headerdesktop laponiatimer12noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile laponiatimer12noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🎁Vacanță CADOU în Laponia

Acasă la Moș Crăciun

Comandă și câștigă

Valabilitate: 11-12 noiembrie»»»

Romaneste

Romaneste - Virgil Ierunca
Rasfoieste

Romaneste

Cartea aceasta... este o parte din bilantul-confesiune al unui intelectual care a trait in exil tragedia comunismului inscaunat in Romania de Armata Rosie... In sfarsit, poate ca multi vor gasi prea severe unele aprecieri privind pe cativa dintre scriitorii nostri, astazi clasici. Mai ales ca tonalitatea pamfletara se substituie, nu o data, polemicii de idei. Este adevarat: dar nu de idei duceau lipsa scriitorii si carturarii nostri care au ales colaborarea fara nuante cu in­chizitorii culturii si spiritualitatii romanesti - ci de o minima demnitate. In plus, aservindu-si constiinta, ei au ales Academia, in aceeasi vreme in care multi dintre colegii lor preferasera Temnita. - Virgil Ierunca Fragment din cartea "Romaneste" de Virgil Ierunca

"Ma bate gandul sa incerc un studiu, o lucrare, asupra unui aspect nicicand scos la iveala in opera lui Tudor Arghezi. Toti comentatorii s-au intrecut in a sublinia pe razvratitul Arghezi impotriva societatii, raului si uratului oamenilor. S-a facut, nu o data, din negatia argheziana un fel de valoare a rasparului cu orice pret. S-a incercat chiar cu Tudor Arghezi impamantenirea legendei "poetilor blestemati". De fapt, s-a confundat snoava lirica si acida argheziana, pamfletul lui din dantele de mucegai, cu esenta blestemata a poemului la unii scriitori francezi. Adevarul este ca intre snoava si esenta nu se poate stabili o punte de corespondente. Arghezi nu e un "poet blestemat" ci unul care foloseste, la rigoare, blestemul, ca un instrument verbal in economia poeziei lui atotcuprinzatoare de potriveala si izbanda. Lumea argheziana nu e sfasiata de nici una din dramele traite, suferite si apoi exprimate de un Baudelaire, de pilda. Si e firesc: zvarcolirile religioase si morale ale poetului francez nu-si au locul in spatiul nostru rasaritean, in care drama si etica cedeaza locul, in ortodoxie, intelepciunii si masurii relatiilor dintre, om si Dumnezeu. De aceea religiozitatea argheziana e un fel de gospodarie fara spaime si fara pacate capitale. Cei care ceau pe vremuri din Arghezi un "poet blestemat" confundau, desigur, "iesirile" lui verbale cu tortura esentiala a Verbului. Arghezi nu sufera, ci potriveste.
Ceea ce as vrea sa arat si o voi face candva - este ca pana si negativismul lui Arghezi a fost exagerat si imbracat cu un fel de eroism al impotrivirii. S-a pus un fel de aura in scuipatul lui - pentru a folosi aceasta vorba de duh arghezian - neglijandu-se prea mult poezia de buna-cuviinta argheziana fata de puterea constituita, fata de marimea asezata. Exista nu numai la omul Tudor Arghezi - colaborator cu nemtii in primul razboi mondial si cu rusii in razboiul tacut pe care-l duce azi poporul roman - ci in insasi opera sa, in miezul ei, un fel de uvertura spre slava, nu totdeauna discreta, fata de vremelnicia oficiala. Exista intr-adevar si un poet de curte Tudor Arghezi, care nu se multumeste sa consimta, dar care-si coboara adesea consimtamantul in osana. Cine scormoneste arhiva plecaciunilor scriitorilor nostri fata de supusenia oficiala, descopera si un Tudor Arghezi gata oricand sa prefaca noroiul in matase sau bubele in matanii. Disponibilitatea argheziana  - "pre-lingerea", cum ne-ar ajuta s-o definim autorul Portii Negre - ne indeamna sa incercam a situa, cum se cuvine, pe acest mare poet si mare prostituat.
Am descoperi atunci - printre altele - cum in toata opera argheziana staruie un demers neintrerupt al poetului de a gadila, de exemplu. La nici un alt poet procesul acesta de senzualitate tulbure, nediferentiata, nu ia aspecte func-tionale ca la Arghezi. Cand coboara intre lucruri si oameni, Lucian Blaga intreaba, V. Voiculescu se mira, Ion Barbu arunca o cautatura de esente. Numai Tudor Arghezi gadila. El gadila intregul si partea, pe Dumnezeu si pe sine, vietatea si floareal. Acolo unde gadilatul devine obsesia, este la om."
 
