headerdesktop eng29mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile eng29mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Weekend English Books -20%-40%

siii

Transport la DOAR 4.99 lei!

Comanda acum!

Plansul de bucurie facator

De (autor): Hannah Hunt

0
(0 review-uri)
Plansul de bucurie facator - Hannah Hunt
Rasfoieste

Plansul de bucurie facator

De (autor): Hannah Hunt

0
(0 review-uri)
Colectia Patristica, seria Studii:  „Plansul de-bucurie-facator. Lacrimile de pocainta in scrierile Parintilor sirieni si bizantini”.

Importanta lucrarii de fata o reprezinta revalorizarea invataturii Parintilor Bisericii despre lacrimi. Plansul pentru pacatele savarsite curata sufletul celui ce se pocaieste si limpezeste ochii sai duhovnicesti. Aceasta realitate era cunoscuta si traita de Parintii desertului, dupa cum o arata si apoftegmele din Pateric: „Sa plangem fratilor! Ochii nostri sa verse lacrimi inainte ca sa ajungem acolo unde propriile lacrimi ne vor arde trupurile” (Macarie Egipteanul) sau „Roaga-te mai intai pentru darul lacrimilor, pentru ca prin plans sa-ti inmoi asprimea innascuta” (Evagrie Ponticul).

Cartea „Plansul de-bucurie-facator. Lacrimile de pocainta in scrierile Parintilor sirieni si bizantini” se axeaza in principal pe patru autori reprezentativi pentru Traditia Bisericii Ortodoxe: Ioan Scararul, Efrem Sirul, Isaac Sirul si Simeon Noul-Teolog.

Sfantul Ioan Scararul zugraveste un tablou viu al durerii pe care o traieste omul ce se pocaieste. El foloseste un vocabular deosebit de exact din punct de vedere anatomic pentru a descrie senzatia inimii strapunse. Plansul este izvorul de apa racoritoare pe care Dumnezeu il da monahilor smeriti. El ne arata ca monahii sunt plangatorii care „de la trupul lor s-au intors ca de la un dusman”, si in acelasi timp sustine ca omul cu adevarat fara de prihana este cel care „isi ploua neincetat obrajii sai cu apele vii”; cu alte cuvinte, aspectele fizice si spirituale ale firii omenesti lucreaza impreuna pentru dobandirea mantuirii.

Sfantul Efrem Sirul, cel de-al doilea scriitor patristic abordat in „Plansul de-bucurie-facator…”, pune accent pe pocainta femeii pacatoase, cea care i-a spalat picioarele Mantuitorului cu propriile lacrimi (Luca 7, 36-50). Datorita plansului sincer pentru pacatosenia sa, aceasta femeie se dovedeste a fi „vazatoare de Dumnezeu” fiindca, spre deosebire de farisei si de invatatii evrei, ea Il recunoaste pe Iisus Hristos drept Fiul lui Dumnezeu.

Un alt autor din spatiul spiritualitatii siriene, Sfantul Isaac Sirul ne invata ca, prin plans, crestinul implineste cele doua mari porunci ale lui Hristos: lacrimile reprezinta o participare atat la patimirile lui Hristos, cat ale omenirii. „Isaac dezvolta in mod special conceptia monahala despre dinamica dintre iubirea omeneasca si cea dumnezeiasca. Daca sunt nelipsite zi de zi, smerenia si tacerea devin maicile plansului. Pocainta este manifestarea sa omeneasca. Omul care se pocaieste, faptura lui Dumnezeu din carne si duh, este simbolizata de persoana monahului, a carui lucrare zilnica de iubire si intristare il defineste pe plangator” (p. 204).

Pentru Sfantul Isaac, nevointa neincetata a monahului de a plange pentru pacate reprezinta o intalnire a Dumnezeului cel Viu, al Carui Fiu, prin viata si moartea Sa, devine prototipul pentru ce inseamna a suferi si a simti intristare pentru pacat.

Capitolele dedicate Sfantului Simeon Noul-Teolog, teologul lacrimilor neincetate, sunt deosebit de importante pentru intelegerea spiritualitatii isihaste. Hannah Hunt pune accent pe relatia parinte – fiu duhovnicesc dintre Simeon Evlaviosul si Simeon Noul-Teolog. Multe din conceptiile Noului Teolog isi au radacinile in viata inalta a Parintelui sau duhovnic, Simeon Evlaviosul. Printre acestea se afla si indemnul de a varsa lacrimi neincetat: „cine nu plange in fiecare zi – caci preget sa zic in fiecare ceas, ca sa nu par prea exagerat –, acela isi strica si-si pierde sufletul [lasandu-l sa moara de foame]”. Lacrimile nu exprima doar intristare, ci decojesc straturile pacatului, dezvaluind chipul lui Dumnezeu din firea omeneasca de dinainte de cadere.


