headerdesktop  engwktr12aug

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile engwktr12aug

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-20%-35% la TOATE Cartile in limba Engleza

TRANSPORT GRATUIT

la comenzile de peste 50 lei!

Comanda acum!
Close

Mircea Eliade si Italia

De (autor): Feder Liliana Rodica

0
(0 reviews)
Mircea Eliade si Italia - Feder Liliana Rodica

Mircea Eliade si Italia

De (autor): Feder Liliana Rodica

0
(0 reviews)
Cartea propune cititorului o imersiune in biografia de tinerete a istoricului religiilor Mircea Eliade, care desprinzandu-se de tutela librariei franceze, se orienteaza temporar, spre alte spatii culturale, iar cel italian a fost unul predilect.
 
Propensiunile italofile, mult mai accentuate in anii primei varste creatoare, il dispun spre o directie opusa celei alese de multi dintre exponentii generatiei sale: Cioran, Noica, Sebastian, Acterian etc. Intentia de depasire a complexului etnic, a provincialismului cultural romanesc prin posibilitatea transgresarii spre universalitate l-a situat intr-o directie dificila, solicitanta si riscanta, daca luam in considerare atributele productiei creatoare din aceasta etapa.
 
Solutia deprovincializarii culturii romane Eliade o traieste prin materializarea "initiativei bibliografice", sintagma innobilata de sinonimia termenului enciclopedism. In consecinta, nu se va opri doar la cartile si autorii la moda in mediul cultural bucurestean, astfel ca in articolele de tinerete vom gasi invocati, recenzati scriitori, filosofi, istorici ai religiilor precum: Dante Alighieri, Alfredo Panzini, Italo Svevo, Giovanni Papini, Raffaele Pettazzoni, Vittorio Macchioro, Giovanni Buonaiuti, Giuseppe Tucci, Julius Evola, intelectuali frecventati si asumati.
 
Indraznim sa mergem mai departe in a propune cititorului perceperea acestei alegeri ca gest constient, ca o tentativa (chiar daca juvenila) de a se privi in oglinda si a-si explica cum ar trebui slefuite anumite calitati/defecte, ca parte a unui eu creator.
 
Pare-se ca aceasta oglinda au fost pe rand acesti profesori, scriitori, filosofi, istorici ai religiilor italieni ce-i confirmau foarte devreme, inca din adolescenta, ca spargerea tiparelor existentiale nu trebuia sa sperie. Ca eruditia, atat de des citata in cazul multora dintre ei (Arturo Farinelli, Augusto Rostagni), dezideratul enciclopedismului ca operator necesar al sintezei in cultura romana, interesele intelectuale pentru sentimentul religios dincolo de firesc (Arigo Levasti), interesul pentru misticism sau orfism (Vittorio Macchioro) in contextul mai larg al crestinismului (Giovanni Buonaiuti, Raffaele Pettazzoni), atipismul unor destine intelectuale (Giuseppe Vailati si Aldo Mieli) insumau caracteristicile unor constiinte ce luptau pentru reasanarea culturii, pentru iesirea dintr-un provincialism prafuit si depasit de realitatea istorico-culturala.
 
Toate aceste atribute reprezentau manifestarea insasi a masculinitatii si virilitatii intelectuale ale tanarului Eliade, via Giovanni Papini, doar ca ele se doreau a fi confirmate. Asemeni papinistilor italieni, Eliade in calitate de Sef al tinerei generatii simte nevoia crearii premiselor unui salt de calitate in cultura romana; lupta, in ipostaza de publicist cu accente personale, traita si consumata in interiorul generatiei se doreste o afirmare a identitatii culturale romane in noul scenariu european. Deprovincializarea culturala devine dezideratul comun al intelectualilor Papini si Eliade.
 
Daca au reusit? In ceea ce-l priveste pe Eliade, privindu-i efortul de reinnoire si primenire culturala din perspectiva unei noi interpretari a fenomenului religios - din perspectiva hermeneuticii istoriei religiilor - si a introducerii comparatismului ca instrument de lucru, putem afirma ca si-a atins scopul (a se vedea relatia Pettazzoni-Eliade in crearea esafodajului istoriei religiilor). Acum se pune intrebarea, mai poate fascina o astfel de biografie in era deprinderii "competentelor"? Te las pe tine, draga cititorule sa iti raspunzi… Noi credem ca da!
Citeste mai mult

40.00Lei

Sau 4000 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Stiai ca in luna august ai Ridicare Personala Gratuita, indiferent de optiunea selectata?
Ridicare Personala GRATUITA!

easybox / Ship&Go TOATA luna August!

