headerdesktop eng29mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile eng29mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Weekend English Books -20%-40%

siii

Transport la DOAR 4.99 lei!

Comanda acum!

Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune

De (autor): Marin Manolescu

0
(0 review-uri)
Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune - Marin Manolescu
Rasfoieste

Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune

De (autor): Marin Manolescu

0
(0 review-uri)
Volumul Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune intentioneaza sa prezinte teoreticienilor si practicienilor, factorilor de decizie, contributii semnificative ale unor specialisti la diagnosticarea, explicarea, prognosticarea si solutionarea unor probleme sensibile, poate chiar critice din invatamant. Autorii sunt o parte din doctorii in stiintele educatiei care au obtinut doctoratul la Universitatea din Bucuresti in cadrul Scolii doctorale a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, domeniul Stiinte ale Educatiei, sub coordonarea profesorului universitar doctor Marin Manolescu. In prezent ocupa functii didactice importante in universitati, scoli, gradinite sau functii manageriale in diverse structure institutionale la nivelul Ministerului Educatiei, al inspectoratelor scolare sau al institutiilor scolare de la nivel preuniversitar.
 
Volumul isi propune sa valorifice cercetarile realizate de autori in demersul de elaborare a tezelor de doctorat si de obtinere a titlului de „doctor in stiinte ale educatiei”.
 
Tematica este centrata indeosebi pe investigarea problemelor vulnerabile sau chiar critice izvorate din practica educationala precum:
• asigurarea si evaluarea calitatii in educatie la nivel preuniversitar;
• identificarea coerentelor, a incoerentelor din curriculumul scolar la nivel prescolar, primar, gimnazial si liceal si a solutiilor ameliorative;
• optimizarea procesului didactic, prin promovarea unor strategii instructiveducative de asigurare a succesului scolar;
• modernizarea evaluarii atat la nivel institutional cat si la nivel de proces (in invatamantul prescolar, primar, gimnazial si liceal);
• conceperea si realizarea unor documente curriculare (programe, manuale si auxiliare) moderne, interesante, atractive si in concordanta cu asteptarile elevilor si ale celorlalti beneficiari: profesori, parinti etc.
 
Lucrarea noastra se doreste a fi un ghid de bune practici in domeniul cercetarii problematicii complexe si extrem de dinamice a vietii si activitatii in educatia tinerelor generatii. Scoala romaneasca, societatea romaneasca s-au schimbat foarte mult. Incearca sa tina pasul cu evolutiile educationale din Europa si din lume, respectand in acelasi timp traditiile valoroase ale invatamantului romanesc. Acestea nu pot fi ignorate. Ele trebuie cunoscute, intelese, explicate, cercetate, interpretate, acceptate si trebuie procedat in consecinta, in cunostinta de cauza. Fiecare studiu asigura o fundamentare teoretica a problemei investigate si prezinta in continuare designul cercetarii precum si rezultatele, interpretarile, concluziile desprinse, impactul scontat, respectand cerintele impuse de teoria si metodologia cercetarii in stiintele educatiei.
 
Studiile integrate in acest volum imbina urmatoarele trei perspective:
1. fundamentarea teoretica: delimitarile conceptuale, prezentarea evolutiilor in domeniul studiat, prezentarea perspectivelor de cercetare in publicatiile internationale;
2. dimensiunea investigativa, realizata pe esantioane reprezentative, ceea ce ne permite sa vorbim despre reprezentativitate, despre o premisa pentru generalizabilitatea rezultatelor obtinute si, de asemenea, despre faptul ca reprezinta o oportunitate pentru luarea in seama a acestora in alte proiecte de cercetare sociopedagogica in domeniu. Esantionul fiecarui studiu din acest volum reproduce in mod fidel caracteristicile categoriilor socio-profesionale din care a fost selectat, atat din punct de vedere cantitativ cat si calitativ. Componentele observabile si masurabile au fost conceptualizate din perspective diferite si convergente, pe diverse criterii: de cunoastere, potential, impact, pentru a valida posibilitatea de multiplicare a demersului investigativ, oportunitatea identificarii unor noi directii si teme de cercetare tangente cu problematica fiecarui studiu din acest volum. Pentru prelucrarea si analiza datelor culese in procesul investigative au fost utilizate metode statistice si de prelucrare consacrate in cercetarea pedagogica (Microsoft Excel si SPSS). Tipurile de analiza au fost: comparatii intre sub-esantioane de subiecti; diferente semnificative statistic; distributiile variabilelor cantitative; tendinta centrala; imprastierea datelor; forma distributieidistributia de frecvente; corelatii. Rezultatele si concluziile obtinute prezinta o oportunitate pentru aplicarea/replicarea acestora in viitoare cercetari/proiecte de cercetare sociopedagogica.
3. dimensiunea actionala, care reuneste opinii, perspective, propuneri, sfaturi si sugestii utile la nivel institutional si personal, propune programe de formare a cadrelor didactice si a parintilor, modificarea legislatiei, schimbarea structurilor institutionale, a mentalitatilor si a practicilor.
 
