headerdesktop corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% -30% la Corint si Leda

siii TRANSPORT GRATUIT

la TOATE comenzile peste 50 lei!

Profita acum!

Piese pentru pian

De (autor): Myriam Marbe

0
(0 review-uri)
Piese pentru pian - Myriam Marbe
Rasfoieste

Piese pentru pian

De (autor): Myriam Marbe

0
(0 review-uri)
Lucrarea de fata nu este o metoda de pian. Autorul propune doar sa imbine in ea elementele de tehnica necesare uceniciei pianistice, cu unele probleme de compozitie, in buna parte mai noi, si bazate in special pe cinlecul popular. Astfel, inca de timpuriu ; elevul va fi pregatit treptat sa devina recep-tiv, sa inteleaga si sa poata interpreta lucrari de factura materna. 
Prezenta folclorului in muzica ure felurile maniere de realizare - iar aceea a citatului, adica, a prezentarii sau integrarii unui cantec popular ca atare intr-o compozitie muzicala, este doar una din posibilitati.
Caracterul specific al unei lucrari poate reiesi insa si din folosirea doar a unor elemente ale muzicii populare, pe care compozitorul le reimbina dupa personalitatea sa. Drumul creatiei lui Enescu, de pilda, ilustreaza, pe deplin acest lucru. Depasind tehnica citatului din folclor, folosita in perioada de inceput a creatiei, Enescu s-a orientat catre o valorificare superioara a folclorului. in toate lucrarile sale recunoastem acel spirit popular care, la o analiza mai amanuntita, isi dezvaluie si aspectul tehnic; franturi intonationale, potente modale, formule ritmice etc., sunt preluate tot din folclor, dar reimbinate, sintetizate de compozitor intr-o viziune personala.
O asemenea folosire a folclorului prin valorificarea elementelor sale componente, presupune cunoasterea sa nu numai pentru compozitor ci si pentru interpret, care va putea astfel sa-si imbogateasca paleta.
Micile compozitii cuprinse in volum urmaresc tocmai prezentarea unora dintre aceste elemente in piese de diverse grade de dificultate tehnica, astfel incat sa fie folositoare tuturor treptelor invatamantului elementar si mediu. De asemenea, exista si piese mai usoare, in ceea ce priveste latura tehnica, dar care solicita mai multa atentie la interpretare (de exemplu Mica suita pe teme populare), destinate celor ce poseda o pregatire muzicala avansata, nu insa, si una pianistica corespunzatoare (ca de pilda unii elevi de la cursul de pian general). Ele mai pot fi folosite si ca exercitii de citire la prima vedere.
Piesele din volum folosesc fie o tematica proprie, fie teme populare, indicand in acest caz, la sfarsilul lucrarii, culegerile in care se gasesc. Numerele respective au asterisc.
Scopul lucrarii este, dupa cum am mai spus, pregatirea treptata a elevului catre intelegerea muzicii moderne. De aceea, alaturi de piese simple, scrise in tonalitati sau forme muzicale aflate in sfera cunostintelor si a intelegerii sale directe, am introdus si piese scrise in moduri uneori mai complicate, sau cu unele aspecte armonice, polifonice sau ritmice mai dificile. 
Mici explicatii inlesnesc calea spre intelegerea lor. Dar problemele modurilor, ale armoniei etc. sunt mult prea vaste pentru a putea fi macar amintite; luarea de contact sumara pe care ne-a permis-o caracterul acestei lucrari va fi, insa, un inceput, deschizind gustul catre o analizare mai aprofundata, catre o cultura, muzicala multilaterala. - Myriam Marbe
Citeste mai mult

30.00Lei

30.00Lei

Primesti 30 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Lucrarea de fata nu este o metoda de pian. Autorul propune doar sa imbine in ea elementele de tehnica necesare uceniciei pianistice, cu unele probleme de compozitie, in buna parte mai noi, si bazate in special pe cinlecul popular. Astfel, inca de timpuriu ; elevul va fi pregatit treptat sa devina recep-tiv, sa inteleaga si sa poata interpreta lucrari de factura materna. 
Prezenta folclorului in muzica ure felurile maniere de realizare - iar aceea a citatului, adica, a prezentarii sau integrarii unui cantec popular ca atare intr-o compozitie muzicala, este doar una din posibilitati.
Caracterul specific al unei lucrari poate reiesi insa si din folosirea doar a unor elemente ale muzicii populare, pe care compozitorul le reimbina dupa personalitatea sa. Drumul creatiei lui Enescu, de pilda, ilustreaza, pe deplin acest lucru. Depasind tehnica citatului din folclor, folosita in perioada de inceput a creatiei, Enescu s-a orientat catre o valorificare superioara a folclorului. in toate lucrarile sale recunoastem acel spirit popular care, la o analiza mai amanuntita, isi dezvaluie si aspectul tehnic; franturi intonationale, potente modale, formule ritmice etc., sunt preluate tot din folclor, dar reimbinate, sintetizate de compozitor intr-o viziune personala.
O asemenea folosire a folclorului prin valorificarea elementelor sale componente, presupune cunoasterea sa nu numai pentru compozitor ci si pentru interpret, care va putea astfel sa-si imbogateasca paleta.
Micile compozitii cuprinse in volum urmaresc tocmai prezentarea unora dintre aceste elemente in piese de diverse grade de dificultate tehnica, astfel incat sa fie folositoare tuturor treptelor invatamantului elementar si mediu. De asemenea, exista si piese mai usoare, in ceea ce priveste latura tehnica, dar care solicita mai multa atentie la interpretare (de exemplu Mica suita pe teme populare), destinate celor ce poseda o pregatire muzicala avansata, nu insa, si una pianistica corespunzatoare (ca de pilda unii elevi de la cursul de pian general). Ele mai pot fi folosite si ca exercitii de citire la prima vedere.
Piesele din volum folosesc fie o tematica proprie, fie teme populare, indicand in acest caz, la sfarsilul lucrarii, culegerile in care se gasesc. Numerele respective au asterisc.
Scopul lucrarii este, dupa cum am mai spus, pregatirea treptata a elevului catre intelegerea muzicii moderne. De aceea, alaturi de piese simple, scrise in tonalitati sau forme muzicale aflate in sfera cunostintelor si a intelegerii sale directe, am introdus si piese scrise in moduri uneori mai complicate, sau cu unele aspecte armonice, polifonice sau ritmice mai dificile. 
Mici explicatii inlesnesc calea spre intelegerea lor. Dar problemele modurilor, ale armoniei etc. sunt mult prea vaste pentru a putea fi macar amintite; luarea de contact sumara pe care ne-a permis-o caracterul acestei lucrari va fi, insa, un inceput, deschizind gustul catre o analizare mai aprofundata, catre o cultura, muzicala multilaterala. - Myriam Marbe
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one