Descrierea produsului

Cartea propune cititorului o imersiune in biografia de tinerete a istoricului religiilor Mircea Eliade, care desprinzandu-se de tutela librariei franceze, se orienteaza temporar, spre alte spatii culturale, iar cel italian a fost unul predilect.
 
Propensiunile italofile, mult mai accentuate in anii primei varste creatoare, il dispun spre o directie opusa celei alese de multi dintre exponentii generatiei sale: Cioran, Noica, Sebastian, Acterian etc. Intentia de depasire a complexului etnic, a provincialismului cultural romanesc prin posibilitatea transgresarii spre universalitate l-a situat intr-o directie dificila, solicitanta si riscanta, daca luam in considerare atributele productiei creatoare din aceasta etapa.
 
Solutia deprovincializarii culturii romane Eliade o traieste prin materializarea "initiativei bibliografice", sintagma innobilata de sinonimia termenului enciclopedism. In consecinta, nu se va opri doar la cartile si autorii la moda in mediul cultural bucurestean, astfel ca in articolele de tinerete vom gasi invocati, recenzati scriitori, filosofi, istorici ai religiilor precum: Dante Alighieri, Alfredo Panzini, Italo Svevo, Giovanni Papini, Raffaele Pettazzoni, Vittorio Macchioro, Giovanni Buonaiuti, Giuseppe Tucci, Julius Evola, intelectuali frecventati si asumati.
 
Indraznim sa mergem mai departe in a propune cititorului perceperea acestei alegeri ca gest constient, ca o tentativa (chiar daca juvenila) de a se privi in oglinda si a-si explica cum ar trebui slefuite anumite calitati/defecte, ca parte a unui eu creator.
 
Pare-se ca aceasta oglinda au fost pe rand acesti profesori, scriitori, filosofi, istorici ai religiilor italieni ce-i confirmau foarte devreme, inca din adolescenta, ca spargerea tiparelor existentiale nu trebuia sa sperie. Ca eruditia, atat de des citata in cazul multora dintre ei (Arturo Farinelli, Augusto Rostagni), dezideratul enciclopedismului ca operator necesar al sintezei in cultura romana, interesele intelectuale pentru sentimentul religios dincolo de firesc (Arigo Levasti), interesul pentru misticism sau orfism (Vittorio Macchioro) in contextul mai larg al crestinismului (Giovanni Buonaiuti, Raffaele Pettazzoni), atipismul unor destine intelectuale (Giuseppe Vailati si Aldo Mieli) insumau caracteristicile unor constiinte ce luptau pentru reasanarea culturii, pentru iesirea dintr-un provincialism prafuit si depasit de realitatea istorico-culturala.
 
Toate aceste atribute reprezentau manifestarea insasi a masculinitatii si virilitatii intelectuale ale tanarului Eliade, via Giovanni Papini, doar ca ele se doreau a fi confirmate. Asemeni papinistilor italieni, Eliade in calitate de Sef al tinerei generatii simte nevoia crearii premiselor unui salt de calitate in cultura romana; lupta, in ipostaza de publicist cu accente personale, traita si consumata in interiorul generatiei se doreste o afirmare a identitatii culturale romane in noul scenariu european. Deprovincializarea culturala devine dezideratul comun al intelectualilor Papini si Eliade.
 
Daca au reusit? In ceea ce-l priveste pe Eliade, privindu-i efortul de reinnoire si primenire culturala din perspectiva unei noi interpretari a fenomenului religios - din perspectiva hermeneuticii istoriei religiilor - si a introducerii comparatismului ca instrument de lucru, putem afirma ca si-a atins scopul (a se vedea relatia Pettazzoni-Eliade in crearea esafodajului istoriei religiilor). Acum se pune intrebarea, mai poate fascina o astfel de biografie in era deprinderii "competentelor"? Te las pe tine, draga cititorule sa iti raspunzi… Noi credem ca da!
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one