Numarul 10 al revistei
Matca are ca sectiune centrala dosarul
Spoken word, cu Deliric pe coperta si un interviu realizat de Barna Nemethi despre rap precum o alta poezie si despre modul in care algoritmii modeleaza publicul muzicii. Dosarul este completat de texte si interviuri cu
Cosmin Perta, Ioana Milculescu si Psihotrop. Alte sectiuni majore sunt
Fototeoria, cu eseuri de
Tristan Garcia,
Bogdan Ghiu si o micro-antologie alcatuita de Vlad Cristache;
Nod, dedicata festivalului international de la Brasov, cu materiale despre
Mathias Enard,
Edward Ashton si
Linda Bostrom Knausgard; si
Romania e la Budapesta, despre participarea tarii noastre ca invitata la Targul de Carte de la Budapesta.
Ajunsa la numarul 10,
Matca se organizeaza in patru sectiuni majore, avand in centru dosarul
Spoken word. Pe coperta se afla Deliric, intr-un dialog cu Barna Nemethi despre rap precum o alta poezie, despre scenele in care poezia devine spectacol si despre felul in care algoritmii influenteaza modul in care publicul consuma muzica. Dosarul este completat de contributiile lui
Cosmin Perta, Ioana Milculescu si Psihotrop, care exploreaza intersectiile dintre folclor, hip-hop si poezie scrisa.
Fototeoria aduce reflectii filosofice despre fotografia ca arta "clasica", dar permanent reconfigurata de tehnologie. Tristan Garcia si Bogdan Ghiu propun abordari teoretice actuale, iar Vlad Cristache reuneste o micro-antologie de texte romanesti despre fotografie.
In sectiunea Nod, dedicata festivalului international de la Brasov co-organizat de Matca, cititorii gasesc interviuri si dialoguri cu autori precum Mathias Enard, Edward Ashton si Linda Bostrom Knausgard, care discuta literatura in relatie cu publicul si drepturile de autor.
Romania e la Budapesta marcheaza participarea tarii noastre ca invitata de onoare la Targul de Carte de la Budapesta si cuprinde eseuri semnate de traducatori, o transcriere a discutiei moderate de
Peter Demeny intre
Caius Dobrescu si Zsolt Lang si o ancheta despre literatura romana tradusa in maghiara.