Beneficiile aduse prin prezentarea rezultatelor studiilor din acest volum vizeaza institutii, persoane, colectivitati, opinia publica etc. Este vorba despre beneficiari directi (elevi, studenti, cadre didactice, factori de decizie) si beneficiari indirecti (parinti, opinia publica, institutii de formare initiala si continua a cadrelor didactice etc). Mizam pe dezvoltarea ulterioara a unor proiecte, initiative, decizii care sa sensibilizeze si sa constientizeze beneficiarii asupra necesitatii schimbarii. Ideile, rezultatele si concluziile promovate prin investigatiile noastre ar putea fi preluate de viitoare analize, cercetari. Speram in efecte de multiplicare a opiniilor, a solutiilor propuse. De asemenea, ne exprimam speranta in diseminarea rezultatelor studiilor noastre in diverse contexte profesionale, de la debutul proiectarii curriculumului scolar si a evaluarii, a programelor de formare pentru cariera didactica, pana la procesul efectiv de predare–invatare; de la conceperea unor metodologii, instrumente de evaluare pentru ocuparea unor functii manageriale si pana la aplicarea efectiva in viata scolara si universitara a principiilor de etica si deontologie profesionala etc. - Prof. univ. Dr. Marin Manolescu, coordonatorul volmului
Citeste mai mult

-5%

PRP: 68.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

64.60Lei

64.60Lei

68.00 Lei

Primesti 64 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Volumul Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune intentioneaza sa prezinte teoreticienilor si practicienilor, factorilor de decizie, contributii semnificative ale unor specialisti la diagnosticarea, explicarea, prognosticarea si solutionarea unor probleme sensibile, poate chiar critice din invatamant. Autorii sunt o parte din doctorii in stiintele educatiei care au obtinut doctoratul la Universitatea din Bucuresti in cadrul Scolii doctorale a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, domeniul Stiinte ale Educatiei, sub coordonarea profesorului universitar doctor Marin Manolescu. In prezent ocupa functii didactice importante in universitati, scoli, gradinite sau functii manageriale in diverse structure institutionale la nivelul Ministerului Educatiei, al inspectoratelor scolare sau al institutiilor scolare de la nivel preuniversitar.
 
Volumul isi propune sa valorifice cercetarile realizate de autori in demersul de elaborare a tezelor de doctorat si de obtinere a titlului de „doctor in stiinte ale educatiei”.
 
Tematica este centrata indeosebi pe investigarea problemelor vulnerabile sau chiar critice izvorate din practica educationala precum:
• asigurarea si evaluarea calitatii in educatie la nivel preuniversitar;
• identificarea coerentelor, a incoerentelor din curriculumul scolar la nivel prescolar, primar, gimnazial si liceal si a solutiilor ameliorative;
• optimizarea procesului didactic, prin promovarea unor strategii instructiveducative de asigurare a succesului scolar;
• modernizarea evaluarii atat la nivel institutional cat si la nivel de proces (in invatamantul prescolar, primar, gimnazial si liceal);
• conceperea si realizarea unor documente curriculare (programe, manuale si auxiliare) moderne, interesante, atractive si in concordanta cu asteptarile elevilor si ale celorlalti beneficiari: profesori, parinti etc.
 
