headerdesktop eng29mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile eng29mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Weekend English Books -20%-40%

siii

Transport la DOAR 4.99 lei!

Comanda acum!

Pedagogia comunicarii

De (autor): Laurentiu Soitu

0
(0 review-uri)
Pedagogia comunicarii - Laurentiu Soitu
Rasfoieste

Pedagogia comunicarii

De (autor): Laurentiu Soitu

0
(0 review-uri)
Poate cea mai prezenta dintre temele aflate in dezbaterea parintilor si profesorilor este aceea a (re)definirii continue. Nu a fost niciodata usor de obtinut consensul asupra sintagmei care defineste un univers in stare de continua devenire, asa cum este cel al copilului, dar cu atit mai dificil este acum cind, prin multiple mijloace de comunicare in masa ori de interventie comunitara, imaginea principalelor institutii educative - scoala si familia - a suferit transformari radicale, impunindu-li-se reguli care le deschid si le cer transparenta, acolo unde erau autonome si suverane, dar le si confera mai multa valoare ca elemente componente ale unui sistem educativ tot mai coerent si mai bine articulat. Responsabilitatea scolii si familiei nu mai este indeajuns pentru a da socoteala de reusitele generatiilor in plan profesional si social. Multitudinea interdependentelor face ca cele doua institutii sa piarda din autonomie, dar sa si sa cedeze din raspundere altor centre socializatoare, cu putere educogena.Volumul de fata ilustreaza atit multiplele interactiuni cit si efectele diverse, la nivelul elevilor si profesorilor. A vorbi despre agresivitate ca fenomen cu semnificatii strict negative si, mai ales, ca exclusiv dependent de subiectul devenit agresiv este un demers limitativ, cel putin din perspectiva educatiei. Ca urmare, volumul are in vedere structurile psihologice fundamentale si, pe acest temei, mediul de formare a conduitelor agresive. Operatia de identificare a principalilor responsabili ai acestor atitudini si comportamente este realizata in capitolul I, in care se demonstreaza ca, inainte de orice, exista agresivitatea indiferentei tuturor actorilor educatiei. Copilul creste in medii la nivelul carora indiferenta este cel mai mare dusman al educatiei pentru toleranta, pentru respectul de sine si de celalalt, al educatiei pentru drepturile inalienabile ale omului si mediului. Adolescentul nu mai crede in onestitatea familiei sale, in promisiunile decidentilor din plan educativ - ale politicienilor si ale contractelor sociale -, avind experientele directe si/sau indirecte ale nerespectarii si neasumarii lor responsabile. Capitolul al II-lea investigheaza conduitele agresive ale elevilor la nivelul scolii, abordind diferentiat principalele lor forme de manifestare: vandalismul scolar si violentele scolare. Prezentarea cauzalitatii, a tipologiilor si aspectelor specifice de manifestare ale acestor doua conduite este in masura sa evidentieze complexitatea acestor fenomene si, in acelasi timp, sa schiteze cadrul de actiune si strategiile ameliorarii. Vandalismul si violentele scolare sint prezentate din perspectiva psihologica, pedagogica, economica si sociala, imbracind forme de manifestare fizica, verbala, psihologica si simbolica. Desi nu se ignora factorii extrascolari, cu rolul lor special in etiologia conduitelor agresive din scoala, capitolul se centreaza pe analiza cauzelor specifice scolii si procesului instructiv-educativ, deschizind posibilitati de interventie, indeosebi, cadrelor didactice. De o tratare simetrica, din perspectiva cauzala, beneficiaza capitolele privind agresivitatea in relatia profesor-elev si agresivitatea in relatia elev-profesor. Cercetarea efectuata in mai multe licee din Iasi si Botosani a reliefat argumentele necesare sustinerii premisei noastre: agresivitatea subiectilor este determinata de comportamentul verbal si neverbal - atitudinile, tonul, privirea, proximitatea actorilor educatiei scolare. Investigatiile au scos in prim plan, de asemenea, particularitatile acestor influente in functie de rol-statusul profesorilor si al elevilor, de virsta si experienta psihosociala si profesionala a fiecaruia. S-au impus atentiei deosebirile semnificative dintre comportamentele elevilor si profesorilor, in functie de calitatea mediului scolar, existind diferente intre valorile agresivitatii, la diferitele scoli.