Citeste mai mult

43.00Lei

43.00Lei

Primesti 43 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Colectia Patristica, seria Studii:  „Plansul de-bucurie-facator. Lacrimile de pocainta in scrierile Parintilor sirieni si bizantini”.

Importanta lucrarii de fata o reprezinta revalorizarea invataturii Parintilor Bisericii despre lacrimi. Plansul pentru pacatele savarsite curata sufletul celui ce se pocaieste si limpezeste ochii sai duhovnicesti. Aceasta realitate era cunoscuta si traita de Parintii desertului, dupa cum o arata si apoftegmele din Pateric: „Sa plangem fratilor! Ochii nostri sa verse lacrimi inainte ca sa ajungem acolo unde propriile lacrimi ne vor arde trupurile” (Macarie Egipteanul) sau „Roaga-te mai intai pentru darul lacrimilor, pentru ca prin plans sa-ti inmoi asprimea innascuta” (Evagrie Ponticul).

Cartea „Plansul de-bucurie-facator. Lacrimile de pocainta in scrierile Parintilor sirieni si bizantini” se axeaza in principal pe patru autori reprezentativi pentru Traditia Bisericii Ortodoxe: Ioan Scararul, Efrem Sirul, Isaac Sirul si Simeon Noul-Teolog.

Sfantul Ioan Scararul zugraveste un tablou viu al durerii pe care o traieste omul ce se pocaieste. El foloseste un vocabular deosebit de exact din punct de vedere anatomic pentru a descrie senzatia inimii strapunse. Plansul este izvorul de apa racoritoare pe care Dumnezeu il da monahilor smeriti. El ne arata ca monahii sunt plangatorii care „de la trupul lor s-au intors ca de la un dusman”, si in acelasi timp sustine ca omul cu adevarat fara de prihana este cel care „isi ploua neincetat obrajii sai cu apele vii”; cu alte cuvinte, aspectele fizice si spirituale ale firii omenesti lucreaza impreuna pentru dobandirea mantuirii.

Sfantul Efrem Sirul, cel de-al doilea scriitor patristic abordat in „Plansul de-bucurie-facator…”, pune accent pe pocainta femeii pacatoase, cea care i-a spalat picioarele Mantuitorului cu propriile lacrimi (Luca 7, 36-50). Datorita plansului sincer pentru pacatosenia sa, aceasta femeie se dovedeste a fi „vazatoare de Dumnezeu” fiindca, spre deosebire de farisei si de invatatii evrei, ea Il recunoaste pe Iisus Hristos drept Fiul lui Dumnezeu.

Un alt autor din spatiul spiritualitatii siriene, Sfantul Isaac Sirul ne invata ca, prin plans, crestinul implineste cele doua mari porunci ale lui Hristos: lacrimile reprezinta o participare atat la patimirile lui Hristos, cat ale omenirii. „Isaac dezvolta in mod special conceptia monahala despre dinamica dintre iubirea omeneasca si cea dumnezeiasca. Daca sunt nelipsite zi de zi, smerenia si tacerea devin maicile plansului. Pocainta este manifestarea sa omeneasca. Omul care se pocaieste, faptura lui Dumnezeu din carne si duh, este simbolizata de persoana monahului, a carui lucrare zilnica de iubire si intristare il defineste pe plangator” (p. 204).

Pentru Sfantul Isaac, nevointa neincetata a monahului de a plange pentru pacate reprezinta o intalnire a Dumnezeului cel Viu, al Carui Fiu, prin viata si moartea Sa, devine prototipul pentru ce inseamna a suferi si a simti intristare pentru pacat.

Capitolele dedicate Sfantului Simeon Noul-Teolog, teologul lacrimilor neincetate, sunt deosebit de importante pentru intelegerea spiritualitatii isihaste. Hannah Hunt pune accent pe relatia parinte – fiu duhovnicesc dintre Simeon Evlaviosul si Simeon Noul-Teolog. Multe din conceptiile Noului Teolog isi au radacinile in viata inalta a Parintelui sau duhovnic, Simeon Evlaviosul. Printre acestea se afla si indemnul de a varsa lacrimi neincetat: „cine nu plange in fiecare zi – caci preget sa zic in fiecare ceas, ca sa nu par prea exagerat –, acela isi strica si-si pierde sufletul [lasandu-l sa moara de foame]”. Lacrimile nu exprima doar intristare, ci decojesc straturile pacatului, dezvaluind chipul lui Dumnezeu din firea omeneasca de dinainte de cadere.


Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one