Lucrarea noastra se doreste a fi un ghid de bune practici in domeniul cercetarii problematicii complexe si extrem de dinamice a vietii si activitatii in educatia tinerelor generatii. Scoala romaneasca, societatea romaneasca s-au schimbat foarte mult. Incearca sa tina pasul cu evolutiile educationale din Europa si din lume, respectand in acelasi timp traditiile valoroase ale invatamantului romanesc. Acestea nu pot fi ignorate. Ele trebuie cunoscute, intelese, explicate, cercetate, interpretate, acceptate si trebuie procedat in consecinta, in cunostinta de cauza. Fiecare studiu asigura o fundamentare teoretica a problemei investigate si prezinta in continuare designul cercetarii precum si rezultatele, interpretarile, concluziile desprinse, impactul scontat, respectand cerintele impuse de teoria si metodologia cercetarii in stiintele educatiei.
 
Studiile integrate in acest volum imbina urmatoarele trei perspective:
1. fundamentarea teoretica: delimitarile conceptuale, prezentarea evolutiilor in domeniul studiat, prezentarea perspectivelor de cercetare in publicatiile internationale;
2. dimensiunea investigativa, realizata pe esantioane reprezentative, ceea ce ne permite sa vorbim despre reprezentativitate, despre o premisa pentru generalizabilitatea rezultatelor obtinute si, de asemenea, despre faptul ca reprezinta o oportunitate pentru luarea in seama a acestora in alte proiecte de cercetare sociopedagogica in domeniu. Esantionul fiecarui studiu din acest volum reproduce in mod fidel caracteristicile categoriilor socio-profesionale din care a fost selectat, atat din punct de vedere cantitativ cat si calitativ. Componentele observabile si masurabile au fost conceptualizate din perspective diferite si convergente, pe diverse criterii: de cunoastere, potential, impact, pentru a valida posibilitatea de multiplicare a demersului investigativ, oportunitatea identificarii unor noi directii si teme de cercetare tangente cu problematica fiecarui studiu din acest volum. Pentru prelucrarea si analiza datelor culese in procesul investigative au fost utilizate metode statistice si de prelucrare consacrate in cercetarea pedagogica (Microsoft Excel si SPSS). Tipurile de analiza au fost: comparatii intre sub-esantioane de subiecti; diferente semnificative statistic; distributiile variabilelor cantitative; tendinta centrala; imprastierea datelor; forma distributieidistributia de frecvente; corelatii. Rezultatele si concluziile obtinute prezinta o oportunitate pentru aplicarea/replicarea acestora in viitoare cercetari/proiecte de cercetare sociopedagogica.
3. dimensiunea actionala, care reuneste opinii, perspective, propuneri, sfaturi si sugestii utile la nivel institutional si personal, propune programe de formare a cadrelor didactice si a parintilor, modificarea legislatiei, schimbarea structurilor institutionale, a mentalitatilor si a practicilor.
 
Beneficiile aduse prin prezentarea rezultatelor studiilor din acest volum vizeaza institutii, persoane, colectivitati, opinia publica etc. Este vorba despre beneficiari directi (elevi, studenti, cadre didactice, factori de decizie) si beneficiari indirecti (parinti, opinia publica, institutii de formare initiala si continua a cadrelor didactice etc). Mizam pe dezvoltarea ulterioara a unor proiecte, initiative, decizii care sa sensibilizeze si sa constientizeze beneficiarii asupra necesitatii schimbarii. Ideile, rezultatele si concluziile promovate prin investigatiile noastre ar putea fi preluate de viitoare analize, cercetari. Speram in efecte de multiplicare a opiniilor, a solutiilor propuse. De asemenea, ne exprimam speranta in diseminarea rezultatelor studiilor noastre in diverse contexte profesionale, de la debutul proiectarii curriculumului scolar si a evaluarii, a programelor de formare pentru cariera didactica, pana la procesul efectiv de predare–invatare; de la conceperea unor metodologii, instrumente de evaluare pentru ocuparea unor functii manageriale si pana la aplicarea efectiva in viata scolara si universitara a principiilor de etica si deontologie profesionala etc. - Prof. univ. Dr. Marin Manolescu, coordonatorul volmului
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one