Din cuprins:
• Comunicarea si interactiunea;
• Conceptul de sine in comunicarea interpersonala;
• Competenta si competente de comunicare;
• Tipuri de comunicare educationala;
• Diferenta dintre educatie si manipulare;
• Profesor, educator sau formator?
• Strategii de comunicare didactica.
Citeste mai mult

36.99Lei

36.99Lei

Primesti 36 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Poate cea mai prezenta dintre temele aflate in dezbaterea parintilor si profesorilor este aceea a (re)definirii continue. Nu a fost niciodata usor de obtinut consensul asupra sintagmei care defineste un univers in stare de continua devenire, asa cum este cel al copilului, dar cu atit mai dificil este acum cind, prin multiple mijloace de comunicare in masa ori de interventie comunitara, imaginea principalelor institutii educative - scoala si familia - a suferit transformari radicale, impunindu-li-se reguli care le deschid si le cer transparenta, acolo unde erau autonome si suverane, dar le si confera mai multa valoare ca elemente componente ale unui sistem educativ tot mai coerent si mai bine articulat. Responsabilitatea scolii si familiei nu mai este indeajuns pentru a da socoteala de reusitele generatiilor in plan profesional si social. Multitudinea interdependentelor face ca cele doua institutii sa piarda din autonomie, dar sa si sa cedeze din raspundere altor centre socializatoare, cu putere educogena.Volumul de fata ilustreaza atit multiplele interactiuni cit si efectele diverse, la nivelul elevilor si profesorilor. A vorbi despre agresivitate ca fenomen cu semnificatii strict negative si, mai ales, ca exclusiv dependent de subiectul devenit agresiv este un demers limitativ, cel putin din perspectiva educatiei. Ca urmare, volumul are in vedere structurile psihologice fundamentale si, pe acest temei, mediul de formare a conduitelor agresive. Operatia de identificare a principalilor responsabili ai acestor atitudini si comportamente este realizata in capitolul I, in care se demonstreaza ca, inainte de orice, exista agresivitatea indiferentei tuturor actorilor educatiei. Copilul creste in medii la nivelul carora indiferenta este cel mai mare dusman al educatiei pentru toleranta, pentru respectul de sine si de celalalt, al educatiei pentru drepturile inalienabile ale omului si mediului. Adolescentul nu mai crede in onestitatea familiei sale, in promisiunile decidentilor din plan educativ - ale politicienilor si ale contractelor sociale -, avind experientele directe si/sau indirecte ale nerespectarii si neasumarii lor responsabile. Capitolul al II-lea investigheaza conduitele agresive ale elevilor la nivelul scolii, abordind diferentiat principalele lor forme de manifestare: vandalismul scolar si violentele scolare. Prezentarea cauzalitatii, a tipologiilor si aspectelor specifice de manifestare ale acestor doua conduite este in masura sa evidentieze complexitatea acestor fenomene si, in acelasi timp, sa schiteze cadrul de actiune si strategiile ameliorarii. Vandalismul si violentele scolare sint prezentate din perspectiva psihologica, pedagogica, economica si sociala, imbracind forme de manifestare fizica, verbala, psihologica si simbolica. Desi nu se ignora factorii extrascolari, cu rolul lor special in etiologia conduitelor agresive din scoala, capitolul se centreaza pe analiza cauzelor specifice scolii si procesului instructiv-educativ, deschizind posibilitati de interventie, indeosebi, cadrelor didactice. De o tratare simetrica, din perspectiva cauzala, beneficiaza capitolele privind agresivitatea in relatia profesor-elev si agresivitatea in relatia elev-profesor. Cercetarea efectuata in mai multe licee din Iasi si Botosani a reliefat argumentele necesare sustinerii premisei noastre: agresivitatea subiectilor este determinata de comportamentul verbal si neverbal - atitudinile, tonul, privirea, proximitatea actorilor educatiei scolare. Investigatiile au scos in prim plan, de asemenea, particularitatile acestor influente in functie de rol-statusul profesorilor si al elevilor, de virsta si experienta psihosociala si profesionala a fiecaruia. S-au impus atentiei deosebirile semnificative dintre comportamentele elevilor si profesorilor, in functie de calitatea mediului scolar, existind diferente intre valorile agresivitatii, la diferitele scoli.

Din cuprins:
• Comunicarea si interactiunea;
• Conceptul de sine in comunicarea interpersonala;
• Competenta si competente de comunicare;
• Tipuri de comunicare educationala;
• Diferenta dintre educatie si manipulare;
• Profesor, educator sau formator?
• Strategii de comunicare didactica.
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one