, vor esentializa textul si il vor organiza, ajungand sa-l interpreteze si sa aiba o atitudine critica fata de el. In a doua unitate, sarcinile de lucru abordeaza o strategie de literatie prin care intrebarile cresc treptat in complexitate. S-au creat intrebari de tipul In text - chiar acolo, In text - gandeste si cauta, In mintea ta - autorul si tu, In mintea ta - pe cont propriu si, in plus, prin ultimele intrebari cu caracter metacognitiv am directionat procesul de receptare spre crearea de catre cititori a propriei strategii de comprehensiune si interpretare a informatiilor dintr-un text. Ulterior, in unitatea 3 am dinamizat tipul sarcinilor din perspectiva sinergiei proceselor cognitive, astfel incat elevii sa valorifice tot ceea ce au dobandit de-a lungul lecturilor realizate. In ultima unitate, ne-am deschis spre multiliteratie, spre receptarea unor texte multimodale, cu accent pe sarcini care sa construiasca identitatea multiliterata a elevilor care traiesc intr-o lumea a pixelilor, dinamica si provocatoare.
 
Cei care vor parcurge fiecare pagina a acestui volum isi vor crea o obisnuinta in utilizarea anumitor strategii de comprehensiune si interpretare a textului. Speram sa oferim un context favorabil cunoasterii unor informatii despre lume, dar si construirii unor strategii optime de abordare a textului nonliterar. Odata parcurse volumele dedicate receptarii textului nonliterar, speram ca cititorii sa fie eficienti, profunzi, flexibili si constienti de forta informatiei.

In acest moment, rolul unui cititor de text nonliterar este de a fi activ, de a transforma textul si de a-i permite textului sa il modifice pe el insusi. Trebuie sa citim cu un ochi sceptic, sa interogam ceea ce aflam de la autor. In acelasi timp, trebuie sa citim cu o minte deschisa capabila sa se orienteze spre aspecte care pot schimba intelegerea textului, intelegerea noastra si a lumii din jur. Nonliterarul este in centrul schimbarilor si al provocarilor in devenirea unui elev. - K. Beers, R.E. Probst, Reading nonfiction, 2016, p. 17
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo