headerdesktop literatransp29iun25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile literatransp29iun25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🍒Weekend Litera -50% -20%

🚛 la doar 4.99lei!

Poftă de citit?

Hai la răsfoit!

Modernitate si postmodernitate in predarea istoriei

De (autor): Felicia-Elena Boscodeala

0
(0 review-uri)
Modernitate si postmodernitate in predarea istoriei - Felicia-Elena Boscodeala
Rasfoieste

Modernitate si postmodernitate in predarea istoriei

De (autor): Felicia-Elena Boscodeala

0
(0 review-uri)
Problematica istoriei constituie un domeniu care se afla, direct sau indirect, in centrul dezbaterilor actuale. Istoria este diagonala temporala care traverseaza societatea contemporana. Ea ofera reperele esentiale pentru evolutiile lumii actuale-trecutul, prezentul si viitorul. Exista numeroase controverse in acest domeniu. Statutul epistemologic al istoriei ca domeniu stiintific este repus in discutie. Toata lumea face, mai mult sau mai putin, istorie, afirma nu demult un autor. Ceea ce face ca, adesea, cunoasterea istorica sa fie contaminata de cunoasterea comuna, iar adevarul istoric sa fie relativizat si explicatia sa fie predominant narativa. Discursul istoricilor este sufocat de date. Toate acestea au consecinte si asupra istoriei ca disciplina in Invatamant. Transmiterea cunoasterii istorice constituie o problema esentiala a pedagogiei si didacficii de specialitate care trebuie sa raspunda la intrebari precum: Pentru ce (sau de ce) se mai predam istorie? Cum sa o predam? Daca avem in vedere aspectele mentionate, cartea se inscrie intr-un perimetru didactic foarte actual.
 
Este provocator sa discutam despre postmodernitate in pedagogie si didactica, in masura in care aceasta ne permite sa regandim unele dintre principiile si modalitatile de predare si invatare. Dupa opinia mea, scoala contemporana functioneaza, in mare masura, in paradigma modernitatii. Exista un decalaj evident intre practica scolara, dominata de optica modernitatii ii discursul postmodernitatii pedagogice. Meritul lucrarii consista in realizarea unor delimitari si clarificari teoretice riguroase ii sistematice, in evidentierea zonelor in care perspectiva postmodernitatii poate aduce schimbari in practicile educationale, in genere, si a celor din domeniul predarii istoriei, in particular. - Prof. univ. dr. Emil Paun
Citeste mai mult

nou

50.00Lei

50.00Lei

Primesti 50 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Livrare

Estimare livrare marti, 1 iulie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. In cazul perioadelor aglomerate pot aparea intarzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizeaza in decursul a 24-48 de ore (zile lucratoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cartilor in engleza aflate in stocul furnizorilor nostri se realizeaza in intervalul de 2-4 saptamani, afisat in pagina de produs. Toate comenzile care contin un titlu din aceasta categorie vor fi livrate la termenul cel mai indelungat. in cazul in care doresti impartirea comenzii, te rugam sa ne contactezi pentru a-ti comunica toate conditiile. Poti gasi aceste informatii si in sectiunea Termeni si Conditii.

Descrierea produsului

Problematica istoriei constituie un domeniu care se afla, direct sau indirect, in centrul dezbaterilor actuale. Istoria este diagonala temporala care traverseaza societatea contemporana. Ea ofera reperele esentiale pentru evolutiile lumii actuale-trecutul, prezentul si viitorul. Exista numeroase controverse in acest domeniu. Statutul epistemologic al istoriei ca domeniu stiintific este repus in discutie. Toata lumea face, mai mult sau mai putin, istorie, afirma nu demult un autor. Ceea ce face ca, adesea, cunoasterea istorica sa fie contaminata de cunoasterea comuna, iar adevarul istoric sa fie relativizat si explicatia sa fie predominant narativa. Discursul istoricilor este sufocat de date. Toate acestea au consecinte si asupra istoriei ca disciplina in Invatamant. Transmiterea cunoasterii istorice constituie o problema esentiala a pedagogiei si didacficii de specialitate care trebuie sa raspunda la intrebari precum: Pentru ce (sau de ce) se mai predam istorie? Cum sa o predam? Daca avem in vedere aspectele mentionate, cartea se inscrie intr-un perimetru didactic foarte actual.
 
Este provocator sa discutam despre postmodernitate in pedagogie si didactica, in masura in care aceasta ne permite sa regandim unele dintre principiile si modalitatile de predare si invatare. Dupa opinia mea, scoala contemporana functioneaza, in mare masura, in paradigma modernitatii. Exista un decalaj evident intre practica scolara, dominata de optica modernitatii ii discursul postmodernitatii pedagogice. Meritul lucrarii consista in realizarea unor delimitari si clarificari teoretice riguroase ii sistematice, in evidentierea zonelor in care perspectiva postmodernitatii poate aduce schimbari in practicile educationale, in genere, si a celor din domeniul predarii istoriei, in particular. - Prof. univ. dr. Emil Paun
Citeste mai mult

S-ar putea sa-ti placa si

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one