Citește mai mult

42.18Lei

42.18Lei

Primești 42 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Estimare livrare vineri, 14 noiembrie - luni, 17 noiembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului

Cartea aceasta... este o parte din bilantul-confesiune al unui intelectual care a trait in exil tragedia comunismului inscaunat in Romania de Armata Rosie... In sfarsit, poate ca multi vor gasi prea severe unele aprecieri privind pe cativa dintre scriitorii nostri, astazi clasici. Mai ales ca tonalitatea pamfletara se substituie, nu o data, polemicii de idei. Este adevarat: dar nu de idei duceau lipsa scriitorii si carturarii nostri care au ales colaborarea fara nuante cu in­chizitorii culturii si spiritualitatii romanesti - ci de o minima demnitate. In plus, aservindu-si constiinta, ei au ales Academia, in aceeasi vreme in care multi dintre colegii lor preferasera Temnita. - Virgil Ierunca Fragment din cartea "Romaneste" de Virgil Ierunca

"Ma bate gandul sa incerc un studiu, o lucrare, asupra unui aspect nicicand scos la iveala in opera lui Tudor Arghezi. Toti comentatorii s-au intrecut in a sublinia pe razvratitul Arghezi impotriva societatii, raului si uratului oamenilor. S-a facut, nu o data, din negatia argheziana un fel de valoare a rasparului cu orice pret. S-a incercat chiar cu Tudor Arghezi impamantenirea legendei "poetilor blestemati". De fapt, s-a confundat snoava lirica si acida argheziana, pamfletul lui din dantele de mucegai, cu esenta blestemata a poemului la unii scriitori francezi. Adevarul este ca intre snoava si esenta nu se poate stabili o punte de corespondente. Arghezi nu e un "poet blestemat" ci unul care foloseste, la rigoare, blestemul, ca un instrument verbal in economia poeziei lui atotcuprinzatoare de potriveala si izbanda. Lumea argheziana nu e sfasiata de nici una din dramele traite, suferite si apoi exprimate de un Baudelaire, de pilda. Si e firesc: zvarcolirile religioase si morale ale poetului francez nu-si au locul in spatiul nostru rasaritean, in care drama si etica cedeaza locul, in ortodoxie, intelepciunii si masurii relatiilor dintre, om si Dumnezeu. De aceea religiozitatea argheziana e un fel de gospodarie fara spaime si fara pacate capitale. Cei care ceau pe vremuri din Arghezi un "poet blestemat" confundau, desigur, "iesirile" lui verbale cu tortura esentiala a Verbului. Arghezi nu sufera, ci potriveste.
Ceea ce as vrea sa arat si o voi face candva - este ca pana si negativismul lui Arghezi a fost exagerat si imbracat cu un fel de eroism al impotrivirii. S-a pus un fel de aura in scuipatul lui - pentru a folosi aceasta vorba de duh arghezian - neglijandu-se prea mult poezia de buna-cuviinta argheziana fata de puterea constituita, fata de marimea asezata. Exista nu numai la omul Tudor Arghezi - colaborator cu nemtii in primul razboi mondial si cu rusii in razboiul tacut pe care-l duce azi poporul roman - ci in insasi opera sa, in miezul ei, un fel de uvertura spre slava, nu totdeauna discreta, fata de vremelnicia oficiala. Exista intr-adevar si un poet de curte Tudor Arghezi, care nu se multumeste sa consimta, dar care-si coboara adesea consimtamantul in osana. Cine scormoneste arhiva plecaciunilor scriitorilor nostri fata de supusenia oficiala, descopera si un Tudor Arghezi gata oricand sa prefaca noroiul in matase sau bubele in matanii. Disponibilitatea argheziana  - "pre-lingerea", cum ne-ar ajuta s-o definim autorul Portii Negre - ne indeamna sa incercam a situa, cum se cuvine, pe acest mare poet si mare prostituat.
Am descoperi atunci - printre altele - cum in toata opera argheziana staruie un demers neintrerupt al poetului de a gadila, de exemplu. La nici un alt poet procesul acesta de senzualitate tulbure, nediferentiata, nu ia aspecte func-tionale ca la Arghezi. Cand coboara intre lucruri si oameni, Lucian Blaga intreaba, V. Voiculescu se mira, Ion Barbu arunca o cautatura de esente. Numai Tudor Arghezi gadila. El gadila intregul si partea, pe Dumnezeu si pe sine, vietatea si floareal. Acolo unde gadilatul devine obsesia, este la om."
 
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Rating general al produsului

5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Traian Tunescu 12/12/2023 13:49
green icon awesome check Achizitie verificata
-
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
silviumladin 05/12/2023 13:02
green icon awesome check Achizitie verificata
Foarte bună
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

2 din 2 de rezultate

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X