Orientari, directii, curente ale muzicii romanesti din a doua jumatate a secolului XX

Orientari, directii, curente ale muzicii romanesti din a doua jumatate a secolului XX
Eu nu voi stoarce niciodata lamaia. Ii mai las niste suc pentru a le oferi aceasta placere si altora. Din punctul meu de vedere, aceasta carte avea rolul de a deschide un drum nu de a-l inchide. O vedeam ca pe un prim pas. O caramida pusa la temelia unei viitoare cercetari ample. De aici concizia ce a ajutat probabil ca aceasta lucrare sa devina material didactic. - Irinel Anghel
Carte-ghid, carte-dictionar, carte-(mini)enciclopedie, carte-model analitic, in care ambele abordari - cea istorica si cea sistematica - relationeaza intr-un mod fertil, aspirand in fluviul narativ al textului si punand intr-o relatie organica, fapte, nume si titluri foarte diferite, asigurand o comunicare biunivoca intre idei si concepte distantate temporal, insa orientate univoc intr-o directie evolutiva comuna. Textul cartii beneficiaza de un solid aparat argumentativ - citate, tabele, exemple muzicale -, operat de Irinel Anghel cu un admirabil control al necesarului suficient si scotand in evidenta in primul rand ofertanta ideatica si tematica si nu in ultimul rand darzenia si indiscutabila originalitate a scolii componistice romanesti. - Oleg Garaz
Creatia muzicologica: eseuri si studii in revista Muzica a Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania: De la sonor la grafic: spiritul geometric al creatiei lui Anton Webern, De la Caragiale la metamuzica: opera «Revulutia» de Adrian Iorgulescu, Consideratii asupra conceptului de metamuzica, O posibila teorie a creatiei arhetipale, Functia anomaliei in creatia muzicala, Estetica onirica, Arta experientiala, Abordari transfrontaliere, Ce este Postumanismul?
Descrierea produsului
Eu nu voi stoarce niciodata lamaia. Ii mai las niste suc pentru a le oferi aceasta placere si altora. Din punctul meu de vedere, aceasta carte avea rolul de a deschide un drum nu de a-l inchide. O vedeam ca pe un prim pas. O caramida pusa la temelia unei viitoare cercetari ample. De aici concizia ce a ajutat probabil ca aceasta lucrare sa devina material didactic. - Irinel Anghel
Carte-ghid, carte-dictionar, carte-(mini)enciclopedie, carte-model analitic, in care ambele abordari - cea istorica si cea sistematica - relationeaza intr-un mod fertil, aspirand in fluviul narativ al textului si punand intr-o relatie organica, fapte, nume si titluri foarte diferite, asigurand o comunicare biunivoca intre idei si concepte distantate temporal, insa orientate univoc intr-o directie evolutiva comuna. Textul cartii beneficiaza de un solid aparat argumentativ - citate, tabele, exemple muzicale -, operat de Irinel Anghel cu un admirabil control al necesarului suficient si scotand in evidenta in primul rand ofertanta ideatica si tematica si nu in ultimul rand darzenia si indiscutabila originalitate a scolii componistice romanesti. - Oleg Garaz
Creatia muzicologica: eseuri si studii in revista Muzica a Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania: De la sonor la grafic: spiritul geometric al creatiei lui Anton Webern, De la Caragiale la metamuzica: opera «Revulutia» de Adrian Iorgulescu, Consideratii asupra conceptului de metamuzica, O posibila teorie a creatiei arhetipale, Functia anomaliei in creatia muzicala, Estetica onirica, Arta experientiala, Abordari transfrontaliere, Ce este Postumanismul?
Detaliile produsului